استفاده سیاسی از مشکلات زنان در آستانه انتخابات ممنوع!

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) گفت: متاسفانه برخی از کاندیداها از موضوعات مرتبط با زنان در آستانه انتخابات، استفاده ابزاری و سیاسی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حوزه زنان و خانواده در چند سال اخیر یکی از موضوعات چالش برانگیز کشور بوده است. این موضوع باعث شده تا کاندیداهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری وعده و شعارهای انتخاباتی همچون به کارگیری زنان در کابینه بدهند. شاید بتوان گفت این وعده‌ها بیشتر با هدف جذب آرا از سوی جامعه زنان کشور باشد چراکه در انتخابات پیشین نیز از سوی نامزدها مطرح شد ولی به مرحله عمل نرسید.

مهتاب مهوری در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره برنامه کاندیداهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در حوزه زنان و خانواده بیان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر و انتخابات گذشته شاهد بودیم که موضوعاتی در حوزه زنان و خانواده توسط کاندیداها مطرح می‌شود که دغدغه اصلی زنان جامعه نیست.

وی با بیان اینکه برخی از کاندیداها از موضوعات مرتبط با زنان در آستانه انتخابات، استفاده ابزاری و سیاسی  می‌کنند، گفت: برخی از نظام موضوعات و مسائلی که کاندیداها از آنها به عنوان مشکلات حوزه زنان یاد می‌کنند در واقعیت مشکلات اولویت پایین بانوان است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س)  ادامه داد: موضوع زنان یا حوزه «زن و خانواده» از موضوعاتی جذابی است که بیشتر کاندیداهای ریاست جمهوری قصد دارند از آن موج سواری رسانه‌ای یا سیاسی کنند.

وی یادآور شد: برخی از کاندیداها با وعده‌ها حقوق زنان و سخنرانی‌های پوپولیستی قصد دارند رای  مردم به ویژه زنان را جذب کنند؛ اما بانوان باید با آگاهی و شناخت مناسب مانع این کار شوند.

نگاه جنسیتی با شایسته سالاری در تعارض است

مهوری در پاسخ به این پرسش که کدام جریان سیاسی یا کاندیدای ریاست جمهوری برنامه مناسب‌تری برای حوزه زنان و خانواده دارد، گفت: کاندیداهایی که از موضوعات حوزه زنان صحبت می‌کردند تا کنون هیچ برنامه و طرح خاصی برای حل مشکلات بانوان یا تامین امنیت آنها ارائه ندادند. آنها با به وجود آوردن فضای احساسی در جامعه قصد دارند، از آرای زنان سوء استفاده کنند. 

این دانشجوی دانشگاه الزهرا با اشاره به وعده‌های کاندیداهای ریاست جمهوری مبنی بر استفاده تعدادی از زنان در کابینه‍‌های خود عنوان کرد: دولت‌هایی که تلاش دارند در حد و تراز انقلاب اسلامی باشند باید شایسته سالاری را در دستور کار خود قرار دهند. ممکن است در یک دولت تعداد خانم‌ها به عنوان وزیر، معاون یا مشاور بیشتر باشد و در دولت دیگر تعداد کمتر باشد. 

مهوری با تاکید بر اینکه به حضور زنان در کابینه دولت باید فارغ از بحث جنسیت، نگاه شود، گفت: تعداد و تعیین عدد و رقم استفاده از زنان در کابینه دولت نباید مطرح شود چراکه در شایسته سالاری اعداد و سهم‌خواهی جایگاهی ندارد.

کاندیداها در مناظرات پاسخگویی سوالات نیستند

این فعال دانشجویی با بیان اینکه مناظرات تلویزیونی بین کاندیداهای ریاست جمهوری یکی از بهترین بسترها برای شناخت افراد است، گفت:  کیفیت، شیوه برگزاری و نوع پرداخت به موضوعات مختلف در این مناظرات تلویزیونی در شناخت نامزدها توسط مردم اثرگذار است.

وی درباره اشکالات و ایرادات  مناظرات تلویزیونی کاندیداها مطرح کرد: متاسفانه در 2 دوره قبلی مناظرات شاهد بودیم که کاندیداها به سوالات پاسخ نمی‌دادند و بیشتر تلاش داشتند تا با یکدیگر وارد چالش‌هایی شوند که مد نظر خودشان بود.

مهوری ادامه داد: چالش و مناظره بین کاندیداها باعث ایجاد شور و نشاط سیاسی و انتخاباتی در جامعه خواهد شد؛ اما مردم انتظار دارند در کنار این چالش‌ها، کاندیداها برنامه‌ها و پاسخ سوالات را نیز به درستی پاسخ دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =