طوفان الاقصی| حماس: افسران بلندپایه اسرائیلی را اسیر کرده‌ایم / تلفات صهیونیست‌ها به ۲۵۰ نفر رسید

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی خبر داد که تلفات حملات امروز گروه‌های مقاومت به سرزمین‌های اشغالی به ۲۵۰ نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایسکانیوز، گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس امروز شنبه اعلام کرد که عملیات «توفان الاقصی» علیه رژیم اشغالگر با شلیک هزاران موشک آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

اسرائیل: ایران به دنبال جلوگیری از شکل‌گیری توافق سازش ما با عربستان است

فرمانده گردان های قسام با انتشار پیامی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی را بیش از ۵۰۰۰ موشک هدف قرار داده‌ایم.

«محمد ضیف» فرمانده گردان های قسام، شاخه نظامی جنبش حماس، به دنبال موشک باران گسترده رژیم صهیونیستی از سوی مقاومت طی صبح امروز (شنبه) با انتشار پیامی آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام و خاطرنشان کرد: عزم خود را جزم کرده ایم تا نقطه پایانی بر جنابات رژیم صهیونیستی بگذاریم.

وی افزود: از امروز همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی پایان می یابد. امروز ملت ما قیام خود را از سر می گیرد و به طرح برپایی کشور فلسطین باز می گردد.

حماس از اسارت ۵ نظامی اسرائیلی خبر داد

ضیف با بیان این که طوفان الاقصی بزرگتر از آن چیزی است که رزیم اشغالگر تصور می کند، افزود: وقت آن رسیده است که همه نیروهای عربی و اسلامی برای ریشه کنی رژیم اشغالگر متحد شوند.

وی گفت: امروز هر کسی که تفنگ در اختیار دارد باید آن را بکار بگیرد. هم اکنون وقتش رسیده است.

ضیف افزود: کسی که نمی تواند به طور مستقیم در طوفان الاقصی شرکت کنند باید همبستگی خود را با آن اعلام کند. همه باید از رهنمودها و دستور العمل های نظامی پیروی کنند.

فرمانده گردان های قسام خاطرنشان کرد، طوفان الاقصی در مرحله اول همه مواضع دشمن و فرودگاه ها و استحکامات نظامی آن را هدف قرار داده است.

فرمانده گردان های قسام در پیام خود خطاب به فلسطینیان قدس گفت: ای اهالی قدس اشغالگران را بیرون و دیوارها را خراب کنید.

جدیدترین تحولات عملیات بزرگ مقاومت فلسطین

روزنامه معاریف نیز نوشت که آن چه  دارد اتفاق می افتد با آن چه قبلا اسرائیلی ها در جنگ با حماس دیده اند، هرگز شباهت ندارد.

رسانه های اسرائیلی نوشتند که ده ها نیروی حماس همچنان در خیابان های شهرک های یهودی نشین در حال چرخیدن هستند.

برخی منابع اسرائیلی نیز گزارش دادند که نیروهای حماس از هوا و زمین و دریا به سرزمین های اشغالی نفوذ کردند.

رادیو اسرائیل اعلام کرد که در پی نفوذ نیروهای فلسطینی به منطقه غلاف غزه و حمله آنها به نظامیان اسرائیلی تا کنون تعداد  زیادی اسرائیلی کشته و تعداد زیادی دیگر زخمی شدند.

رادیو اسرائیل تأکید کرد که نیروهای گردان های قسام به مناطق و شهرک هایی رسیدند که بیرون از غلاف غزه هستند.

تخلیه پایگاه هوایی رژیم اسرائیل

روزنامه دیدعوت آحارنوت نیز نوشت که نیروهای حماس شماری از خودروهای زرهی ارتش اسرائیل را به غنیمت گرفته و آنها را به غزه بردند.

برخی منابع اسرائیلی نیز اعلام کردند که نیروهای قسام توانستند به منطقه ساحلی «زیکیم» نفوذ کنند.

خبرنگار الجزیره نیز گفت که اسرائیل کنترل یکی از پایگاه نظامی خود و گذرگاه «ایزر» را از دست داد.

هاآرتس نیز نوشت که حمله نیروهای فلسطینی از غزه غافلگیری بزرگی برای سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل به شمار می رود.

یدیعوت آحارنوت نیز نوشت که نیروهای فلسطینی به یک مرکز نظامی اسرائیلی در شمال غلاف غزه حمله کرده و شماری از نظامیان اسرائیلی را به اسارات  گرفتند.

گردان های قسام تصاویری از نظامیان اسرائیلی به اسارت گرفته شده را در پی نفوذ نیروهای این گردان ها به سرزمین های اشغالی منتشر کرد.

در  تحولی دیگر، اطلاعات هوانوردی نشان می دهد که پروازهای فرودگاه بن گوریون در نتیجه حمله مقاومت فلسطین به سرزمین های اشغالی متوقف شده است.

روزنامه هاآرتس به نقل از یک منبع در پلیس اسرائیل نوشت که دو مبارز فلسطینی شماری را در یک خانه در شهرک یهودی نشین «اوفاکیم» در غرب شهر«بئر السبع» به اسارت گرفته و در یک خانه سنگر گرفته اند.

رسانه‌های عبری: خیابان‌های اسرائیل خالی و متروکه شده است!

رسانه‌های عبری در گزارش هایی با اشاره به ادامه عملیات مقاومت فلسطین علیه اهداف صهیونیستی، اذعان کردند که خیابان‌ها و معابر در اراضی اشغالی به مناطقی خالی از سکنه تبدیل شده است.

پایگاه خبری خدشوت یسرائیل در گزارشی به آخرین تحولات عملیات مقاومت فلسطین موسوم به طوفان الاقصی پرداخت.

در بخشی از این گزارش با اشاره به حکمفرمایی ترس و وحشت شدید در بین اشغالگران در پی این عملیات سهمگین نظامی، آمده است: خیابان‌های اسرائیل خالی و متروکه شده است!

پایگاه خبری عبری زبان والا نیز تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به شدت نگران نفوذ مبارزان قسام به دیگر مناطق اراضی اشغالی است و هم اکنون در ۲۲ نقطه درگیری شدید مسلحانه در جریان است.

منابع محلی نیز گزارش دادند که محمد الصالحی خبرنگار فلسطینی در جریان پوشش اخبار درگیری‌های مقاومت با اشغالگران اسرائیلی در داخل اراضی اشغالی به شهادت رسید.

مقاومت فلسطین لحظاتی قبل ده‌ها راکت دیگر به سمت اراضی اشغالی از جمله قدس شلیک کرد.

شمار زیادی از نیروهای پشتیبانی مقاومت لحظاتی قبل از نوار مرزی شرق غزه وارد اراضی اشغالی شدند.

روزنامه معاریو از انتقال بیش از ۱۴۰ صهیونیست مجروح به بیمارستان سوروکا خبر داد و گفت حال دست کم ۲۰ نفر از آن‌ها شدیدا وخیم است.

کشته شدن ​یک مقام ارشد اسرائیل در عملیات حماس

رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند، رئیس شورای منطقه‌ای «شاعر هنیگیف» در جریان عملیات «طوفان الاقصی» که نیروهای مقاومت فلسطین علیه سربازان رژیم صهیونیستی آغاز کردند، کشته شد.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس امروز(شنبه) در واکنش به یورش‌های گسترده اخیر شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی و تجاوزات رژیم صهیونیستی به این مسجد عملیات گسترده‌ای را با عنوان عملیات طوفان الاقصی علیه شهرک‌های غلاف غزه آغاز کرد. دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین نیز به این عملیات پیوسته‌اند. در این عملیات نیروهای حماس توانستند ده‌ها صهیونیست را به اسارت بگیرند.

نیروهای مقاومت همچنین کنترل تعدادی از شهرک‌های غلاف غزه را در دست گرفته‌اند و در این عملیات ده‌ها صهیونیست کشته و زخمی شده‌اند.

تعداد مجروحان صهیونیست به ۶۰۰ نفر رسید

روزنامهٔ اسرائیل هیوم: حدود ۶۰۰ مجروح به بیمارستان‌ها منتقل شده که حال ۱۰۵ نفرشان وخیم است یا برخی در وضعیت مرگ بالینی هستند.

حماس: افسران بلندپایه اسرائیلی را اسیر کرده‌ایم

یک عضو مطرح جنبش حماس تاکید کرد برای تمام احتمالات و بدترین سناریوها و هرگونه تجاوز زمینی دشمن به نوار غزه آماده هستیم.
صالح العاروری از رهبران حماس در گفتگو با الجزیره اظهار داشت: به مبارزه وجهاد تا آزادسازی سرزمین خود و رهایی از شر اشغالگری و حفظ کرامت مقدسات  ادامه خواهیم داد.

وی افزود مقاومت فلسطین و گردانهای قسام هرگز در برابر هتک حرمت مقدسات ساکت نخواهد نشست.

عضو مطرح حماس تصریح کرد هرگز اجازه ادامه محاصره نوار غزه یا ماندن اسیرانمان در زندانهای اسرائیلی را نخواهیم داد.

العاروی با اشاره به هلاکت و زخمی شدن و همچنین شمار زیادی از نظامیان صهیونیست گفت نبرد همچنین در اوج خود قرار دارد و شمار زیادی از اسیران اسرائیلی از جمله چند افسر ارشد در اختیار ما هستند، ما اسیرانی در اختیار داریم که با استفاده از آنها تمام اسیران خود را از زندانهای اشغالگران آزاد خواهیم کرد.

این عضو مطرح حماس خاطر نشان کرد ما اطلاعاتی در دست داریم مبنی بر اینکه ارتش اشغالگران برای تجاوز به نوار غزه و کرانه باختری آماده می‌شد. اگر دشمن به دنبال تشدید تجاوزات باشد، ما قادر به رویارویی با آن هستیم.

العاروری تاکید کرد برای تمام احتمالات و بدترین سناریوها و هرگونه تجاوز زمینی دشمن به نوار غزه آماده هستیم.

وی خاطر نشان کرد ورود زمینی دشمن به غزه بهترین سناریو برای مقاومت خواهد بود.

عضو حماس ادامه داد تماسهای فشرده و گسترده ای با ما از سوی طرفهای بین المللی و منطقه ای درباره تحولات در جریان است.

العاروری گفت نبرد همچنان در آغاز راه خود قرار دارد و در حال حاضر هیچ صدای مافوق صدای نبرد وجود ندارد.

وی افزود طرح عملیات بر اساس برنامه ترسیم شده از جمله سیطره بر شهرک ها و پایگاههای دشمن اجرا شده است.

عضو حماس گفت ما هرگز غیرنظامیان را به قتل نمی رسانیم و یا آنها را مورد آزار و اذیت قرار نمی دهیم.

افزایش شمار شهدای فلسطین به ۱۹۸ نفر 

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تاکنون ۱۹۸ نفر فلسطینی در اثر حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه به شهادت رسیده است و ۱۶۱۰ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

تعداد کشته‌های اسرائیل به ۱۰۰ نفر رسید

وبگاه اسراییلی حدشوت در گزارشی عملیات سهمگین مقاومت فلسطین تحت عنوان طوفان الاقصی را به عنوان روز سیاه تاریخ اسرائیل توصیف کرد.

کانال دوازده تلویزیون عبری اذعان کرد که تاکنون در جریان حملات جنبش حماس (عملیات طوفان الاقصی)، دستکم ۱۰۰ اسرائیلی کشته شده‌اند.
 
وبگاه اسراییلی حدشوت در گزارشی عملیات سهمگین مقاومت فلسطین تحت عنوان طوفان الاقصی را به عنوان روز سیاه تاریخ اسرائیل توصیف کرد.
 
به گزارش رسانه‌های فلسطینی، همزمان با آغاز عملیات نظامی سهمگین مقاومت فلسطین علیه اراضی اشغالی، جنگنده‌های اسراییلی نیز به شدت در حال بمباران نوار غزه هستند.
 
شبکه ۱۲ تلویزیون اسراییل اعلام کرد که درگیری‌های مسلحانه شدیدی بین مبارزان مسلح فلسطینی و نظامیان ارتش اسراییل در سدیروت در جریان است.
 
پایگاه خبری عبری زبان والا اعلام کرد که ارتباط با مقر فرماندهی ارتش اسراییل در نوار مرزی باریکه غزه قطع شده است.
 
مقاومت فلسطین یک پایگاه نظامی ارتش اسراییل در مرزهای جنوبی را به طور کامل تصرف کرده و تمامی نظامیان داخل آن را به هلاکت رسانده است.
 
روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که ۱۰ مبارز فلسطینی به شهر اسرائیلی‌نشین اوواکیم در ۱۶ کیلومتری نوار غزه نفوذ کرده و ده‌ها نظامی و شهرک‌نشین اسراییلی را کشته یا به اسارت گرفتند.
 
برخی منابع عبری زبان اعلام کردند که تا این لحظه ۱۶۳ اسرائیلی در نبرد طوفان الاقصی به اسارت مقاومت فلسطین درآمدند.
 
شبکه ۱۴ تلویزیون اسراییل از افزایش آمار کشته‌های اسراییلی در عملیات امروز مقاومت فلسطین به بیش از ۴۰ نفر و آمار مجروحان به بیش از ۸۰۰ نفر خبر داد.
 
منابع فلسطینی تصاویری از اسارت ذلیلانه نظامیان اسراییلی از سوی مبارزان مقاومت در عملیات طوفان الاقصی منتشر کردند. برخی منابع عبری اعلام کرده اند که تاکنون ۱۶۳ اسراییلی به اسارت مقاومت فلسطین درآمده اند.
 
منابع بیمارستانی غزه از شهادت بیش از ۱۶۰ فلسطینی و زخمی شدن حدود هزار نفر در حملات هوایی گسترده دشمن اسراییلی به این منطقه خبر دادند.

هنیه: در آستانه پیروزی بزرگ و فتحی آشکار هستیم

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین عصر امروز گفت که ما در آستانه پیروزی بزرگ و فتحی آشکار در جبهه غزه هستیم.

وی در ادامه گفت: «چه کسی تصور می‌کرد که شاهد قهرمانی و شجاعت مردان مقاومت باشیم که به پیروزی رسیدند؟»

رئیس دفتر سیاسی حماس اضافه کرد: «غزه امروز ننگ شکست را از امت (اسلام) پاک می‌کند».

هنیه اضافه کرد: «این نبردی است که آزادسازی بیت‌المقدس، سرزمین و مردم‌مان و آزادی اسیرانمان از زندانهای اشغالگر صهیونیستی را آغاز می‌کند».

وی گفت: «ما به آنها و به تمام دنیا هشدار دادیم که درباره آنچه که در بیت المقدس و مسجدالاقصی می‌گذرد، سکوت نخواهیم کرد حتی اگر همه سکوت کنند».

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: «بیش از ۶ هزار نفر از زندانیان‌مان در زندان‌های اشغالگران زیر شکنجه و آزار به سر می‌برند». چند بار به شما در مورد اقداماتتان در سرزمین‌هایمان در خط سبز علیه مردم‌مان هشدار دادیم؟»

هنیه افزود: «از مردم برای شرکت در این نبرد دعوت می‌کنیم زیرا این، نبرد یک ملت است که ما آن را آغاز کردیم و با پیروزی به پایان خواهیم رساند».

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: «تنها در عرض چند دقیقه دشمن را از حالت تعادل خارج کردیم و به این دشمن که تهدید و عربده کشی می‌کند می‌گوییم که قدس برای ماست و سرزمین برای ماست، پس از آن خارج شوید».

وی اضافه کرد: «ما به عادی‌سازان روابط می‌گوییم که اسرائیل نمی‌تواند از شما محافظت کند و آنچه را که از آن می‌خواهید بدست نخواهید آورد».

سایت شرکت ملی برق اسرائیل هم هک شد

بعد انتشار خبر هک و نفوذ به زیرساخت های توزیع برق رژیم صهیونیستی توسط گروه انتقام جویان سایبری، سایت شرکت برق این رژیم نیز از دسترس خارج شده است.
پیش از این اداره ملی سایبر رژیم صهیونسیتی خبر از حملات سایبری به زیرساخت های حیاتی همزمان با شروع عملیات طوفان الاقصی خبر داده بود.

حمله راکتی به قلب تل‌آویو با شلیک ۱۵۰ فروند راکت 

مقاومت فلسطین در پاسخ به بمباران برج فلسطین در غرب غزه، ۱۵۰ فروند راکت به سمت تل آویو شلیک کرد.
پیشتر ابوعبیده سخنگوی گردان‌های القسام- شاخه نظامی حماس- هشدار داده بود که «اکنون که اشغالگران برج فلسطین را در وسط شهر غزه بمباران کرده‌اند، تل آویو باید روی یک پا بایستد و منتظر پاسخ زمین‌شکن ما باشد».

جهش ناگهانی شمار تلفات رژیم صهیونیستی به ۱۵۰ کشته

رژیم صهیونیستی در ادامه انتشار قطره چکانی اطلاعات تلفات خود شامگاه امشب از افزایش تعداد نظامیان و شهرک نشینان به هلاکت رسیده خود به ۱۵۰ نفر خبر داد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، جدیدترین آمار کشته‌های عملیات حماس در شهرک‌های اطراف نوار غزه به ۱۵۰ کشته رسیده است.
رسانه‌های عبری اعلام کردند دست کم چهار بالگرد اسرائیل توسط پدافند هوایی مقاومت آسیب دیده‌اند.

تلفات صهیونیست‌ها به ۲۵۰ نفر رسید

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی خبر داد که تلفات حملات امروز گروه‌های مقاومت به سرزمین‌های اشغالی به ۲۵۰ نفر افزایش یافته است.

کد خبر: 1200950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =