چگونه یک پزشک می‌تواند کارآفرین باشد؟

کارآفرین حوزه پزشکی باید هدفی بیشتر از کسب درآمد داشته باشد، چرا که با سلامت مردم سروکار دارد و همچنین حوزه‌ای دیربازده است. در ادامه راهکارهایی برای کارآفرینی در حوزه پزشکی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، کارآفرینی یک بازی بُرد- بُرد است که هم خدماتی اجتماعی به مردم ارائه می‌کند و هم سود هنگفتی به کارآفرین؛ اما در برخی حوزه‌ها دقت بیشتری می‌طلبد. 

کارآفرینی در رشته‌هایی مانند پزشکی حساسیت بیشتری دارد زیرا این رشته‌ها با سلامت مردم در ارتباط بوده و می‌تواند به بهبود زندگی افراد جامعه کمک کند. برای مثال از مراقبت‌های بهداشتی کاملا تخصصی در خانه گرفته تا مدیریت بیماران از راه دور، از جمله نمونه‌های کارآفرینی در حوزه پزشکی هستند.

شرکت‌های تازه تاسیس مراقبت‌های بهداشتی همه از فناوری، نوآوری و تخیل برای تحول در خدمات مراقبت‌های بهداشتی استفاده می‌کنند. تا جایی که کارشناسان معتقدند کارآفرینی، راهی برای حل چالش‌های پیچیده مراقبت بهداشتی است. در عصر طلایی استارتاپ‌ها، عواملی مانند تغییر جمعیت و افزایش آگاهی، راه را برای فعالیت‌های کارآفرینانه باز می‌کند.

یک ایده تجاری خوب و داشتن فضایی مناسب برای تضمین موفقیت کافی نیست. چه بسیار ایده‌های درخشانی که به دلیل بی‌توجهی به جزئیات و نداشتن برنامه دقیق به ثمر نرسیدند. بنابراین یک کارآفرین حوزه پزشکی باید برای موفق شدن به چند نکته توجه کند که در ادامه به آن اشاره شده است.

بازار را بسنجید

هیچ وقت اهمیت بررسی دقیق بازار را دست کم نگیرید. بسیاری از ایده‌های تجاری ممکن است روی کاغذ خوب به نظر برسند یا در کشورهای دیگر بسیار موفق بوده باشند؛ اما در محل زندگی شما جواب ندهند. اگر بازار آماده خدمات شما نباشد یا اشباع شده باشد، شکست می‌خورید.  

شریک پیدا کنید

بهداشت و درمان حوزه‌ای مشترک است که سازمان‌های زیادی در آن فعالیت می‌کنند. از بیمارستان‌ها و شرکت‌های داروسازی گرفته تا سازمان‌های دولتی. یک کارآفرین موفق حوزه پزشکی باید با سازمان‌های مختلف همکاری کند تا بتواند ارتباطات خود را گسترش داده و بیشتر دیده شود.

کارآفرینی در پزشکی دیر بازده است  

سرعت بازدهی کارآفرینی در حوزه پزشکی نسبتا کند است. مراحل قانونی طولانی و زمانبر بودن تغییر الگوهای رفتاری مردم، دلایل اصلی طولانی شدن درآمدزایی در کارآفرینی پزشکی است.

فقط به دنبال پول نباشید

سودآوری تنها دستاورد کارآفرینی در حوزه بهداشت و درمان نیست. تغییر زندگی مردم باید یکی از مهم‌ترین موتورهای محرک شما باشد. پس علاوه بر شما، سرمایه‌گذاران‌تان هم باید این فعالیت تجاری را نوعی مسئولیت اجتماعی بدانند.

افرادی را استخدام کنید که مراقبت‌های پزشکی می‌دانند

لازم نیست حتما یک پزشک متخصص استخدام کنید؛ اما افرادی که استخدام می‌شوند باید در زمینه مراقبت‌های بهداشتی، مقررات و قوانین حوزه بهداشت آگاهی داشته باشند. هر فعالیتی در زمینه پزشکی حتی بازاریابی، نیاز به افرادی دارد که دانش تخصصی در حوزه بهداشت و درمان داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104362

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =