عمده‌ترین کالاهای وارداتی به چهارمحال و بختیاری قطعات و ماشین‌آلات خط تولید است

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: مبلغ ۲۹۰ میلیون دلار کالا در یکسال اخیر وارد چهارمحال و بختیاری شده است که ۹۰ درصد این واردات شامل قطعات، ماشین‌آلات خط تولید و مواد اولیه کارخانجات بوده است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، مهراب جمالپور رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: مبلغ ۲۹۰ میلیون دلار کالا در یکسال اخیر وارد چهارمحال و بختیاری شده است که ۹۰ درصد این واردات شامل قطعات، ماشین‌آلات خط تولید و مواد اولیه کارخانجات بوده است.

وی با اشاره به رشد ۱۰درصدی ارزش دلاری ثبت سفارش واردات کالا به چهارمحال و بختیاری افزود: تعداد ۶۶۱ درخواست ثبت سفارش در صمت استان انجام شده است که از نظر تعداد هم ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه قبل رشد داشته است.

مهراب جمالپور گفت: ماشین آلات، قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی، عمده‌ترین ثبت سفارشات انجام شده است و سایر واردات هم مربوط به کالاهایی بدون ساخت داخل است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی صمت چهارمحال چهارمحال و بختیاری همچنین تصریح کرد: سال قبل ۴۰۴ میلیون دلار کالا با کارت بازرگانی از مبدأ استان به خارج از کشور صادر شده است که از نظر ارزشی، ۳۰ درصد و از نظر وزنی ۷ درصد رشد داشته است.

وی تشریح کرد: اوره و آمونیاک، بادام، محصولات فولادی، لوازم خانگی، کاشی و سرامیک، کفپوش نساجی از نمد، شیرخشک، خوراک آبزیان، محصولات پلاستیکی، کابل‌های هوایی و... از عمده‌ترین کالاهای صادراتی استان است.

به گفته ایشان، عمده این کالاها به کشورهای ترکیه، عمان، عراق، هند، امارات، ازبکستان، آذربایجان، قطر، پاکستان، بلژیک، ترکمنستان، گرجستان، سومالی، روسیه، یمن، سوئد و تاجیکستان صادر شدند.

خبرنگار: پریسا کنارنگ

انتهای خبر/

کد خبر: 1225578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =