طوفان الاقصی| تلفات صهیونیست ها به ۷۵۰ نفر رسید/ موشک‌باران مجدد اراضی اشغالی توسط مقاومت + فیلم

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه امنیتی اسرائیل رسما آغاز جنگ علیه نوار غزه را تصویب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در پی عملیات طوفان الاقصی برای دومین روز پیاپی ادامه پیدا کرده و وزارت بهداشت غزه از افزایش تعداد شهدا و مجروحان این تجاوز خبر داده است.

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی| حماس: افسران بلندپایه اسرائیلی را اسیر کرده‌ایم / تلفات صهیونیست‌ها به ۲۵۰ نفر رسید

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی  در همین راستا دیروز و دیشب ده‌ها حمله هوایی به منازل مسکونی در نوار غزه و تعدادی از موسسات دولتی و مواضع نظامی انجام دادند. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد در نتیجه این حملات تاکنون ۲۵۰ نفر به شهادت رسیده و ۱۹۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

در طرف مقابل نیز نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به خارج کردن کامل شهرک نشینان ساکن مرزهای نوار غزه کرده‌اند. در نتیجه حملات نیروهای مقاومت به سرزمین‌های اشغالی تاکنون بیش از ۳۵۰ اسرائیلی کشته و بالغ بر ۱۶۰۰ تن دیگر زخمی شده اند. ده‌ها تن از اسرائیلی‌ها نیز در این عملیات اسیر شده‌اند. در حالی‌که آمار اعلام شده اسرای صهیونیست حدود صد نفر اعلام شده اما روزنامه صهیونیستی جروزالم پست اعلام کرد که گزارش‌های غیر رسمی نشان می‌دهد ۷۵۰ اسرائیلی  مفقود شده‌اند.

رژیم صهیونیستی دیشب با ادامه حملات هوایی بسیاری از منازل مسکونی  در نوار غزه از جمله برخی منازل منتسب به رهبران مقاومت فلسطین را هدف حملات هوایی خود قرار داد از جمله این منازل ساختمانی ۱۳ طبقه بود که در نتیجه  شدت حملات رژیم صهیونیستی  به صورت کامل منهدم شد.

گردان‌های القسام نیز اعلام کردند در واکنش به حملات هوایی رژیم صهیونیستی بالغ بر ۱۰۰ موشک را به شهرک صهیونیستی عسقلان شلیک کرده اند. همچنین آژیرهای خطر در شهرک صهیونیستی کرم ابو سالم  در مرز غزه نیز به صدا در آمده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد همچنان تعدادی از مبارزان حماس در داخل سرزمین‌های اشغالی حضور دارند و درگیری‌ها در برخی محورها دنبال می‌شود. صوفا، کیبوتس و حولیت از جمله مناطقی هستند که درگیری‌ها دیشب در آن استمرار پیدا کرد.

القسام: اسرای صهیونیست‌ها بیش از آمار نتانیاهوست

ابوعبیده، سخنگوی نظامی گردان های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس بامداد یکشنبه به شبکه تلویزیونی الاقصی گفت: تهدید غزه، مقاومت و مردم آن از سوی دشمن صهیونیست، یک بازی بازنده و طبل توخالی کابینه نتانیاهوست.

او همچنین گفت که شمار اسیران ما چندین برابر بیشتر از آن چیزی است که شما رصد می‌کنید و باید منتظر بمانید تا سربازان خود را به خوبی بشمارید.
 
ابوعبیده خاطرنشان کرد: اتفاقی که برای اسرای صهیونیست در غزه می‌افتد همان چیزی است که برای هر شهروند در نوار غزه اتفاق می افتد. ما به نبرد طوفان الاقصی علیه دشمن صهیونیستی و سیاست های فاشیستی آن ادامه می دهیم.

سخنگوی گردان‌های القسام حماس همچنین گفت که مردم فلسطین در همه جا، اشغالگران و عوامل آن را شوکه خواهند کرد.

به صدا درآمدن آژیرهای خطر در شهرک‌های همجوار غزه

رسانه های رژیم اسرائیل بامداد امروز از فعال شدن مجدد آژیرهای هشدار شلیک راکت و موشک در شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه خبر دادند.

تجمع اردنی‌ها و فلسطینیان در شهر أمان در حمایت از مقاومت

شهروندان اردن و فلسطینیان مقیم این کشور در اردوگاه الوحدات واقع در شهر امان، پایتخت اردن در حمایت از مقاومت و عملیات آن، دست به راهپیمایی زده و تجمع کردند. اردوگاه های دیگری در  اردن نیز شاهد تجمع بوده و رژیم اسرائیل از بیم حمله به سفارت خود، کارکنان سفارت را تخلیه کرده است.

وزیر جنگ اسبق صهیونیست‌ها: باید بسیج سراسری اعلام کنیم

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسبق رژیم اسرائیل که از مخالفان کابینه نتانیاهوست، گفت که باید وضعیت جنگی و بسیج سراسری اعلام کنیم و وارد نواز غزه شویم.  او همچنین گفت که ارتش رژیم اسرائیل باید وارد شهر غزه و بیمارستان الشفاء واقع در این شهر شود.

گزارش‌های تأیید نشده از هدف قرار گرفتن دفتر یحیی السنوار

رژیم اسرائیل همچنان از آسمان شهر غزه و برخی از مناطق نواز غزه را به وسیله جنگنده و توپخانه زیر آتش گرفته است. رسانه‌های فلسطین با اشاره به هدف قرار گرفتن ساختمانی در شهر غزه، گزارش دادند که جنگنده های رژیم اسرائیل دفتر یحیی السنوار، رئیس حماس در نوار غزه را در غرب شهر غزه هدف قرار داده‌اند.

هنوز این ادعا از سوی حماس تأیید یا رد نشده است. با این حال، در صورت تأیید، به احتمال زیاد صهیونیست‌ها یک ساختمان خالی را هدف قرار داده‌اند.

روزنامه صهیونیستی: حدود ۱۰۰ گروگان در غزه داریم

از سوی دیگر روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت رژیم اسرائیل نوشت که احتمال می‌رود حدود ۱۰۰ گروگان اسرائیلی در نوار غزه وجود داشته باشد که در بین ان‌ها افسران، نیروهای ارتش و افراد غیرنظامی وجود دارند.

سناتور آمریکایی: عملیات حماس با هدف توقف مذاکرات عربستان و اسرائیل است

تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در تحلیل خود از عملیات طوفان الاقصی مقامت غزه علیه رژیم اسرائیل مدعی شد که این عملیات، تلاشی شفاف از سوی ایران برای منحرف کردن مذاکرات صلح بین اسرائیل و عربستان سعودی است.

او در حساب ایکس خود (توییتر سابق) نوشت: ایالات متحده آمریکا باید از اسرائیل حمایت نظامی و دیپلماتیک لازم برای نابودی حماس را به عمل آورد. دولت بایدن باید هرگونه تعامل با ایران را متوقف کند.

القسام: ۱۰۰ موشک به عسقلان شلیک کردیم

تداوم به صدا درآمدن آژیرهای خطر در شهرک‌های اطراف نوار غزه، شلیک ۱۰۰ موشک به شهرک عسقلان، تأیید کشته شدن سرگرد صهیونیست، موضع گیری‌های ارتش و نخست وزیر رژیم اسرائیل از تحولات اخیر فلسطین اشغالی است.

رسانه های رژیم اسرائیل و همچنین سیستم هشدار شلیک موشک از فعال شدن آژیرهای شلیک راکت و موشک در شهرک‌های صهیونیست نشین واقع در شمال نوار غزه خبر دادند.

تأیید کشته شدن سرگرد صهیونیست

رسانه های رژیم اسرائیل رسما اعلام کردند که سرگرد «أور یوسف»، از واحد دوودوان مستعریبین، از شهرک ایتامار به دست نیروهای مقاومت کشته شده است.

ارتش اسرائیل: تعداد گروگان‌ها، آینده جنگ را مشخص خواهد کرد

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل گفت که تعداد غیر نظامیان و نظامیانی که حماس به گروگان و اسارت گرفته، آینده جنگ را تعیین خواهد کرد. برخی منابع تعداد اسرای صهیونیست‌ها را بیش از ۱۵۰ نفر اعلام کرده‌اند.

افزایش شمار شهدای کرانه باختری به ۷ نفر

رسانه های فلسطین در کرانه باختری به نقل از وزارت بهداشت فلسطین گزارش دادند که  أحمد عواودة، از اعضای گردان جنین در درگیری با نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده که با شهادت این نوجوان شمار شهدای کرانه باختری به هفت نفر افزایش یافت.این تعداد علاوه بر ۲۳۲ شهید نوار غزه است.

ناکارآمدی سامانه دفاعی صهیونیست‌ها در عسقلان

دقایقی بعد از آنکه گردان های القسام اعلام کرد که در واکنش به حملات هوایی صهیونیست‌ها به منازل مسکونی در غزه، ۱۰۰ موشک و راکت به سمت عسقلان شلیک کرده، شبکه سی.سی.تی‌.وی چین از اصابت دقیق یکی از موشک ها به ساختمانی در این شهرک خبر داد که نشان می‌دهد سامانه گنبد آهنین صهیونیست‌ها سوراخ شده است. گفته شده دو نفر از جمله یک نیروهای پلیس در این حمله زخمی شد که حالش وخیم است.

نتانیاهو: جنگ سختی در پیش داریم

نخست وزیر رژیم اسرائیل گفت که جنگ طولانی و بسیار سختی در پیش داریم و خود را باید برای این جنگ آماده کنیم. نتانیاهو گفت که کابینه متبوعش تصمیم گرفته که زیرساخت های نظامی حماس و جهاد اسلامی را هدف قرار دهد.

از سوی دیگر وزیر انرژی رژیم اسرائیل دستور داده برق و سوخت نوار غزه کاملا قطع شد که به دنبال این تصمیم، نوار غزه در تاریکی مطلق فرو رفت.

 افزایش شمار شهدای حمله رژیم اسرائیل به نوار غزه به ۲۳۲ نفر

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدای حمله ددمنشانه‌ی رژیم اسرائیل به نواز غزه خبر داد و اعلام کرد که تا این لحظه ۲۳۲ نفر شهید و صدها تن دیگر زخمی شده اند.

رسانه های فلسطین بامداد امروز یکشنبه به نقل از وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدای حمله دیوانه وار رژیم اسرائیل به نوار غزه به ۲۳۲ نفر خبر دادند که در این بین ۱۷۰۰ نفر نیز زخمی شده‌ اند.

بنا به اعلام وزارت بهداشت فلسطین (تشکیلات خودگردان)، در کرانه باختری نیز رژیم اسرائیل شش فلسطینی را به شهادت رسانده است.

جنگنده های رژیم اسرائیل و توپخانه ارتش این رژیم از  صبح دیروز شنبه بعد از عملیات طوفان الاقصی مقاومت غزه در داخل اراضی اشغالی فلسطین دست به حملات بی‌امان و وحشیانه‌ای علیه تأسیسات، ریرساخت‌ها و مناطق مسکونی زده‌اند.

۷۵۰  اسرائیلی مفقود هستند

روزنامه جروزالم پست:  برآوردها نشان می دهد که حدود ۷۵۰ اسرائیلی مفقود هستند.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش دادند که در عملیات طوفان الاقصی حدود ۱۰۰ تن از نیروهای صهیونیست به اسارت گرفته شده‌اند.

هلاکت فرمانده اسرائیلی به دست رزمندگان فلسطینی

ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید که سرهنگ یوناتان اشتاینبرگ یکی از فرماندهان نظامی روز شنبه در درگیری با نیروهای فلسطینی در حوالی کرم شالوم کشته شده است. و به گفته ارتش اسرائیل اشتاینبرگ، ۴۲ ساله اهل کیبوتز شومریا، در راه رفتن به یک محل درگیری سربازان خود با فلسطینی‌ها بود.

الاقص

اولین تصاویر ماهواره‌ای از موشک‌باران سنگین تل‌آویو و سدیروت توسط مقاومت فلسطین

رزمندگان مقاومت اسلامی فلسطین از صبح روز گذشته و در پی جنایات متعدد صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین همچنین هتک حرمت چندین باره مسجد الاقصی، عملیات بی‌سابقه‌ای را علیه شهرک‌ها و نظامیان صهیونیست آغاز کردند.

محمد ضیف فرمانده کل گردان ای القسام، نام ین عملیات را طوفان اقصی اعلام کرده و گفته که این عملیات انتقام جنات‌های صهیونیست‌هاست.

 اولین تصاویر از ماهواره‌های بین‌المللی از وضعیت اصابت موشک‌های مقاومت به نقاط مختلف فلسطین اشغالی منتشر شد.این تصاویر، مربوط به ظهر روز گذشته یعنی حدود ۸ ساعت پس از آغاز عملیات بزرگ مقاومت اسلامی علیه صهیونیست‌هاست

تصاویر، به وضوح اصابت موشک‌ها و راکت‌های محور مقاومت به نقاط مختف شهرهای تل‌آویو و سدیروت را نشان می‌دهد که باعث آتش سوزی گسترده به خصوص در شهر سدیروت شده است.

مقاومت اسلامی فلسطین تاکنون چندین هزار راکت به نقاط مختلف در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است.

آغاز تخلیه ۴ شهرک صهیونیست‌نشین

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل گفت: اوضاع در شهرک‌های مجاوز غزه وخیم است و به همین دلیل هم‌اکنون ۴ شهرک در حال تخلیه است.

وی ادامه داد: از صهیونیست‌ها نیز خواسته شده سریعا خانه‌های خود را در این مناطق تخلیه کند و شهرک‌های دیگری در نوبت تخلیه هستند.

اسرائیل رسما آغاز جنگ علیه نوار غزه را اعلام کرد

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه امنیتی اسرائیل رسما آغاز جنگ علیه نوار غزه را تصویب کرد.

حمله با ۳۵ پهپاد انتحاری به اهداف و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی: کشته شدگان به ۷۵۰ نفر رسیدند.

موشک‌باران مجدد اراضی اشغالی توسط مقاومت

 مقاومت فلسطین موج جدیدی از موشک‌ها را روانه اراضی اشغالی کرده و آژیر هشدار برای چندمین بار در اراضی اشغالی به صدا درآمده است.

بر این اساس شهرک‌های صهیونیستی «نتیف هعسرا» و «ایرز» شاهد به صدا درآمدن آژیر هشدار بوده‌اند.

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که تعداد اعلامی ۶۰۰ کشته صهیونیست از سوی برخی رسانه‌ها، با تعداد واقعی صهیونیست‌های به هلاکت رسیده در اطراف نوار غزه بسیار فاصله دارد.

رسانه‌های عبری اعلام کردند که تعداد شهرک‌نشینان صهیونیستی که در جریان عملیات طوفان الاقصی به هلاکت رسیده‌اند بسیار بیشتر از این آمار است و ارتش رژیم صهیونیستی در مورد اتفاقات کنونی در شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه حقیقت را بیان نمی‌کند.

این درحالی است که منابع عبری به زخمی‌شدن نزدیک به ۲۰۰۰ صهیونیست و اسارت ده‌ها تن از آنان نیز اذعان کرده‌اند.

همچنین رسانه عبری حدشوت گزارش داد: در اتفاقی غیرعادی در سدیروت، نیروهای ویژه، یک اسرائیلی را به ظن فلسطینی‌بودن کشتند.

رسانه‌های عبری اعلام کردند که این شهرک‌نشین صهیونیست پس از درگیری مسلحانه با نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده است.

از سوی دیگر حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه نیز ادامه دارد. جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی چندین نقطه از شهر الزیتون واقع در شهر غزه را بمباران کردند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در جریان حملات دو روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به غزه ۳۷۰ نفر به شهادت رسیده‌اند و نزدیک به ۲۲۰۰ فلسطینی دیگر نیز زخمی شده‌اند.

آژیر خطر در اطراف غزه و عسقلان


آژیر خطر بار دیگر در شهرک‌های سدیروت، نیرعام، مفلاسیم و ایبیم به صدا درآمده است.
خبرگزاری شهاب هم از درگیری‌های بسیار شدید میان رزمندگان مقاومت و نظامیان صهیونیست در شرق نوار غزه خبر داد.

منابع خبری از شروع مجدد حملات سنگین نیروهای حماس علیه  رژیم صهیونیستی خبر دادند.

وبگاه «عروتص شوع» شبانگاه یکشنبه نوشت، حملات سنگین موشکی به جنوب اسرائیل از سرگرفته شد. این منبع خبری از میزان تلفات احتمالی این دور از حملات موشکی حماس گزارشی منتشر نکرده است.

رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تلفات حملات اخیر گروه‌های مقاومت به صهیونیست‌ها به ۷۰۰ کشته رسیده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین گزارش دادند که تعداد مجروحان بیش از ۲۱۰۰ نفر بوده و هنوز بیش از ۲۰۰ صهیونیست مفقود هستند. وضعیت بیش از ۳۰۰ مجروح صهیونیست نیز وخیم و خطرناک گزارش شده است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر خبر داده بود هنوز کار جمع آوری اجساد از منطقه جشن که دیروز در مجاورت غزه بر پا بود، ادامه دارد. و همچنین در دیگر مناطق. شمار کشته‌ها بسیار زیاد و بسیار هم دردناک است و به‌زودی این آمار افزایش می‌یابد.

کد خبر: 1201088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =