دلیل تغییر جهت تورم از زبان خاندوزی

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به وضعیت شاخص‌های اقتصادی کشور در ماه‌های گذشته، گفت: اهش نرخ تورم یک برنامه اصلی و در صدر پیگیری‌ها از بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های موثر در افزایش قیمت‌هاست.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سخنگوی اقتصادی دولت دلیل افزایش تورم در ماه قبل را اختلال تولید گوشت قرمز و برخی اقلام دیگر اعلام کرد و گفت: این امر باعث شد تورم خوراکی‌ها به بیش از چهار درصد در آذر برسد و هدف‌گذاری تورم در این ماه قدری نسبت به آنچه مدنظر بانک مرکزی بود افزایش یابدکه برای حل این مشکل وزارت کشاورزی در تلاش است بخشی از این کسری و ناترازی را با واردات موقت برطرف کند.

بیشتر بخوانید:

نرخ بیکاری کاهش یافت

احسان خاندوزی امروز (سه شنبه) در ابتدای نشست خبری هفتگی با اشاره به وضعیت شاخص‌های اقتصادی کشور در ماه‌های گذشته، اظهار کرد: کاهش نرخ تورم یک برنامه اصلی و در صدر پیگیری‌ها از بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های موثر در افزایش قیمت‌هاست. سیاست‌های معطوف به کنترل تورم از جمله ایجاد ثبات در بازار ارز یا کاهش نرخ رشد نقدینگی در ۱۰ ماه گذشته به شکل مستمری در ستاد اقتصادی انجام شده است.

وی افزود: در آذرماه برخلاف رویه ماه‌های گذشته ۰.۷ درصد افزایش تورم را شاهد بودیم که این افزایش به دلیل مشکلات ثبت هزینه چند قلم کالای خاص بود که مشخصاً اختلال تولید گوشت قرمز و برخی اقلام دیگر باعث شد تورم خوراکی‌ها به بیش از چهار درصد در آذر برسد.

خاندوزی تاکید کرد: رشد ۴.۱ درصد تورم خوارکی‌ها در آذر منجر شد هدف‌گذاری تورم در این ماه قدری نسبت به آنچه مدنظر بانک مرکزی بود افزایش یابد. برای حل این مشکل وزارت جهاد کشاورزی تلاش کرده تا بخشی از این کسری و ناترازی را با واردات موقت برطرف کند. ماهانه ۶۰۰۰ تن گوشت گرم و حدود ۸۰۰۰ تن گوشت منجمد برای تأمین بازار وارد می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1213792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =