هشدار یکی از مقامات آلمان: هوش مصنوعی غول‌های فناوری را غیرقابل رقابت می‌کند

یکی از مقامات آلمان هشدار داد که هوش مصنوعی ممکن است باعث قدرت گرفتن غول‌های فناوری شود و از این رو، قانونگذاران باید مراقب هر گونه رفتار ضدرقابتی باشند.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ رئیس اداره‌ی کارتل آلمان می‌گوید: غول‌های فناوری با دسترسی به گنجینه گسترده داده‌های کاربران، ممکن است در حوزه‌ خانه‌های هوشمند و جست‌وجوی وب و تبلیغات آنلاین و حتی صنعت خودرو بازار را در دست بگیرند شرکت‌های کوچک را از دور خارج کنند و به نوعی به رقابت ضربه بزنند.

آلفابت و مایکروسافت اخیرا به رقیبی در زمینه هوش مصنوعی تبدیل شده‌اند. مایکروسافت سرمایه‌گذاری کلانی روی OpenAI کرده و آلفابت نیز بودجه بسیاری را برای توسعه چت‌بات Bard AI هزینه کرده است. افزایش محبوبیت هوش مصنوعی، دولت‌های سراسر جهان را بر آن داشته است تا قوانینی را برای استفاده از این فناوری وضع کنند. در این راستا هم اتحادیه اروپا تمام عزم خود را جزم کرده که قوانین شاخص هوش مصنوعی خود را تا پایان سال تصویب کند.

بیشتر بخوانید:

هوش مصنوعی این ۱۰ شغل را از بین نمی‌برد

آندریاس مونت در مصاحبه اخیرش با رویترز گفت: برای ما به عنوان یک مرجع رقابت، بسیار مهم است که این فناوری جدید باعث تسلط شرکت‌های بزرگ نشود.

او افزود: در این زمینه، خطر بزرگی در کمین است، زیرا ما بیشتر از هوش مصنوعی به دو چیز نیاز داریم؛ سرورهای قدرتمند و حجم عظیم داده‌ها. و در این راستا، شرکت‌های بزرگ اینترنتی هر دوی این مورد را دارند.

مونت گفت که این میدان همچنان به روی رقابت باز است، اما قانونگذاران باید اطمینان حاصل کنند که این رقابت همچنان ادامه پیدا کند.

به گفته او، مدل‌های هوش مصنوعی ارائه شده توسط شرکت‌های کوچک‌تر نیز می‌توانند آنقدر محبوب شوند که در جهت نوعی سیستم عامل، یک پلت فرم جدید توسعه یابند. هر دو پیشرفت ممکن است و ما به عنوان یک مرجع باید مراقب باشیم که هرگونه پتانسیل رقابتی از ابتدا مدفون نشود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1201612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =