عده‌ای به‌دنبال رفاه اساتید نیستند/ بخشنامه جدید؛ گامی مهم جهت بهبود معیشت اساتید

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، گفت: درصد بالایی از اساتید از اجرای این بخشنامه رضایت دارند. فقط بورسیه‌ها به خاطر اینکه یکسری تعهدات اجرا نشده دارند، معترض هستند. نظرات آن‌ها را به سازمان مرکزی برای رفع مشکل ارائه دادیم.

علیرضا منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: در فضای مجازی گاهی کارهای خوب به شکل هدفمند تحریم می‌شوند. این بخشنامه بلافاصله پس از وصول به استان کرمان و در اسفندماه اجرایی شد و حداقل افزایش حقوق برای همه اساتید 2میلیون تومان بود. تا شهریور باید همه اساتید را در گروه الف بگذاریم مگر خود استاد نخواهد.  

توکلی در ادامه افزود: بعضی افراد که داعیه تبلیغات در فضای مجازی را دارند جز سیاه‌نمایی علیه دانشگاه آزاد اسلامی هیچ کار مفیدی انجام نمی‌دهند. در واقع افرادی نشسته‌اند تا حتی کارهای خوب را وارونه جلوه دهند

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان درصد بالایی از اساتید از اجرای این بخشنامه رضایت دارند، گفت: فقط بورسیه‌ها به خاطر اینکه یکسری تعهدات اجرا نشده دارند معترض هستند تا فرصتی داشته باشند. نظرات ایشان را به سازمان مرکزی برای رفع مشکل ارائه دادیم؛ چراکه باید حرفشان شنیده شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان اظهار کرد: روسای استانی می توانند در انتخاب گروه الف و ب دخل و تصرف داشته باشند.

وی افزود: یکی از کارهای قوی و مهمی که جهت حل مشکلات معیشتی اساتید انجام شده، این بخشنامه است. افرادی که دنبال تخریب هستند باید نخست بخشنامه را به دقت مطاله کنند و در استانهایی که بخشنامه اجرا شده به طور میدانی راجع به میزان رضایت‌مندی اساتید از اجرای این بخشنامه تحقیق کنند و منصفانه پیرامون این بخشنامه اظهارنظر کنند. 

منظری توکلی با بیان اینکه این بخشنامه باعث افزایش حقوق اساتید شده است، ادامه داد: پایین بودن حقوق اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مسئله مضمنی است و مربوط به زمان این بخشنامه نیست. درآمد دانشگاه آزاد از طریق شهریه است. درآمدهای غیرشهریه ای در استان کرمان ظرف سه سال اخیر چندین برابر شده و همه اینها را دانشگاه در اختیار اساتید قرار داده است.

وی اذعان کرد: به طور متوسط به حقوق تمامی اعضای هیئت علمی حدود 2میلیون تومان اضافه شده است به‌جز بورسیه‌ها و دانشجویان دکتری که در حال بررسی شرایط آنها هستیم. پیشنهادات را به سازمان مرکزی ارائه دادیم که حل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: شرایط فراهم شده و فقط عده‌ای که کارشان تخریب است و به دنبال بالندگی دانشگاه آزاد و رفاه اساتید هیئت علمی نیستند مخالف این بخشنامه هستند. من به عنوان مسئول استان و اولین کسی که این بخشنامه را اجرا کردم عرض می‌کنم که بین اساتید جز بورسیه‌ها رضایت بالایی وجود دارد. راه باز است و همه می‌توانند به صورت تمام وقت در دانشگاه حضور یابند.

منظری توکلی بیان کرد: واحدهای زیان‌ده می‌توانند طرح‌های برون‌دانشگاهی را در برنامه خودشان قرار دهند. حضور تمام وقت استاد الزام هست و در تمامی کارهایی که در شأن ایشان است، می‌توانند حضور و همکاری داشته باشند. افراد منتقد باید یک بررسی میدانی میان اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان  که این بخشنامه اجرا کرده، انجام دهند اگر چنین شود آنها هم برای اجرای این بخشنامه همکاری خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096883

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =