افتتاح متروی پرند با حضور رییس‌جمهور / رییسی: انتظار ۱۸ ساله مردم به سر آمد + تصاویر

متروی پرند که ۷۰ درصد از پیشرفت فیزیکی آن در دو سال گذشته انجام شده‌است، با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، متروی پرند صبح امروز؛ پنج‌شنبه نهم آذر با حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور افتتاح شد. ۷۰ درصد از پیشرفت فیزیکی این خط ریلی در دو سال گذشته انجام شده‌است.

بیشتر بخوانید:

رئیسی پنجشنبه به پرند می‌رود + برنامه‌ها

همزمان با میزبانی شهر پرند از رئیس‌جمهور، هم‌چنین بیش از ۴هزار واحد مسکن مهر در این شهر به متقاضیان واگذار می‌شود.

۱۷ آذر سال ۱۴۰۱ هم رئیسی در ادامه بازدیدهای میدانی از شهرستان‌های استان تهران از پروژه در حال احداث متروی پرند بازدید کرد و با توضیحات مدیران این پروژه و مسئولان محلی در جریان آخرین وضعیت احداث این پروژه قرار گرفت و مسئولان را مکلف کرد تا به فوریت بخش باقیمانده این پروژه را تکمیل کنند تا مردم این شهرستان از آن بهره‌مند شوند.

روند احداث خط متروی پرند از ۱۵ سال پیش آغاز شده و سالهاست مردم این شهر چشم انتظار رسیدن قطار مترو به شهرشان هستند.

این خط مترو از ایستگاه شاهد در خط یک مترو منشعب شده و با طی مسیر ۵۰ کیلومتری با ۵ ایستگاه به شهر پرند می‌رسد. ۳۰ کیلومتر خط اول متروی پرند با ایستگاه‌های شهر آفتاب و فرودگام امام خمینی(ره) به بهره‌برداری رسیده و ۲۰ کیلومتر پایانی آن در حال احداث است.

سند

سند

رییسی: انتظار ۱۸ ساله مردم به سر آمد

سید ابراهیم رئیسی صبح روز پنجشنبه در مسیر بهره‌برداری مترو پرند با بیان این‌که بر اساس گزارش‌ها متوسط پیشرفت فیزیکی‌متروی‌ پرند پیش از این، سالی یک‌ درصد بود افزود: در این مدت بخش‌های مختلف از جمله شهرداری تهران، قرارگاه ساندگی، مسوولان پرند دست به دست هم دادند و به این قول یکساله بهتر از آن‌چه وعده دادند عمل کردند، چون این‌جا قرار بود یک خط ۲۰ کیلومتری باشد که به صورت رفت و برگشت یعنی ۴۰ کیلومتر انجام شد.

وی ضمن شگرگزاری خداوند از کسانی که به وعده خود در تکمیل مترو پرند نقش داشته و زمینه رفاه مردم را فراهم کردند صمیمانه تشکر و خاطرنشان کرد که پرند قریب ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که با مشکل تردد مواجه بوند و این وسیله کمک بزرگی برای آن‌هاست.

مترو پرند به مدت یک هفته رایگان شد

حسن هرمزی؛ معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به افتتاح ایستگاه پرند با حضور رئیس جمهور گفت: در برنامه داریم ایستگاه بازارک را احداث کنیم و خدمتی را به مردم رباط کریم داشته باشیم.

وی افزود: امیدواریم ظرف سال آینده این کار انجام شود.

هرمزی ادامه داد: با افتتاح ایستگاه پرند، طول خطوط مترو به ۳۰۳ کیلومتر می رسد و تعداد ایستگاه به ۱۵۵ می رسد.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: هفته اول مترو پرند بصورت رایگان ارایه خدمات خواهد داشت.

سند

۴ هزار و ۳۸۰ واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند به بهره‌برداری رسید

۴ هزار و ۳۸۰ واحد مسکن مهر با حضور رئیس جمهور، به صورت رسمی تحویل متقاضیان شد تا پس از ۱۲ سال چشم انتظاری، پرونده مسکن مهر شهر جدید پرند بسته شود.

سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز پنجشنبه به‌منظور بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی دولت به شهرستان رباط‌کریم سفر کرده است، ۴ هزار و ۳۸۰ واحد مسکن مهر پرند را افتتاح کرد.

با حضور رئیس جمهور کلید هشت واحد مسکونی به صورت نمادین به خانواده‌های متقاضی مسکن مهر تحویل داده شد.

طرح مسکن مهر شهر جدید پرند از سال ۱۳۸۸ با هدف ساخت بیش از ۹۵ هزار واحد مسکونی شروع شد که در دولت سیزدهم حدود ۱۰ هزار واحد آن نیمه تمام بود و متقاضیان چشم انتظار تکمیل واحدها بودند.

رئیس جمهور، ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۱، در اولین سفر خود به شهر جدید پرند، ضمن بازدید از پروژه‌های مسکن مهر، بر تسریع تکمیل واحدهای نیمه کاره تاکید کرد و در این راستا بیش از ۶ هزار واحد در پایان سال ۱۴۰۱ افتتاح شد و ۴ هزار و ۳۸۰ واحد باقیمانده نیز امروز با حضور رئیس جمهور رسماً به بهره‌برداری رسید تا پرونده این طرح عظیم نیمه تمام بسته شود.

سند

انتهای پیام/

کد خبر: 1208806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =