مرکز تحقیقاتی «بهینه‌سازی در مهندسی» در دانشگاه آزاد شهرکرد ایجاد می‌شود

بیستمین جلسه هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد که رئیس دانشگاه آزاد شهرکرد در این جلسه از موافقت اعضای هیأت امنی استانی با راه اندازی مرکز تحقیقاتی با عنوان بهینه سازی در مهندسی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بیستمین جلسه هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با حضور محمد قربانی گلشن آباد معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، ابراهیم رحیمی دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و سایر اعضا در واحد شهرکرد برگزار شد.

محمد قربانی گلشن آباد، معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در بیستمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری که در واحد شهر کرد برگزار شد، گفت: سرفصل های مهم و امیدبخش و تحولی در بودجه سال آتی مالی استان چهارمحال و بختیاری مشاهده می شود.

 وی افزود: درآمد غیر شهریه ای، افزایش مناسبی پیدا کرده و سهم قابل توجه و تقدیری به خود اختصاص داده است.

 در حوزه "هیئت علمی وابسته" و "دستیاران آموزشی" برنامه خوبی طراحی شده و ان شااله با اقدام مناسبی که در این حوزه انجام خواهد شد، تحول آفرین خواهد بود.

 قربانی گلشن آباد بیان کرد: در این نشست بودجه مناسبی برای برنامه های فاخر فرهنگی و اجتماعی، اختصاص پیدا کرد.

 طرح جامع تسویه فاضلاب شهری (منظریه) مورد بحث و بررسی قرار گرفت. با این اقدام بخش قابل توجهی از آب مورد نیاز فضای سبز دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد و نیز فضای شهری پیرامونی تامین خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: طرح مسکن کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی اعضای هیئت علمی و کارمندان، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و الحمدالله تصمیمات مهم و کارگشایی در این زمینه گرفته شد که ان شااله الرحمن مایه خیر و برکت خواهد بود.

 در مورد مسائل مختلف دیگری نیز بحث و بررسی شد که امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری مبتنی بر سند تحول و تعالی، همچون گذشته پرچمدار تحول و تعالی باشد.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هم در این نشست از راه اندازی دانشکده های هوش مصنوعی و تعلیم و تربیت در آینده ای نزدیک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد خبر داد.

ابراهیم رحیمی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد یکی از دانشگاه هایی است که توانست بعد از دانشگاه تهران مجوز راه اندازی اولین دانشکده هوش مصنوعی را در بین دانشگاه های آزاد اسلامی سراسر کشور اخذ کند.

وی با اشاره به اینکه زمینه جذب رشته های علوم پزشکی در استان فراهم شده است؛ افزود: رشته های علوم پزشکی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تا پایان سال 1404 افزایش خواهد یافت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: امسال دو مجله علمی، پژوهشی به مجلات دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد اضافه شد و تعداد مجلات این واحد دانشگاهی به پنج مجله ارتقا پیدا کرد.

 رحیمی اظهار کرد: مجموعه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد شهرکرد یکی از بزرگترین آزمایشگاه های استان چهارمحال و بختیاری است که الزامات لازم برای آزمایشگاه همکار محیط زیست در رشته دامپزشکی را دارد و می تواند آزمایش هایی که سال های گذشته به سایر استان ها ارجاع داده می شد را به صورت مطلوب و با کیفیت بالا انجام دهد.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: برای سال 1403 یکصد و هشتاد میلیارد تومان بودجه برای دانشگاه آزاد اسلامی استان در نظر گرفته شده است که نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

ابراهیم رحیمی تصریح کرد: تلاش شده است بودجه سال آینده بر اساس درآمدهای غیر شهریه ای بسته شود تا افزایش شهریه نداشته باشیم و بتوانیم برای سهولت در تحصیل جوانان به نتایج مطلوبی برسیم.

این مقام مسئول گفت: با رایزنی های مختلف و انجام زیرساخت های لازم، ان شاء الله تا اول مهر ماه 1403 شاهد تصویب و راه اندازی رشته های پزشکی عمومی، کارشناسی اتاق عمل و ارشد بهداشت و ایمنی مواد غذایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در پایان از موافقت اعضای هیأت امنی استانی با راه اندازی مرکز تحقیقاتی با عنوان بهینه سازی در مهندسی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد خبر داد.

ادای احترام به پنج شهید گمنام، هفت شهید دانشجوی دوران دفاع مقدس و یک شهید مدافع امنیت، بازدید از دانشکده ها و مجموعه آزمایشگاه ها از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی به شهرکرد بود. 

انتهای پیام /

کد خبر: 1193561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =