افراد مبتلا به کرونا چقدر از طریق تنفس ویروس تولید می‌کنند؟

یک مطالعه جدید تخمین می‌زند که افراد آلوده به ویروس کرونا چقدر از طریق تنفس ویروس را در هوا پخش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ معمولا ویروس کووید ۱۹ از طریق هوا پخش می‌شود، اما اینکه افراد مبتلا به این ویروس در طول دوره بیماری‌شان چقدر از این ویروس را از طریق تنفس در هوا پخش می‌کنند، تاکنون اندازه‌گیری نشده است.

گرگوری لین، محقق بویایی و همکارانش در دانشگاه نورث وسترن آمریکا برای مشخص کردن این اعداد، بیش از ۳۰۰ نمونه تنفس از ۴۳ فرد مبتلا به کووید ۱۹ را تجزیه و تحلیل کردند و آنها را برای نزدیک به سه هفته دنبال کردند. حجم ویروس‌های تولید شده توسط افراد کاملا متفاوت بود، اما برخی از آنها که مقدار ویروس بیشتری را از طریق تنفس پخش می‌کنند، بیشتر بود و به بیش از ۸۰۰ کپی در دقیقه می‌رسد.

این تیم پژوهشی گزارش می‌دهد که به طور متوسط، شرکت کنندگان در این آزمایش به مدت هشت روز کامل پس از شروع علائم کووید ۱۹، ۸۰ نسخه از این ویروس را در هر دقیقه در هوا پخش می‌کردند. اما از روز هشتم به بعد، ذرات ویروس به سطح تقریبا غیرقابل شناسایی کاهش یافت.

بیشتر بخوانید:

حدس می زنیم کرونا سلاح بیولوژیک است/ حرکت عامه مردم دنیا به سمت نادانی

لین و همکارانش هنوز باید تائید کنند که چند درصد از RNA ویروسی بازدمی از ویروس‌هایی می‌آید که هنوز هم می‌توانند در بدن فرد دیگر تکثیر شوند. آنها همچنین هنوز نمی‌دانند که چه مقدار ویروس برای عفونت لازم است. اما براساس داده‌های جدید، تخمین می‌زنند که یک شخص مبتلا به کووید ۱۹ به طور بالقوه آنقدر ویروس بازدم می‌کند که می‌تواند در یک فضای بسته در طول مدت فقط ۲۰ ثانیه فرد دیگری را آلوده کند. این مدت زمان به اندازه سوار شدن یک آسانسور است. به گفته دانشمندان، به طور متوسط یک ویروس کووید ۱۹ در کمتر از چهار دقیقه می‌تواند یک فرد را آلوده کند.

تیم لین همچنین یک ابزار ساده و ارزان ابداع کرد که در اصل یک دهانه پلاستیکی متصل به یک لوله بسته است که شرکت کنندگان با خود به خانه بردند و هر بار ۱۰ دقیقه در آن تنفس کردند. این امر به تیم پژوهشی اجازه داد تا به راحتی نمونه‌ها را در مدت زمان طولانی جمع‌آوری کند و نحوه تغییر انتشار گازهای گلخانه‌ای در طول عفونت را پیگیری کند.

به گفته این تیم، کسانی که علائم بیشتری از کووید ۱۹ را داشتند، بیشتر از افراد دیگر ویروس تولید کردند. با این حال، حتی افراد بدون علامت یا کسانی که به صورت خفیف این بیماری را گرفتند، مقادیر قابل توجهی از RNA ویروسی را از طریق تنفس پخش کردند. افراد واکسینه شده و واکسینه نشده نیز سطوح مشابهی از این ویروس را نسبت به یکدیگر تولید کردند. از این رو، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در توصیه می‌کند افرادی که حتی بیماری خفیف دارند یا بدون علامت هستند حداقل پنج روز ایزوله شوند و بعد از پنج روز از ماسک استفاده کنند.

لین می‌گوید: اگر دوستان یا خانواده‌ام از من بپرسم، می‌گویم که باید تا هشت روز ایزوله شوند و در عموم حاضر نشوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1199543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =