ثبت نام ۱۴۰ دانشجوی خارجی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان از ثبت نام ۱۴۰ دانشجوی خارجی در ترم تحصیلی جدید این دانشگاه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  جهانشیر امینی درباره روند فعالیت حوزه آموزش و جذب دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان از تحصیل ۲۳۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: ۱۴۰ دانشجوی خارجی جدید در سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد اسلامی ثبت‌ نام کرده‌اند و در آستانه ثبت نهایی هستند؛ اما برای ورود آنان به ایران و احراز هویتشان مشکل داریم.

وی افزود: بخشی از آموزش دانشجویان خارجی از طریق آموزش مجازی و راه دور بوده و امتحان دانشجویان قدیمی هم از طریق مجازی صورت پذیرفت؛ اما درباره دانشجویان جدید، ابتدا باید وارد ایران و احراز هویت شوند و حداقل یکی دو هفته درس بخوانند، خودشان را نشان دهند و ثبت‌ نام نهایی صورت گیرد و بعد بتوانیم با آنان ارتباط آموزشی داشته باشیم تا کارشان را انجام دهند. به هر حال اینها مشکلاتی است که می‌توانیم با کمک سازمان مرکزی حل کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان درباره تصمیمات و برنامه‌های این دانشگاه درباره آموزش مجازی در ترم جدید گفت: بعد از اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مجبور شد از سامانه سیدا به سامانه آموزشیار کوچ کند، هرچند که در مقایسه با روزهای نخست ارتقا پیدا کرد؛ اما هنوز مشکلاتی وجود دارد. از ایده‌های ما این است که بتوانیم آموزش مجازی را شفاف، سریع و آسان اجرا کنیم و مجوز سامانه جایگزینی از سازمان مرکزی گرفته‌ایم که خودمان آموزش مجازی را بومی کنیم و روان‌تر به دانشجویان ارائه دهیم.

امینی اضافه کرد: برای راه‌اندازی این سامانه جایگزین از سازمان مرکزی انتظار داریم ما را کمک کند؛ زیرا واقعاً اگر بخواهیم حدود یک‌ میلیون دانشجو را ببریم زیر بار دانشگاه الکترونیک تهران و ناگهان قطعی یا مشکل دیگر اتفاق بیفتد، کل کشور معطل می‌شود؛ بنابراین در کنار آن آموزش‌هایی که به‌صورت ملی در سازمان مرکزی از طریق دانشگاه الکترونیک اتفاق می‌افتد، باید فکر سامانه‌های جایگزین دیگر هم باشیم.

آموزش مجازی سریع و بدون قطعی استراتژی نخست دانشگاه آزاد کردستان

وی ادامه داد: هرچند که آموزشیار کمک کرده و از نظر مالی و آموزشی مقداری آمارها شفاف‌تر شده و نقص‌ها را جبران کرده؛ اما نیاز است که تیمی قوی‌تر و با تعداد بیشتری پشت این قضیه کار کنند تا داده‌ها به هم نریزد؛ زیرا اکنون داده‌ها به هم می‌ریزد و کار را سخت کرده هرچند انصافاً هر هفته در مقایسه با هفته گذشته مشکلات کمتر شده؛ اما هنوز مشکلات زیاد است. امیدوارم هفته‌های آینده مشکلات قطعی کلاس‌ها و به‌هم‌ریختگی‌ها به حداقل برسد و بتوانیم کلاس‌های منظم‌تری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان و واحد سنندج تأکید کرد: فعلاً استراتژی نخست مبتنی بر این است که آموزش آسان، روان، شفاف، سریع و بدون قطعی برای دانشجو داشته باشیم که استاد و دانشجو بتوانند به‌راحتی با هم گفتگو کنند، حرف بزنند و به روش‌های مختلف با هم تماس داشته باشند تا آموزش ارائه و گرفته شود، هم یاد بدهند و هم یاد بگیرند و شاهد قطعی حداقلی باشیم. هرچند کلاس‌ها آغاز شده است؛ اما باید بتوانیم در دو هفته آینده کلاس‌ها را کامل کنیم.

امینی مطرح کرد: انتخاب واحد دانشجویان جدید هفته آینده تمام می‌شود و می‌توانیم کلاس‌ها را آغاز کنیم. جزء اهداف ما این است که بستر خوبی فراهم کنیم تا دانشجو و استاد بتوانند با هم به‌راحتی ارتباط داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079709

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =