کارنامه فرهنگی شانس قبولی در دکتری را افزایش می دهد

معاون فرهنگی وزارت علوم اعلام کرد: کارنامه فرهنگی (رزومه فرهنگی) دانشجویان در دوره های قبلی تحصیل در دانشگاه در پذیرش دوره دکتری تاثیر و ضریب دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالحسین کلانتری با اشاره به صدور کارنامه فرهنگی دانشجویان و اینکه دانش‌آموختگان بتوانند هنگام استخدام، علاوه بر ارائه مدرک علمی، کارنامه فرهنگی خود را نیز ارائه دهند، افزود: آن قسمت‌هایی که مربوط به وزارت علوم است، تسهیلات مقدماتی آن ایجاد شده است که می‌توان به پذیرش دوره دکتری اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

سومین کارنمای فرهنگی و اجتماعی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی صادر شد

وی ادامه داد: در پذیرش دوره دکتری، دانشجویانی که به عنوان دانشجوی دکتری پذیرش می‌شوند و قرار است در مصاحبه شرکت کنند، رزومه فرهنگی به قبولی آنها در دانشگاه ضریب می‌دهد.

معاون فرهنگی همچنین اساتیدی که می‌خواهند به عنوان عضو هیأت علمی در دانشگاه‌ها جذب شوند، فعالیت‌های فرهنگی تأثیر مثبت در جذب آنها در هیأت علمی دارد، این قسمت‌ها مربوط به آموزش عالی بود که انجام داده ایم بقیه وزارتخانه‌ها را هم باید پیگیری کنیم که به سرانجام برسد.

کلانتری گفت: دو شماره از کارنامه فرهنگی دانشگاه‌ها تنظیم و به دانشگاه‌ها ارسال شده‌است و سومین شماره آن تا آخر آذرماه به دانشگاه‌ها ارسال می‌شود.

کلانتری عنوان کرده بود: این کارنامه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در موضوعات مختلف را نشان می‌دهد که شامل تعداد فعالیت‌های فرهنگی، میزان مشارکت دانشجویان، میزان فعالیت‌هایی که دانشجویان انجام می‌دهند، سرانه فعالیت‌های فرهنگی و امثال این‌ها می‌شود.

وی عنوان کرده بود: شاخص‌هایی براساس سامانه‌ای که طراحی‌شده، احصا شده است این شاخص‌ها استخراج شده و در قالب کارنامه به دانشگاه‌ها ارسال می‌شود و این کارنامه در میزان اختصاص بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها نیز تأثیر خواهد داشت.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1212661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =