سهمیه ۹۰ درصدی در کنکور برای برگزیدگان جشنواره خوارزمی مناسب است

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان درباره ایجاد سهمیه کنکور برای برگزیدگان جشنواره خوارزمی گفت: سهمیه ٩٠ درصدی در کنکور مناسب به نظر می‌رسد اما باید کیفیت خروجی را تقویت کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ الهام یاوری در گردهمایی مجازی با رؤسای ادارات و دبیران استانی جشنواره جوان خوارزمی بخش دانش‌آموزی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره جوان خوارزمی در تقویت روحیه آفرینش و عمل‌گرایی دانش‌آموزان بیان کرد: با گسترش اطلاع‌رسانی به‌موقع و آموزش‌هایی که به معاونان می‌دهیم می‌توانیم به تقویت حوزه علوم انسانی و علوم پایه بپردازیم و استعدادهای این حوزه را شناسایی کنیم.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان بعد از شرکت در جشنواره خوارزمی باید اندوخته ارزشمند اطلاعاتی از این جشنواره داشته باشند، گفت: ایجاد انگیزه و افزایش اعتمادبه‌نفس باید در دانش‌آموزانی که موفق به شرکت و ارائه طرح در این جشنواره می‌شوند، ارتقا یابد.

یاوری تصریح کرد: فراهم کردن جو عمومی برای شرکت دادن همه جامعه، ایجاد علاقه برای داشتن اندوخته علمی و تأثیر مثبت بر دانش‌آموزان به کمک مدیران استانی، موضوعاتی است که باید در برگزاری جشنواره جوان خوارزمی موردتوجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: جشنواره جوان خوارزمی بخشی از این اهداف را تأمین می‌کند و وزیر آموزش‌وپرورش هم نگاه مثبتی به این جشنواره داشته است، بنابراین انتظار گام‌های قوی‌تری در این زمینه را دارند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در مورد طرح‌های ارائه‌شده به این جشنواره اظهار کرد: ١٩۶١ طرح در دوره بیست و دوم این جشنواره به دبیرخانه ارسال شد و در مرحله داوری ١٠۶ طرح به ارائه حضوری رسید و بعد از تجدیدنظر تعداد طرح‌ها به ١١٨ افزایش یافت.

وی ادامه داد: ٢۵ طرح در لیست نهایی انتخاب شد که در ١٢ استان توزیع‌شده‌اند و استان اصفهان با ۵طرح در صدر قرار دارد.

یاوری با اشاره به اینکه اخیراً در آستانه از دست دادن جشنواره جوان خوارزمی بودیم، گفت: وزارت علوم قصد داشت تا این جشنواره را به‌طور کامل به آموزش‌وپرورش واگذار کند در حالی پیوند میان دانشجویان پژوهشگر و دانش‌آموزان تأثیرگذاری بهتری خواهد شد.

امکان تجهیز آزمایشگاه‌های مدارس سمپاد سراسر کشور

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به وضعیت تجهیز آزمایشگاه‌های مدارس سمپاد بیان کرد: امکان تجهیز آزمایشگاه‌های سمپاد را داریم و حتی سایر مدارس استان می‌توانند از ظرفیت‌های این آزمایشگاه‌ها استفاده کنند.

وی درباره ایجاد سهمیه کنکور برای برگزیدگان جشنواره خوارزمی اظهار کرد: با توجه به اینکه سطح کار در این جشنواره با المپیاد فاصله دارد، بنابراین سهمیه ٩٠ درصدی در کنکور مناسب به نظر می‌رسد اما باید کیفیت خروجی را تقویت کنیم که نیاز به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • Mmm IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
      0 0
      اکثر المپیاد ها حتی یک سهمیه ۲۰ درصدی هم ندارن، همون چند تایی که دارن هم میخواستن سهمیشون رو کم کنن، حالا چی شده که یهو ۹۰ درصد سهمیه به خوارزمی می‌خوان بدن؟