آینده‌پژوهی و تقویت جایگاه انقلاب اسلامی وظیفه استادان بسیجی است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بر آینده‌پژوهی و تقویت جایگاه انقلاب اسلامی توسط استادان بسیجی تأکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، فرزاد جهان‌بین در نشست خود با استادان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس با اظهار خرسندی از فعالیت‌های بسیج اساتید در استان هرمزگان اظهار کرد: آینده‌پژوهی و تقویت جایگاه انقلاب اسلامی از وظایفی است که باید استادان بسیجی به آن عنایت داشته باشند؛ زیرا پاسخ به اقدامات دشمن در هر حوزه‌ای که باشد باید با همان روش پاسخ داده شود.

وی افزود: استادان بسیجی باید به مانند دیده‌بان عمل کرده و همه تحرکات دشمن را زیر نظر داشته باشند و به شبهات پاسخ سریع دهند. با توجه به‌سرعت بالای تحولات در جوامع بشری، بسیج اساتید باید با دانش‌افزایی، به‌روزرسانی اطلاعات و معلومات خود بسترساز رشد فکری و فرهنگی در جامعه باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ،جایگاه استادان بسیجی را یکی از مولفه‌های مهم در انقلاب‌گری  و تقویت جایگاه انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: استادان در میدان کار و زار علمی به منزله فرماندهان جنگ نرم هستند که باید با برنامه و استراتژی حرکت کنند.

جهان‌بین با قدردانی از استادان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان که در اقدامی انقلابی در عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب، گام‌های بزرگی برداشتند، عنوان کرد: به‌طور حتم این دستاورد بزرگ به مسئولان عالی‌رتبه دانشگاه انتقال داده می‌شود و سند جامع آن مورد بهره‌برداری نیز قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان نیز گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده ارائه داد و گفت: ۷۸۰ نفر از استادان استان هرمزگان عضو بسیج اساتید هستند که این تعداد برابر با ۶۵ درصد کل جمعیت استادان استان هرمزگان است.

احسان کامرانی مطرح کرد: تأسیس سه اندیشکده با محور سه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه هرمزگان و دانشگاه پیام نور شکل گرفته و همه استادان می‌توانند در حوزه تخصص خود در این اندیشکده‌ها فعالیت کرد.

وی اندیشکده آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، اندیشکده اقتصاد دریا محور و اندیشکده آب، محیط‌زیست و کشاورزی را سه اندیشکده در حوزه فعالیت‌های منطبق با توسعه استان خواند و ادامه داد: اطلاعات مفیدی در این سه حوزه جمع‌آوری‌شده و تلاش می‌شود با توسعه این اندیشکده‌ها، مسیر توسعه هموارتر شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان درباره شتاب توسعه استان هرمزگان و نزدیکی آن به دریا توضیح داد: تلاش داریم با توسعه اقتصاد دریا محور؛ محور توسعه دریا پایه را گسترش داده و از ۸۵ درصد ظرفیت مغفول مانده دریا در حوزه‌های امنیت غذایی، ورزش‌های دریایی، صنعت حمل‌ونقل، توریسم و... را توسعه بخشیم.

وی درباره بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: ۱۸ واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی در استان هرمزگان با انجام کار پژوهشی و تحقیقاتی و پیوست نگاری فرهنگی، فعالیت‌های چشم‌گیری را در حوزه عملیاتی کردن این بیانیه برداشته‌اند.

به گزارش آنا، گفتگوی استادان بسیجی و معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی پایان‌بخش این نشست بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079048

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =