جزئیات مصاحبه و گزینش رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص کنکور ۱۴۰۰ اعلام شد

جزئیات مصاحبه، معاینه و گزینش‌ رشته‌های ‌تحصیلی‌ دارای شرایط خاص آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

به گزارش‌ خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، فهرست اسامی معرفی‌شدگان چند برابرظرفیت هر یک از رشته‌های تحصیلی از بین متقاضیانی که کدرشته محل‌های موسسات با شرایط خاص را انتخاب کرده و حدنصاب چند برابر ظرفیت لازم را کسب کرده‌اند، با رعایت تقدم انتخاب رشته توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

این دانشگاهها و موسسات آموزش عالی شامل دانشگاههای شهید مطهری، شاهد، علوم قضایی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، علوم‌پزشکی بقیه‌الله (عج)، علوم پزشکی ارتش، رشته دکتری پیوسته بیوتکنولوژی دانشگاه تهران، رشته مدیریت بیمه اکو دانشگاه علامه‌طباطبائی، دانشکده غیرانتفاعی رفاه، غیر انتفاعی امام رضا (ع)- مشهد، دانشگاه جامع امام حسین (ع)، رشته­ های تحصیلی کاردانی و کارشناسی فوریتهای پزشکی پیش بیمارستانی دانشگاههای علوم پزشکی و کدرشته‌های تحصیلی‌ دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی -تهران است.

در گزینش نهایی هر رشته منحصراً کسانی قبول اعلام خواهند شد که طبق برنامه زمانی در مصاحبه و یا سایر مراحل گزینش به شرح مندرج در این اطلاعیه شرکت کرده و در این مرحله موفق شوند و صلاحیت عمومی آنان نیز توسط هیئت‌مرکزی گزینش ذیربط تائید شود و ضوابط انتخاب‌رشته فوق را نیز رعایت کرده و همچنین حدنصاب نمره‌ علمی نهایی برای هر رشته را هم کسب کنند. لازم به توضیح است که اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی این دانشگاهها به همراه نتایج سایر رشته‌های متمرکز آزمون‌ سراسری اعلام خواهد ‌شد.

معرفی متقاضیان به عنوان چند برابر ظرفیت، به منزله قبولی نیست و معرفی‌شدگان‌ لازم‌ است‌ برای‌ انجام‌ مراحل‌ مختلف‌ گزینش‌ در تاریخ‌های‌ مقرر به‌ آدرس‌ تعیین‌ شده‌ از سوی مؤسسات در این اطلاعیه مراجعه‌ کنند. 

متقاضی ممکن است به یک و یا دو مؤسسه معرفی شده­ باشد، به‌همین منظور متقاضیانی که به دو مؤسسه معرفی شده‌اند در صورت تمایل می‌توانند به یک مؤسسه و یا هر دو برای انجام مراحل مختلف گزینش مراجعه کنند. بدیهی‌ است‌ عدم‌ مراجعه‌ برای‌ انجام‌ مراحل‌ گزینش در هر مورد معرفی،‌ به‌ منزلة‌ انصراف‌ قطعی‌ از گزینش‌ در رشته‌ یا رشته‌های‌ ذیربط آن مؤسسه تلقی‌ خواهد شد و وضعیت متقاضی در اولویت‌های بعدی وی بررسی­ می‌شود. ضمناً در ستون نتیجه کارنامه نهایی در مقابل کدرشته مربوطه آنان عدد یک (۱) به منزله عدم داشتن شرایط گزینش درج می‌شود.

آن دسته متقاضیانی که نسبت به انتخاب یک یا چند کدرشته محل از مؤسسات دارای شرایط خاص مندرج در این اطلاعیه اقدام کرده اما در این مرحله معرفی نشده‌اند، عدم معرفی آنها به یکی از دلایل ذیل است که یا شانس قبولی در اولویتهای بالاتر از کدهای مربوط به رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص را دارا است یا اینکه فاقد حداقل نمره علمی لازم برای معرفی در این مرحله هستند. بنابراین دلیل عدم معرفی آنان در این مقطع، در کارنامه نتایج نهایی مشخص خواهد شد.

بنا به دلایل متفاوت (اعم از نمره علمی و ترتیب اولویت انتخاب رشته متقاضی و یا عدم رعایت استان بومی و...) هیچگونه اعتراضی در این مرحله از اعلام نتایج از سوی متقاضیان پذیرفته ناست و پس از اعلام نتایج نهایی، در اواخر شهریورماه، برای متقاضیان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ که نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود در درگاه اطلاع رسانی این سازمان در زمان مقرر اقدام کرده‌اند، کارنامه نتیجه نهایی تهیه و قابل رؤیت و بهره‌برداری خواهد بود، به‌همین منظور متقاضیانی که پس از دریافت کارنامه نسبت به مندرجات آن برای آنان سوالاتی وجود دارد، می‌توانند به استناد پرینت کارنامه نتیجه نهایی در موعد مقرر با دلیل، درخواست خود را مطرح کنند.

معرفی‌شدگان چندبرابرظرفیت می‌بایست قبل از مراجعه به موسسه ذیربط، برای اطلاع از برنامه زمانی و مکان، مدارک مورد نیاز و شرایط عمومی و اختصاصی جهت انجام مراحل مصاحبه، معاینه و یا سایر مراحل گزینش حتماً به درگاه اطلاع‌رسانی موسسه یا ارگان معرفی شده محل مصاحبه نیز مراجعه کنند.

 برنامه زمانی و آدرس درگاه اطلاع رسانی هریک از موسسات

 متقاضیانی که فهرست اسامی آنها در ردیف معرف ی‏شدگان چند برابر ظرفیت هر یک از رشته‌های ‌تحصیلی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی جدول ذیل اعلام شده، لازم است از امروز ۳۱ مردادماه به منظور اطلاع از زمان انجام‌ مراحل مختلف مصاحبه و بررسی صلاحیت‌های‌ عمومی به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه به آدرس زیر مراجعه کنند.

ردیف

نام دانشگاه

تاریخ مراجعه

آدرس درگاه اطلاع رسانی

۱

رشته‌های ‌ تحصیلی دانشگاه شاهد تهران

۱۴۰۰/۰۵/۳۱

www.shahed.ac.ir

۲

رشته‌های تحصیلی دانشگاه شهیدمطهری

۱۴۰۰/۰۵/۳۱

www.gzn.motahari.ac.ir

www.motahari.ac.ir

۳

رشته کارشناسی و کارشناسی‌ارشد علوم قضایی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری

۱۴۰۰/۰۵/۳۱

www.ujsas.ac.ir

۴

رشته‌ مدیریت بیمه اکو موسسه آموزش عالی بیمه اکو در دانشگاه علامه طباطبائی تهران

۱۴۰۰/۰۵/۳۱

www.atu.ac.ir

۵

رشته‌ دکتری پیوسته بیوتکنولوژی دانشگاه تهران

۱۴۰۰/۰۵/۳۱

آدرس درگاه اطلاع رسانی دانشگاه تهران مراجعه کنند.

۶

رشته‌های تحصیلی دانشکده غیرانتفاعی رفاه تهران

۱۴۰۰/۰۵/۳۱

www.refah.ac.ir

۷

رشته‌های تحصیلی دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۵/۳۱

www.iribu.ac.ir

۸

­رشته‌­‌­ های تحصیلی دانشکده آموزش عالی تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه-قم

به اطلاع می­رساند اسامی چند برابر ظرفیت برای کدرشته های ۳۵۷۵۴-تربیت مربی سیاسی و کد۳۵۷۵۵ مربیگری عقیدتی در زمان اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری برای مصاحبه اعلام خواهد شد. یعنی به عبارت دیگر در این مرحله اسامی برای این کدرشته­ ها اعلام نخواهد شد

۹

رشته‌ کارشناسی ارشد پیوسته الهیات و معارف اسلامی- ارشاد دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا(ع)- مشهد

۱۴۰۰/۰۵/۳۱

www.imamreza.ac.ir

۱۰

رشته‌های تحصیلی دانشگاه علوم‌پزشکی بقیه‌الله (عج)

۱۴۰۰/۰۵/۳۱

www.bmsu.ac.ir

۱۱

رشته­ های تحصیلی ‌دانشگاه علوم پزشکی ارتش

۱۴۰۰/۰۵/۳۱

www.ajaums.ac.ir

۱۲

رشته‌های تحصیلی بورسیه نیروری انتظامی در دانشگاه علوم‌پزشکی بقیه‌الله (عج)

----

از طریق ارگان ذیربط به معرفی­ شدگان اعلام خواهد شد.

۱۳

رشته ­های تحصیلی بورسیه نیروی انتظامی و بورسیه وزارت دفاع در ‌دانشگاه علوم پزشکی ارتش

----

از طریق ارگان ذیربط به معرفی­ شدگان اعلام خواهد شد.

۱۴

رشته‌های تحصیلی دانشگاه جامع امام حسین (ع)

۱۴۰۰/۰۵/۳۱

www.ihu.ac.ir

۱۵

رشته­ های تحصیلی کاردانی و کارشناسی فوریتهای پزشکی پیش بیمارستانی دانشگاهها و دانشکده­های علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

۱۴۰۰/۰۶/۰۱

لازم است با توجه به استان و شهرستان محل اقامت خود و مطابق جدول شماره (۳) مندرج در ذیل این اطلاعیه به دانشگاههای علوم پزشکی مشخص شده مراجعه کنند. قبل از مراجعه به موسسات اعلام شده برای انجام مصاحبه، برای اطلاع از برنامه زمان و مکان، مدارک مورد نیاز و شرایط عمومی و اختصاصی جهت انجام مراحل مصاحبه، معاینه و یا سایر مراحل گزینش به درگاه اطلاع‌رسانی موسسه محل مصاحبه ذبربط مراجعه کنند.

۱۶

رشته‌های تحصیلی مربوط به دانشگاه‌ اطلاعـات‌ و امنیت ملی

----

از متقاضیان رشته‌های تحصیلی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی متعاقباً و بصورت مستقیم از سوی دانشگاه فوق برای انجام مراحل مصاحبه، معاینه و سایر مراحل مختلف گزینش دعوت بعمل خواهد آمد؛ به عبارت دیگر در این مرحله اسامی برای این کدرشته‌ها اعلام نمی‌شود.

۱۷

به اطلاع می­رساند اسامی چند برابر ظرفیت برای کدرشته های پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی کاردانی بهداشت عمومی -بهداشت خانواده (کد۱۹۱۳۶)، کاردانی بهداشت عمومی -مبارزه با بیماریها (کد۱۹۱۳۷ )، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و رشته کاردانی بهداشت عمومی -بهداشت خانواده (کد۱۹۱۳۸ ) ، کاردانی بهداشت عمومی – مبارزه با بیماریها (کد۱۹۱۳۹ ) دانشگاه علوم پزشکی گناباد و رشته کاردانی بهداشت حرفه ای (کد۱۹۱۴۰ ) کاردانی بهداشت عمومی -بهداشت خانواده (کد۱۹۱۴۱ ) کاردانی بهداشت عمومی -مبارزه با بیماریها (کد۱۹۱۴۲)دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمان اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری برای مصاحبه اعلام خواهد شد. یعنی به عبارت دیگر در این مرحله اسامی برای این کدرشته ­ها اعلام نخواهد شد

۱۸

تمامی کد رشته‌های تحصیلی پردیس های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی-تهران

۰۱/۰۶/۱۴۰۰

مراجعه به درگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان محل اقامت

ادامه بند ۱۸ شامل معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت در تمامی کدرشته‌های تحصیلی پردیسهای دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی- تهران (رشته‌های مخصوص متقاضیان بومی و دارای تعهد استخدام) است.

متقاضیانی که فهرست اسامی آنان در ردیف معرفی‏ شدگان چند برابر ظرفیت هریک از رشته‌های تحصیلی پردیسهای دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی‌- تهران (وابسته به وزارت آموزش و پرورش) اعلام شده، لازم است برای انجام مراحل مختلف مصاحبه اختصاصی، با در دست داشتن مدارک مورد نیاز و براساس برنامه زمانی و آدرسهای اعلام شده در جدول شماره (۱) مندرج  این اطلاعیه  اقدام کنند.

زمان مصاحبه معرفی شدگان رشته های تحصیلی پردیسهای دانشگاه فرهنگیان

شروع مصاحبه: سه شنبه ۲ شهریور

یادآوری: زمان دقیق انجام مصاحبه اختصاصی از متقاضیان معرفی شده، به وسیلة اداره کل آموزش و پرورش محل اقامت و مرکز مجری مصاحبه، تعیین خواهد شد،

معرفی‌شدگان موظفند با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اقامت خود، از زمان و مکان دقیق مصاحبه مطلع شوند. با توجه به شیوه بیماری کووید ۱۹ به متقاضیان توصیه می‌شود قبل از تاریخ ۰۲/۰۶/۱۴۰۰ از طریق درگاه اینترنتی مندرج در جدول شماره (۱) پیوست این اطلاعیه از مکان و زمان دقیق  مصاحبه خود مطلع شوند.

انجام مصاحبه و بررسی صلاحیت‌های عمومی (گزینش) معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت رشته‌های تحصیلی پردیسهای دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ براساس استان اقامت در دو بخش مجزا (مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت عمومی) به شرح ذیل خواهد بود. معرفی‌شدگان دقت کنند که در مراحل مورد نظر شرکت کرده باشند.

جزئیات مصاحبه و گزینش رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص کنکور ۱۴۰۰ اعلام شد

 حضور نیافتن در مهلت مقرر برای انجام مصاحبه و سایر مراحل گزینش آن به هر دلیل به منزله انصراف از تحصیل در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تلقی می‌شود. مسئولیت آن نیز صرفاً به عهده متقاضی خواهد بود.

انجام مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت های عمومی معرفی شدگان به آموزش و پرورش، با رعایت دقیق مفاد دستورالعمل کنترل و مراقبت بیماری کرونا و فاصله گذاری اجتماعی که به مراکز مجری مصاحبه ابلاغ شده، صورت خواهد گرفت. به متقاضیان توصیه می‌شود ضمن همراه داشتن مواد ضد عفونی کننده و زدن ماسک در تمام مراحل انجام مصاحبه و گزینش، نکات بهداشتی را نیز به طور کامل و به دقت رعایت کنند.

معرفی شدگانی که مبتلا به کرونا شده و درحالت قرنطینه و یا در بیمارستان بستری هستند به شرطی که در طول مدت  انجام مصاحبه، مدارک و مستندات پزشکی  آنان، توسط والدین متقاضی و یا وکیل قانونی به اداره کل آموزش و پرورش استان معرفی شده، ارائه شود، مصاحبه از این گونه متقاضیان، حداکثر با گذشت یک ماه از آخرین روز مصاحبه، درصورت تأیید سلامت وی توسط پزشک معتمد آموزش وپرورش، در استان محل اقامت صورت خواهد گرفت. در راستای صیانت از حقوق سایر متقاضیان آزمون، بعد از انقضای مهلت مقرر، اقدامی میسر نخواهد بود.  

 متقاضیانی که صلاحیت‌های تخصصی و یا عمومی آنان مورد تأیید آموزش‌ و پرورش قرار نمی‌گیرد از فرآیند گزینش نهایی برای دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی حذف خواهند شد.

 نحوه تکمیل و ارسال فرم مشخصات بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش

 آن دسته از متقاضیان آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ را که اسامی آنان در ردیف معرفی شدگان چند برابر ظرفیت هریک از رشته‌های تحصیلی دانشگاههای فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی اعلام شده است، پس از تهیه نسخه پرینت فرم شماره ۲ فرم اطلاعات فردی مندرج در ذیل این اطلاعیه، نسبت به تکمیل دقیق آن و الصاق یک قطعه عکس اقدام و به همراه تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت از تاریخ اعلام اسامی در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش، به وسیله پست پیشتاز به هسته گزینش آموزش و پرورش استان محل اقامت خود «نشانی مندرج در جدول شماره ۲ پیوست این اطلاعیه» ارسال کنند.

 لازم است این افراد در تکمیل فرم اطلاعات فردی دقت کافی معمول گردد. بدیهی است مسئولیت هرگونه نقص و ... در تکمیل فرم به عهده متقاضی خواهد بود. عدم تکمیل فرم اطلاعات و یا عدم ارسال به موقع آن به هسته گزینش آموزش و پرورش استان محمل اقامت، به منزله انصراف از تحصیل در دانشگاه‌های مذکور بوده و برابر مقررات تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد.

 اقدامات لازم برای انجام بخشی از مراحل گزینش و مصاحبه اختصاصی

مصاحبه اختصاصی جزئی از شرایط قانونی در مراحل آزمون سراسری برای پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی است. انجام مصاحبه اختصاصی صرفاً در مهلت مقرر مندرج در این اطلاعیه امکان پذیر است. انجام مصاحبه مجدد و یا تمدید مهلت اعلام شده، تحت هر شرایطی به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود.

متقاضیان پس از دریافت نتیجه رشته‌های دارای شرایط خاص آزمون سراسری سال ۱۴۰۰، درصورتی که براساس نتیجه مندرج در کارنامه، جزء معرفی‌شدگان برای انجام مصاحبه در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی قرار گرفته باشند، باید برای اقدامات بعدی با مراجعه به آدرس درگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش محل اقامت به شرح جدول شماره (۱) مندرج در ذیل این اطلاعیه اقدام کنند.

معرفی شدگان دقت کنند چنانچه تغییری در مراکز مجری مصاحبه ایجاد شود متعاقباً از طریق اداره کل آموزش و پرورش استان محل اقامت ویا مرکز مجری مصاحبه، اعلام خواهد شد.

انجام مصاحبه اختصاصی از معرفی شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه تربیت دبیرشهید رجایی نیز همانند دانشگاه فرهنگیان، در استان محل اقامت، صورت خواهد گرفت.

عدم حضور در مهلت مقرر برای انجام مصاحبه و سایر مراحل گزینش آن به هر دلیل، به منزله انصراف از تحصیل در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی تلقی می‌شود و مسئولیت آن صرفاً به عهده متقاضی خواهد بود.

از معرفی شدگانی مصاحبه اختصاصی به عمل خواهد آمد که دارای شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه شماره (۲) راهنمای انتخاب رشته و (بخش پیوست ها) آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ و اطلاعیه‌های اصلاحی بعدی‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور (کسب نمره علمی کل ۶۵۰۰ و بالاتر در زیرگروه گروه آزمایشی مربوط برای مجاز شدن برای انتخاب رشته، داشتن حداقل معدل کل ۱۴ در دوره متوسطه ی دوم (معدل سه پایه اول، دوم و سوم)، برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسب جسمانی برای حسن انجام وظیفه معلمی، داشتن حداکثر سن ۲۴ سال تمام در بدو ورود به دانشگاه (اول مهر ۷۶ به بعد) و ...) باشند. در غیر این صورت انجام مصاحبه اختصاصی، منتفی خواهد بود. حداقل معدل و حداکثر سن، تحت هر شرایطی تغییر نخواهد کرد.

ویژگی های جسمانی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت با رعایت بند ۹ بخش (ج) "شرایط اختصاصی" شرایط و ضوابط پذیرش و تربیت دانشجو معلم متعهد خدمت در رشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی (مندرج در بخش پیوست‌های دفترچه راهنمای انتخاب رشته)، باید توسط پزشک معتمد واجد شرایط آموزش و پرورش، صرفاً در مهلت مقرر در زمان انجام مصاحبه؛ باید مورد تأیید قرار گیرد. در غیر این صورت انجام مصاحبه امکان پذیر نخواهد بود.

معرفی متقاضی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به آموزش و پرورش جهت بررسی صلاحیت‌های عمومی، اختصاصی و همچنین بررسی ویژگی‌های جسمانی به منزله قبولی در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی تلقی نمی شود. درصورت تأیید صلاحیت‌های افراد معرفی شده از سوی آموزش وپرورش (موفقیت در مصاحبه اختصاصی و تایید صلاحیت های عمومی)، گزینش علمی نهایی آنان در مقایسه با سایر متقاضیان آزمون، براساس ضوابط و نمرات علمی که در آزمون کتبی (کنکور) کسب کرده‌اند و با در نظر گرفتن اولویت‌های انتخابی متقاضی، توسط سازمان سنجش آموزش کشور صورت خواهد گرفت.

 تأیید مصاحبه تخصصی متقاضی در هر یک از مراکز مجری مصاحبه، به این مفهوم خواهد بود که صلاحیت تخصصی متقاضی معرفی شده به آموزش وپرورش، برای رشته محل های انتخابی در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و همچنین دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، مورد تأیید قرار گرفته است. بنابراین درصورت تایید صلاحیت های عمومی (گزینش) متقاضی توسط دبیرخانه هیات مرکزی گزینش، سازمان سنجش آموزش کشور براساس نمره علمی آزمون سراسری و با رعایت ضوابط و مقررات مربوط، گزینش نهایی را انجام خواهد داد.

با توجه به اصلاحات شماره یک و شماره دو دفترچه شماره (۲) آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ به متقاضیان معرفی شده برای انجام مصاحبه تخصصی، توصیه می‌شود اصلاحات بعدی دفترچه مزبور را از طریق درگاه سازمان سنجش آموزش کشور به دقت مطالعه کرده و براساس آخرین اصلاحات اعلام شده، برای مصاحبه اختصاصی اقدام کنند. 

 متقاضیان معرفی شده درصورت عدم تمایل به تحصیل در کدرشته محل انتخابی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی می‌توانند در زمان انجام مصاحبه با ارائه درخواست کتبی نسبت به انصراف از تحصیل در دانشگاه های مزبور اقدام کرده و یا در مراحل مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت های عمومی شرکت نکنند. 

 تغییر رشته و گرایش، تغییر اولویت، تغییر دوره تحصیلی، انتقال و جابجایی در بین دانشگاه ها و بالعکس در بدو ورود و یا در طول تحصیل تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نخواهد بود. 

 تغییر سهمیه استان محل خدمت قبل از شروع به کار و ایفای تعهد، تحت هر شرایط اعم از تأهل، تجرد، بُعد مسافت، تکفل، سرپرستی خانواده، فوت والدین و غیره ... ممنوع است. 

 مسئولیت رعایت شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ از سوی همه متقاضیان و همچنین مقررات نظام وظیفه عمومی (متقاضیان ذکور) در مراحل مختلف آزمون مزبور، به عهده آنان خواهد بود.

محل تحصیل پذیرفته شدگان پس از ثبت نام قطعی، توسط پردیس ها (مندرج در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور) تعیین خواهد شد.  

 در کلاس‌هایی که به حدنصاب لازم (حداقل ۲۰ نفر) برای تشکیل در پردیس محل قبولی نرسد، سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان به تشخیص خود نسبت به جابجایی پذیرفته شدگان در سطح پردیس های کشور اقدام خواهد نمود. پذیرفته شدگان حق هیچگونه اعتراضی را نخواهند داشت، در غیر اینصورت قبولی آنها باطل خواهد شد. انتقال و جابجایی در بین پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان ممنوع است. قدرت بینایی (قدرت دید هرچشم حداقل پنج دهم یا هردو چشم بدون عینک و لنز، (حداقل ده بیستم) و نداشتن کوررنگی و انحراف چشم)، پس از اصلاح با عینک و لنز، داشتن دید ۱۰/۱۰ هر چشم و داشتن دید حداقل ۲۰/۱۶ در دو چشم، الزامی است.

مصاحبه در پردیسهای دانشگاه فرهنگیان (مراکز مجری مصاحبه در استانها) و یا دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با توجه به گروه آزمایشی مربوط، برای تمامی کدرشته محل های مورد نیاز آموزش و پرورش مندرج در دفترچه شماره (۲) گروه آزمایشی مربوط، در دانشگاههای مزبور است.

برای شرکت در مصاحبه به همراه داشتن اصل و تصویر مدارک (کارت ملی، شناسنامه، دفترچه درمانی در صورت وجود - دیپلم و یا گواهی تأیید شده که معدل کل در آن قید شده است) و یک قطعه عکس ۴ ×۳ که در سال جاری گرفته شده باشد (ترجیحاً عکسی که موقع ثبت نام در آزمون به در تقاضانامه بارگذاری شده است)، الزامی است.

براساس جدول تعرفه های آزمون سراسری، موضوع مصوبه هیئت وزیران در جلسه ۲۵ آبان ۹۹ به شماره ابلاغی ۹۶۵۸۴/ت ۵۷۷۷۱ هـ ۲۷ آبان ۹۹ هر یک از متقاضیان معرفی شده برای هزینه مصاحبه، با رعایت موارد فوق، مبلغ ششصد و پنجاه هزار ۶۵۰.۰۰۰) ریال به حسابی که در زمان مصاحبه اختصاصی، توسط ستاد مصاحبه استان اعلام می‌شود واریز کرده و اصل فیش واریزی را به مرکز مجری مصاحبه تحویل کنند. 

 از متقاضیانی که فاقد شرایط اختصاصی آموزش و پرورش بوده و بدون توجه به ضوابط اعلام شده اقدام به انتخاب رشته کرده اند مصاحبه اختصاصی انجام نمی پذیرد، بنابراین این گونه متقاضیان از واریز مبلغ مزبور خودداری کنند. بدیهی است مبلغ واریزی برگشت داده نمی‌شود.

چنانچه فردی با ارائه اطلاعات نادرست پذیرفته شود و یا متعاقب آن مشخص شود که شرایط لازم را نداشته است، در هر مرحله از ثبت‌نام، تحصیل و یا استخدام قطعی، قبولی وی لغو می گردد و حسب مورد مکلف به پرداخت خسارت های ناشی از آن خواهد بود.

در صورتی که روزهای تعیین شده برای انجام مصاحبه معرفی شدگان کفایت ننماید، ممکن است مصاحبه متقاضی در روزهای بعد از تاریخ اعلام شده به متقاضی (حداکثر تا آخرین روز مهلت مقرر در این اطلاعیه برای مصاحبه) ادامه یابد.

 از معرفی شدگان محترم درخواست می‏شود جهت انجام مصاحبه اختصاصی با توجه به روز و تاریخ تعیین شده در این اطلاعیه و ضمنا قبل از ۲ شهریور از طریق درگاه اطلاع رسانی مندرج در جدول شماره (۱) ذیل این اطلاعیه از مکان و زمان دقیق  مصاحبه خود مطلع شده و به محل تعیین شده مراجعه کنند.

همه معرفی شدگان چند برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی مکلفند فرم شماره ۱ ضمیمه این اطلاعیه درخصوص اعلام آمادگی برای پذیرش و انجام مصاحبه اختصاصی مندرج در ذیل این اطلاعیه را تکمیل و در زمان مراجعه برای انجام مصاحبه اختصاصی (در مهلت مقرر) به مرکز مجری مصاحبه تحویل کنند.

نحوه ارسال درخواست و یا ارتباط غیرحضوری با سازمان سنجش آموزش کشور

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می‌شود. متقاضیان می توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

متقاضیان درصورت لزوم می‌توانند سوال یا سوالات خود را از با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره  تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ نیز در میان بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1107770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • قادر IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
      7 1
      با سلام و خسته نباشید خدمت شما. باتوجه به تعطیلی کرونا زمان مصاحبه دانشگاه بقیه الله کی هست و چگونه از ان با خبر بشیم
    • محمدحسین IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      2 0
      با سلام‌..قبولی در این مصاحبه تاثیری روی نتیجه انتخاب رشته داره؟ینی اگر اینو قبول شیم حق انتخاب داریم ک رشته ایی ک تو انتخاب رشته قبول شدیم بریم؟
    • جلیل هادی IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      0 0
      اینجانب جلیل هادی نتوانستم درمصاحبه۱۴۰۱به دلیل بیماری وبستری بودن شرکت کنم ومدارک بستری وبیماری موجوداست.آیادرمصاحبه سال۱۴۰۲ می توانم شرکت کنم؟