جمهوری آذربایجان: اقدامات نظامی ارمنستان را سرکوب کردیم

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از سرکوب تحرک نظامی ارمنستان در مرزهای بین دو کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان عصر شنبه به وقت تهران از سرکوب تحرک نظامی ارمنستان در مرزهای بین دو کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید:

گمانه‌زنی‌ها درباره جنگ قریب‌الوقوع جمهوری آذربایجان و ارمنستان

به گزارش وبگاه «آذر نیوز» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ساعت ۱۷:۲۵ به وقت محلی،  یگان‌های مسلح ارمنستان به مواضع ارتش مستقر در منطقه «فضولی» نزدیک شده و اقدام به حفر خندق کردند. در نتیجه اقدامات سریع یگان‌های ارتش، اقدام تحریک آمیز ارمنستان بلافاصله سرکوب شد.

وزارت دفاع آذربایجان صبح شنبه نیز اعلام کرد که نیروهای ارمنستان در شبانه روز گذشته به سوی نیروهای این کشور تیراندازی کردند و یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان نیز اقدامات تلافی جویانه انجام دادند.

همزمان با تشدید اوضاع در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان، برخی رسانه‌ها روز شنبه مدعی انتقال یگان‌های ارتش ارمنستان به نقاط مرزی با جمهوری آذربایجان شدند.

بر اساس این گزارش، تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از انتقال یگان‌های توپخانه و تجهیزات ضد هوایی و همچنین پرسنل نظامی ارمنستان در مناطق مرزی با جمهوری آذربایجان است.

در تحولی دیپلماتیک، دولت ارمنستان از رایزنی تلفنی «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر این کشور با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور جمهوری ایران درباره روابط دوجانبه و «تنش‌ها در منطقه» خبر داد.

پاشینیان در گفت‌وگوبا آیت‌الله رئیسی، بار دیگر بر تعهد (ارمنستان) به توافقات ۶ اکتبر ۲۰۲۲ در پراگ و ۱۴ می ۲۰۲۳ در بروکسل و حصول به رویکردی برای حل همه موضوعات فقط از طرق دیپلماتیک و در یک محیط سازنده تاکید کرد.

نخست‌وزیر ارمنستان همچنین آمادگی خود را برای رایزنی‌های فوری با رئیس‌جمهور آذربایجان به منظور کاستن از تنش‌ها اعلام کرد. نیکول پاشینیان و آیت الله رئیسی در این تماس تلفنی درباره روابط دوجانبه ایروان و تهران هم صحبت کردند.

در هفته‌های اخیر و به رغم شدت گرفتن تحرکات دیپلماتیک برای پایان دادن به اختلافات ارمنستان و جمهوری آذربایجان، تنش‌های مرزی بین دو کشور و اتهام زنی‌های دو طرف به یکدیگر درباره نقش آتش بس شدت گرفته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1197469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • من AM ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      0 0
      خوب معلومه که دولت آذربایجان دنبال موقعیت برای حمله به ارمنستان است و برای همین به دروغ گزارش میده مثل قبل آذربایجان از حمایت ترکیه اسراییل و روسیه برخوردار است برعکس دفاعیه قبل ارمنستان تنها نیست و از حمایت ایران و جالب بدونید از حمایت آمریکا بر خورداره این حمله از طرف آذربایجان ممکنه به از دست دادن نخجوان و قره باغ همزمان باعث بشه