دانشجو پروری، بزرگ‌ترین افتخار اساتید است /استفاده از روش‌های نوین آموزشی ‌می‌تواند روند آموزش را ساده و روان کند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دانشجوپروری، بزرگ‌ترین افتخار اساتید دانشگاه‌ها به حساب می‌آید، گفت: دانشجویان که توسط اساتید دانشگاه‌ها پرورش داده شده‌اند، در تمام نقاط کشور در حال خدمت به مردم هستند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر بهرام عین‌الهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم «مسیر افتخار»، آیین تجلیل از رتبه‌های برتر سی‌وهفتمین دوره آزمون دانشنامه فوق‌تخصصی و هفتادمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و برگزیدگان پنجاهمین دوره آزمون دستیاری تخصصی که صبح امروز، سه‌شنبه ۷ آذر ماه در دانشکده پرستاری دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: دانشجو پروری، بزرگ‌ترین افتخار اساتید دانشگاه‌ها به حساب می‌آید. دانشجویان که توسط اساتید دانشگاه‌ها پرورش داده شده‌اند در تمام نقاط کشور در حال خدمت به مردم هستند.

وی ادامه داد: حدود ۲ سال از عمر دولت مردمی می‌گذرد؛ تلاش‌های خوبی طی این بازه زمانی در حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شکل گرفته است.

دکتر عین‌الهی با بیان اینکه تمام دستیاران پزشکی برای دستیابی این جایگاه تلاش کرده‌اند، گفت: این افراد بسیار درس‌ خوانده‌اند و کشیک‌های بیمارستان را تحمل کرده‌اند. خانواده این افراد برای اینکه فرزندان آنها به چنین جایگاهی برسند، از مواردی بسیاری چشم‌پوشی کرده‌اند.

وزیر بهداشت بر ضرورت اهمیت آگاهی از تاریخ عرصه درمان و بهداشت در کشور تاکید کرد و افزود: ما از جایگاه ارزشمندی در حوزه درمان و بهداشت قرار داریم و باید نسبت به این موضوع آگاه باشیم. ما باید بدانیم که چه تاریخی را طی کرده‌ایم و اکنون در چه جایگاهی قرار داریم و برای ارتقاء این جایگاه تلاش کنیم.

ساختار آموزشی در ایران خوب است

وی با بیان اینکه سیستم آموزشی در تمام مقاطع تحصیلی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی از یک ساختار خوب برخوردار است، اظهار کرد: به طور قطع، باید در حوزه آموزش سرمایه‌گذاری کنیم و ‌به هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین آموزشی توجه کنیم. دانشگاه‌های علوم‌پزشکی باید از روش‌های جدید استفاده کنند و شکل آموزش نباید شبیه به گذشته باشد؛ در گذشته، یک جزوه در اختیار دانشجویان قرار می‌دادند اما استفاده از روش‌های نوین آموزشی ‌می‌تواند روند آموزش را ساده و روان کند.

وزیر بهداشت درباره مهم‌ترین مولفه آموزش گفت: فراگیر، مهم‌ترین مولفه در ارتباط با حوزه آموزش به حساب می‌آید، فراگیری را دانشجوی برتر می‌دانیم که خود را به روز نگه‌دارد. فارغ‌التحصیلی در عرصه پزشکی هیچ معنا و مفهومی ندارد و این افراد باید خود را به روز نگه‌دارند.

عین‌الهی با بیان اینکه دانش به سرعت در حال تغییر است، گفت: باید بتوانیم که خود را به روز نگه‌داریم. یکی از مسائل مهم در زمینه علمی این است که متون داخلی در حوزه علم تولید کنیم.

وی درباره جامعه آماری اعضای هیات‌ علمی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی گفت: ۲۲ هزار عضو هیات‌علمی در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی مشغول به کار هستند که از این تعداد ۹ هزار نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1208536

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =