والیبال قهرمانی آسیا / نگاهی به تاریخچه بازی‌های ایران و عراق

تیم ملی والیبال ایران امروز در دومین مسابقه خود در قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۳ به مصاف تیم ملی عراق می‌رود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی آسیا در حالی به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود که ایران مدافع عنوان قهرمانی است و برای کسب دوباره جام باید با تیم‌ قدرتمندی همچون ژاپن رقابت کند. 

بیشتر بخوانید:

 والیبال قهرمانی آسیا/ شروع بی‌دردسر شاگردان عطایی در ارومیه

در همین راستا، تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود از مسابقات قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۳، عصر دیروز یک‌شنبه به مصاف هنگ‌کنگ رفت و با حمایت تماشاگران شهر ارومیه به پیروزی رسید و حالا در دومین نبرد خود در ساعت ۱۹:۱۵ به مصاف تیم ملی عراق می‌رود.

ایران و عراق تاکنون شش بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که هر دو تیم سه برد کسب کرده‌اند و نتیجه نبرد هفتم با انگیزه صدرنشینی در گروه نخست برای دو تیم اهمیت زیادی دارد.

در سه بازی اول تا سوم تاریخ دو تیم در سال‌های ۱۹۷۹، ۱۹۸۷ و ۱۹۸۹ در مسابقات قهرمانی آسیا عراق به‌ترتیب ۳ بر ۲ و دو بار ۳ بر یک پیروز شد، ولی در ادامه در سال ۲۰۰۵ در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی و دو بار در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ در قهرمانی مردان آسیا، تیم ایران در هر سه دیدار سه بر صفر فاتح میدان شده است.

تیم ملی والیبال عراق در نخستین مسابقه خود در این دوره از رقابت‌ها سه بر دو هنگ‌کنگ را شکست داد و ملی‌پوشان ایرانی هم در دیدار برابر هنگ‌کنگی‌ها سه بر صفر به پیروزی رسیدند. دیدار ایران و عراق سرنوشت صدرنشینی گروه A در این مسابقات را مشخص خواهد کرد.

این دو تیم هیچگاه در مسابقات به میزبانی ایران روبه‌روی هم قرار نگرفته‌اند و آوردگاه ارومیه اولین مسابقه دو تیم به میزبانی ایران خواهد بود که به نظر می‌رسد ملی‌پوشان کشورمان با حمایت پرشور هواداران عاشق والیبال کار سختی پیش رو نخواهند داشت.

تاریخچه دیدارهای ایران با عراق از آغاز تاکنون به قرار زیر است:

۱۹۷۹ (قهرمانی آسیا): ایران (۲) – عراق (۳)

۱۹۸۷ (قهرمانی آسیا): ایران (یک) – عراق (۳)

۱۹۸۹ (قهرمانی آسیا): ایران (یک) – عراق (۳)

۲۰۰۵ (بازی‌های همبستگی اسلامی): ایران (۳) – عراق (صفر)

۲۰۱۳ (قهرمانی آسیا): ایران (۳) – عراق (صفر)

۲۰۱۷ (قهرمانی آسیا): ایران (۳) – عراق (صفر)

به گزارش ایسکانیوز، ­بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا به میزبانی ارومیه از شنبه ۲۸ مرداد آغاز شده است و در بازی روز نخست گروه A تیم عراق به سختی هنگ‌کنگ را شکست داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1194990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =