عضلات گنبد آهنین اسرائیل در برابر قدرت‌نمایی راکت‌های مقاومت گرفت / شکست افسانه شکست‌ناپذیری ارتش رژیم صهیونیستی

عبدالکاظم حسن الجابری با اشاره به تغییر کیفی در توانایی‌های مقاومت در همه سطوح اطلاعاتی، امنیتی، فناوری و عملیاتی اظهار کرد: پروپاگاندای صهیونیستی که برای آن پول هنگفتی پمپاژ می‌شد تا ارتش اسرائیل را شکست ناپذیر نشان دهند و سعی داشت فلسطینی‌ها را با افسانه ارتش شکست ناپذیر بترساند، دیگر اعتباری ندارد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، روز گذشته نیروهای مقاومت فلسطینی در یک حمله غافلگیر کننده تحت عنوان «طوفان الاقصی» ضمن وارد کردن ضربات سنگین به نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی، تعداد قابل توجهی از آنها را اسیر کرده و بخش‌هایی از خاک اشغال شده توسط صهیونیست‌ها را بازپس گرفتند. بر اساس گزارشات اعلام شده، حدود 2500 راکت شلیک شده توسط مقاومت نقاط مختلف در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد و ترس و وحشت سرزمین‌های اشغالی را فراگرفت. در پی این حمله، گردان‌های عزالدین قسام اعلام کرده‌اند که هدف از این عملیات پایان دادن به جنایات و اشغالگری رژیم صهیونیستی است. در همین رابطه، گفتگویی با عبدالکاظم حسن الجابری –تحلیلگر عراقی- انجام شد.

بیشتر بخوانید:

آمادگی محور مقاومت برای پاسخگویی قاطع به رژیم صهیونیستی

به اعتقاد وی، هیچ‌کس  انتظار آنچه را که امروز در اسرائیل رخ داد را نداشت و ششم اکتبر 2023 شاهد تولد وضعیت جدیدی در مناقشه طولانی‌مدت فلسطین و اسرائیل بود که چهره جدیدی را برای منطقه و جهان ترسیم کرد. الجابری با بیان اینکه حمله مقاومت یک غافلگیری واقعی برای صهیونیست‌ها بود، تصریح کرد: موشک‌ها شروع باریدن از آسمان اسرائیل کردند و شعله‌های آن خیابان‌های آن را فراگرفت و کم کم گسترش یافت. راکت‌هایی که گنبد آهنین در مقابل آنها حیرت زده شد و عضلاتش گرفت.

الجابری در خصوص اهمین این حمله گفت: اتفاقی که افتاد موضوع ساده‌ای نیست و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. بلکه باید با دقت آن را تحلیل و تفسیر کرد؛ زیرا آنچه رخ داده چهره منازعه فلسطین و اسرائیل را تغییر خواهد داد. وی افزود: پروپاگاندای صهیونیستی که برای آن پول هنگفتی پمپاژ می‌شد تا ارتش اسرائیل را شکست ناپذیر نشان دهند و سعی داشت فلسطینی‌ها را با افسانه ارتش شکست ناپذیر بترساند، اکنون از بین رفته است.

این کارشناس عراقی در ادامه خاطر نشان کرد: تا کنون اخباری که در مورد گستردگی و تنوع تسلیحات در اسرائیل منتشر می‌شد، به ادعای خود اسرائیلی‌ها هر کسی را که به لرزه در می‌آورد اما اکنون واقعیت توخالی بودن قدرت اسرائیل برای همه روشن شده است. الجابری افزود: این هاله بزرگی که اسرائیل را احاطه کرده بود به طور کامل نابود شده و آنچه مقاومت فلسطین انجام داده نشان دهنده تغییر کیفی در توانایی‌های مقاومت در همه سطوح اطلاعاتی، امنیتی، فناوری و عملیات است.

به اعتقاد این کارشناس مسائل منطقه، میدان وسیع و متنوع عملیات، بین صحرا، شهرها، هوا و دریا، نشانه مهمی از توانمندی مقاومت و توسعه نظامی و تسلیحاتی آن است و آنچه رخ داده موفقیت در برنامه ریزی و تاکتیک نظامی و امنیتی را به وضوح نشان می‌دهد. وی افزود: از سوی دیگر این حمله شکستی ناگواری برای سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل تلقی می‌شود که نتوانستند عملیات به این گستردگی را پیش‌بینی کنند؛ عملیاتی که بدون تردید ماه‌ها روی آن کار شده و آنچه ما دیدیم گواه زنده‌ای است بر اسرائیلی که آنها به تصویر کشیده‌اند.

الجابری با بیان اینکه اسطوره اسرائیل بزرگ درهم شکسته شده است، گفت: اکنون برای همه ثابت شده که اسرائیل نه تنها شکست ناپذیر نیست، بلکه از تار عنکبوت ضعیف‌تر است. وی افزود: حقیقت این است که عملیات موفق اخیر مقاومت، اسرائیل را وادار خواهد کرد که هزاران بار در محاسبات خود تجدید نظر کند، قبل از اینکه به فکر حمله به فلسطینی ها باشد و اسرائیل به دلیل سنگینی تعداد اسیران خود در دست گروه‌ها محدود خواهد شد.

به اعتقاد این کارشناس مسائل منطقه، این نظامیان اسیر شده در دستان جناح‌های فلسطینی در حکم کارت‌های فشار در مذاکرات با اسرائیل خواهند بود و ما معتقدیم که اسرائیل در آینده برای حفظ خود به گزینه‌های نرم متوسل خواهد شد؛ شاید به رسمیت شناختن فلسطین یکی از آنها باشد. الجابری بر این باور است که احتمالا رژیم صهیونیستی تلاش کند تا از طریق چند بازیگر برای میانجیگری این جنگ را پایان داده و راه حل دو دولتی جامعه بین المللی را بپذیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1201129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =