حد نصاب آزمون‌های جامع کاهش یابد

شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت اعلام کرد: تلاش و رایزنی شورای صنفی در راستای کاهش حد نصاب تمامی آزمون‌های جامع با قدرت ادامه دارد اما وزارت بهداشت حد نصاب واقعی این آزمون (بیس خام) را تعیین نکرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، روابط عمومی شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت بیانیه‌ای در زمینه حد نصاب آزمون‌های جامع منتشر کرد. این بیانیه با توجه به درخواست‌های مکرر دانشجویان و شوراهای صنفی سراسر کشور مبنی بر تلاش همه جانبه و رایزنی شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت برای کاهش حد نصاب (بیس) آزمون‌های جامع علوم پزشکی شهریورماه ۱۴۰۰، بیانیه‌ای در راستای روشنگری افکار عمومی حاوی اطلاعات زیر منتشر شده است.

در ابتدای این بیانیه در زمینه نحوه محاسبه حد نصاب آزمون جامع آمده است: با توجه به قانون مستند و جاری آزمون‌های جامع علوم پزشکی سراسر کشور (حد نصاب قانونی آزمون جامع داروسازی کسب نصف نمره کل است) نحوه محاسبه بیس آزمون پره انترنی و علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی براساس مصوبه پنجاه و یکمین جلسه ۲۵ خرداد ۹۲، شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی حد نصاب نمره قبولی در آزمون های جامع علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پیش کارورزی بر اساس ۷۰ درصد میانگین مجموع نمرات ۵ درصد اول کلیه دانشگاهها محاسبه می‌شود. لازم به ذکر است که براساس تعریف بالا، بیس واقعی آزمون‌های جامع در اکثر موارد براساس فرمول بالای ۱۰۰ بوده است که با ارفاق به نمراتی همانند ۸۸ یا ۹۰ تقلیل یافته است.در واقع تعیین کننده بیس واقعی، نمرات افراد ۲.۵ درصد برتر است و نه تعداد و درصد افرادی که مردود شده‌اند!

در ادامه این بیانیه آمده است: پیرو انتشار برخی شایعات و نقل قول‌ها از سوی اعضای شورای صنفی مرکزی وزارت بهداشت، باید به اطلاع برسانیم هیچ یک از اعضای شورای مرکزی صنفی دانشجویان وزارت بهداشت اظهار نظر رسمی در فضای مجازی در خصوص حد نصاب آزمون‌های جامع شهریورماه ۱۴۰۰ نداشته‌اند و اخبار منتشر شده درزمینه ارفاق مقدار مشخصی نمره برای به دانشجویان و یا اعلام حد نصاب احتمالی بیس از سوی این شورا به کلی تکذیب می‌شود. از دانشجویان محترم خواهشمندیم مواضع رسمی شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت از درگاه‌های رسمی اطلاع رسانی تلگرام، اینستاگرام و توییتر شورای صنفی دانشجویان دنبال کنند.

در این بیانیه تاکید شده‌ است: تلاش و رایزنی شورای صنفی مرکزی وزارت بهداشت جهت کاهش بیس تمامی آزمون‌های جامع با قدرت ادامه دارد با این حال بیس خام و بیس نهایی آزمون‌های جامع هنوز مشخص نشده است. طی روزهای اخیر، رایزنی‌های متعددی در این باره صورت گرفته اما با توجه به عدم تعیین بیس خام (حدنصاب واقعی توسط وزارت بهداشت) تا به این لحظه، عدد خاصی از سمت شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت به معاونت آموزشی وزارت پیشنهاد نشده است. سیاست کلی ما، تلاش برای کاهش بیس تا حد ممکن با رایزنی اصولی مبتنی بر دفاع از حقوق تمامی دانشجویان است و از این موضع به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد.

در پایان این بیانیه آمده است: با توجه به تغییر تیم مدیریتی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، موضع فعلی این معاونت و مرکز سنجش آموزش پزشکی نامشخص است. دانشجویان عزیز باید بدانند که در حال حاضر با توجه به تغییر معاون آموزشی وزارت بهداشت و تغییر برخی از مدیران کلان این معاونت، تلاش شورای صنفی دانشجویان، ایجاد ارتباطی سازنده با معاون جدید مبتنی بر دفاع همه جانبه از حقوق دانشجویان است که در این راستا اقدامات سازنده‌ای صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =