ایران هفتمین کشور در درمان سرطان با پروتون تراپی و کربن تراپی است

مرکز ملی یون درمانی ایران اعلام کرد:‌ این مرکز به جدیدترین روش درمان سرطان با فناوری پروتون تراپی و کربن تراپی برای اولین بار در کشور و منطقه مجهز شده و جمهوری اسلامی ایران به عنوان هفتمین کشور صاحب این تکنولوژی در جهان معرفی می شود.

بنا به گزارش مرکز ملی یون درمانی ایران، در دیدار نمایندگان معاون درمان، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تیم کارشناسی مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های آن معاونت در بازدید از پروژه در حال احداث مرکز ملی یون‌درمانی در استان البرز تاکید شد: در حال حاضر روند پیشرفت این پروژه به صورت سه شیفت شبانه روزی با رعایت تمام جوانب امر و الزامات فنی و علمی در حال اجرا است.

در این گزارش تصریح شده است: در راستای تعاملات هماهنگی‌ها و همکاری‌های مستمر فی مابین پیرامون تدوین استاندارد خدمات نوین پزشکی و پیشنهاد تعرفه های درمانی این مرکز با جدیدترین روش درمان سرطان با فناوری پروتون تراپی و کربن تراپی که برای اولین بار در کشور و منطقه است جمهوری اسلامی ایران به عنوان هفتمین کشور صاحب این تکنولوژی در جهان معرفی می شود.

پرتودرمانی، استفاده از پرتوهای یون‌ساز جهت کنترل و درمان سرطان است. در حال حاضر، برای بیش از نیمی از بیماران سرطانی از روش‌های مختلف پرتودرمانی به‌عنوان قسمتی از برنامه درمانی یا کل آن استفاده می‌شود. پرتودرمانی خارجی یکی از انواع روش‌های پرتودرمانی است که کاربرد گسترده‌ای دارد و برای درمان انواع مختلفی از سرطان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.  

مرکز ملی یون درمانی ایران به عنوان اولین مرکز درمان سرطان با باریکه کربن و پروتون در ایران است و مجهز به شتاب‌دهنده سینکروترون است. در اردیبهشت ۹۶ مراسم احداث این مرکز با حضور معاون رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه ایران، وزیر بهداشت و آموزش پزشکی و هم‌چنین سفیر کشور اتریش، رئیس هیئت نظارت مرکز مداسترون و مدیر عامل مرکز مداسترون برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =