بسته 300 میلیاردی «پلتفرم ست» برای تامین لباس فرم مدارس سما

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از تأمین لباس فرم مدارس سما دخترانه و پسرانه شبکه بزرگ دانشگاه آزاد توسط سامانه «ست» خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این اقدام گردش مالی بالای ۳۰۰ میلیارد تومانی را به همراه داشته باشد.

آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌ شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: سامانه تولید، تضمین و تأمین قصد دارد که سفارش دهندگان را با ضمانتی که دانشگاه ایجاد میکند، به تأمین کنندگان وصل کند و پیش بینی ما بر این است که گردش مالی این سامانه گردش بسیار بزرگی باشد که جزو درآمدهای غیرشهریه ای محسوب می‌شود که این طرح نیز ۱۷ اسفندماه و همزمان با سفر دکتر طهرانچی به افتتاح رسید.

بیشتر بخوانید:

راه‌اندازی ۱۰ دانشکده مهارت و کارآفرینی در دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی/ دانشکده‌های هوش مصنوعی و صنعت ساختمان در واحد تبریز تأسیس می‌شوند

حضور ۷ هزار تأمین‌کننده در سامانه ست/ ۳۸ سفارش به ثبت رسید

وی اضافه کرد: ۶ هزار و ۹۰۰ تأمین کننده در حال حاضر در این سکو یا پلتفرم حضور دارند ضمن اینکه ۷۵۲ سفارش دهنده نیز در سامانه اعلام آمادگی کرده اند و ۳۸ سفارش نیز به ثبت رسیده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌ شرقی خاطرنشان کرد: این سامانه با مخفف «ست» شناخته می‌شود که از «تولید»، «تضمین» و «تأمین» ریشه می‌گیرد و فعالیت این سامانه از ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد و ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این سامانه یکی از سامانه‌های تحولی دانشگاه آزاد اسلامی است و دو هدف را دنبال می‌کند؛ نخست تحول آموزشی در رشته‌های غیرپزشکی (به‌خصوص رشته‌های مهندسی) است و دوم ایجاد یک تحول در کسب و کار و حوزه تولید کشور که مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار دارد.

پلتفرم «ست» بستری نوآورانه برای جهش تولید/مدیریت تولید بدون کارخانه در کشور

رنجبران ادامه داد: این دانشگاه درصدد است با الگوگیری از نظام موفق آموزش پزشکی در کشور تحول بزرگ و جدی در آموزش رشته‌های غیرپزشکی (فنی و مهندسی و رشته‌های مرتبط با آن) ایجاد کند و تصمیم گرفته در کنار واحدهای دانشگاهی یک عرصه صنعتی ایجاد کند، یعنی با الگوگیری از رشته‌های پزشکی یک بیمارستان صنعتی به‌وجود بیاورد؛ البته دستیابی به این هدف بزرگ پرهزینه و زمانبر است.

وی افزود: طرحی که دکتر طهرانچی براساس یک ایده خلّاق پیشنهاد کرد و آن اینکه از پلتفرم‌ها در این زمینه کمک گرفته شود و ایجاد بسترهای نوین اشاره به همین موضوع دارد.دانشگاه آزاد اسلامی هم درصدد است از چنین فضای پلتفرمی استفاده کند؛ به‌طوری‌که تولید بدون کارخانه را در کشور مدیریت کند، یعنی بدون اینکه کارخانه‌ای داشته باشد مدیریت کارخانه‌های کشور را برعهده بگیرد.

رنجبران گفت: براین اساس دانشگاه آزاد اسلامی یک پلتفرمی با نام «تأمین، تولید و توزیع» ایجاد کرده که یک طرف سفارش‌دهنده‌های بزرگ کشور قرار دارند و طرف دیگر تأمین‌کنندگان کشور عمدتاً تأمین‌کنندگان متوسط و خُرد هستند.در حقیقت دانشگاه آزاد اسلامی تولید بدون کارخانه را در چنین فضایی مدیریت می‌کند، بنابراین وقتی صحبت از «جهش تولید» می‌شود، این جهش بدون نوآوری و تحول رخ نخواهد داد و فضای کسب و کار دیجیتالی با پلتفرم «تأمین، تولید و توزیع» بستری نوآورانه برای جهش محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق دستور دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأمین لباس های فرم مدارس سما امسال در سراسر کشور در سامانه «ست» انجام خواهد شد که با توجه به وجود ۸۲۶ مدرسه در سراسر کشور که با احتساب پیش دبستانی ها به ۸۵۰ مدرسه نیز می‌رسد و ۱۵۵ هزار دانش آموز داریم که حداقل ۱۰۰ هزارنفر برای تهیه لباس فرم اعلام نیاز خواهند کرد بنابراین به نظر میرسد این اقدام بالای ۳۰۰ میلیارد تومان گردش مالی در ست داشته باشد که معاونت علوم تربیتی و مهارتی به جد پیگیر این موضوع است ضمن اینکه جدای مسائل اقتصادی بحث فرهنگی تربیتی بزرگی به شمار می‌رود.

رنجبران اضافه کرد: طراحی لباس فرم مدارس سما با واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب و نجف آباد، تامین مواد اولیه با دانشگاه آزاد اسلامی واحد استان یزد، ایجاد نمایشگاه مجازی و سفارش گیری آن در بستر فضای مجازی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذربایجان شرقی و با مدیریت دانشکدگان مهارت و کارآفرینی و معاونت علوم تربیتی و مهارتی شکل می گیرد.

در ادامه وی به ارائه گزارشی از نحوه عملکرد سامانه سفارش گیری "ست" پرداخت و افزود: مدارس به عنوان سفارش دهنده در این سامانه وارد شده و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام می‌کنند و از سویی دیگر تامین کننده لباس نیز سفارش ثبت شده را دریافت خواهد نمود و پس از دوخت آن را به دست مصرف کننده خواهد رساند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1232123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =