پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲

به نظر می‌رسد که بورس فردا چهارشنبه نیز به دلیل رشد قیمت دلار و بهبود بازارهای جهانی، شرایط مثبتی داشته باشد اما به علت مسائل تکنیکالی و عدم مشخص شدن برخی ابهامات، این روند مثبت با تعادل پیش رود

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بورس امروز در حالی کار خود را آغاز کرد که در سه روز کاری گذشته روزهای سرخی را پشت سر گذاشت و بیش از ۶ درصد کاهش را تجربه کرده بود. کارشناسان عمده دلیل این اتفاق را ناشی از ریزش سنگین قیمت دلار در بازار آزاد عنوان کردند اما اکنون به نظر می‌رسد که شرایط کمی تغییر کرده باشد. شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری با افزایش ۰.۴۵ درصدی همراه شد و به محدوده ۲.۱۵۵ میلیون واحدی رسید و شاخص هم‌وزن نیز با رشد اندک ۰.۰۹ درصدی روبرو شد. ارزش معاملات خرد سهام طی بازار امروز عدد ۷۰۹۶ میلیارد تومان را به ثبت رساند و شاهد خروج پول ۱۵۸ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

سازمان بورس بازار سرمایه را رها کرده است/ پیش‌بینی نوسانات رو به رشد در آینده

روند کاهش نرخ دلار بازار آزاد طی روزهای گذشته و رسیدن به کانال ۴۶ هزار تومانی، بازارهای مختلف را تحت تاثیر قرار داد و بازار سهام نیز از این موضوع مستثنی نبود و نماگرهای تالار شیشه‌ای با افت نسبتا زیادی همراه شدند. اکنون اما نرخ دلار بار دیگر گارد صعودی به خود گرفته و این موضوع می‌تواند در کنار عواملی دیگر، موجب رشد بورس طی معاملات روز آینده باشد. در ادامه با بررسی شرایط موجود و نگاهی به وضعیت تکنیکالی شاخص کل بورس، به پیش بینی بورس فردا خواهیم پرداخت.

روند کاهشی قیمت دلار که از هفته گذشته آغاز شده بود، روز یکشنبه رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته و شاهد کاهش نسبتا سنگینی در نرخ دلار بازار آزاد بودیم. اسکناس آمریکایی طی هفته‌های گذشته اغلب در محدوده ۵۱ هزار تومانی نوسان می‌کرد، در روز یکشنبه وارد کانال ۴۶ هزار تومانی نیز شد که بیش از ۲ هزار تومان از ریزش آن تنها به دو ساعت بازمی‌گردد. خبرهای ضد و نقیض حول توافق هسته‌ای موجب شد تا خوش‌بینی‌هایی از احتمال از سرگیری مذاکرات و یا دستیابی به یک توافق بین ایران طرف‌های غربی افزایش یابد و بازار ارز نیز به عنوان اثرپذیرترین بازار از این اتفاق، با کاهش نرخ مواجه شود. در کنار این اتفاقات، صحبت‌های دو روز پیش رهبری این خوش‌بینی را دوچندان کرد.ا

به نظر می‌رسد که بورس فردا چهارشنبه نیز به دلیل رشد قیمت دلار و بهبود بازارهای جهانی، شرایط مثبتی داشته باشد اما به علت مسائل تکنیکالی و عدم مشخص شدن برخی ابهامات، این روند مثبت با تعادل پیش رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1185326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =