ماجرای انتصاب جنجالی در یک دانشکده علوم پزشکی

دبیر شورای صنفی دانشکده علوم پزشکی سراب خواهان شفاف‌سازی مسئولان در زمینه انتصاب معاون آموزش، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی این دانشکده شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، شورای صنفی دانشجویان دانشکده علوم پزشکی سراب  به همراه جمعی از تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه به انتصاب باقر نادری به عنوان معاون آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی دانشکده انتقاد داشته و با ارسال نامه به برخی از مسئولان خواستار پیگیری این موضوع شدند.

برخی از دانشجویان دانشکده علوم پزشکی سراب بر این باورند این انتصاب سیاسی است زیرا شائبه‌هایی مبنی بر فعالیت سید باقر نادری در ستاد انتخاباتی یکی از نمایندگان مجلس وجود دارد. حسین عدوبند دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشکده علوم پزشکی سراب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز با اشاره به فعالیت‌های چند سال گذشته یکی از نمایندگان مجلس اظهار کرد: یکی از نمایندگان مجلس در گذشته طرح دو فوریتی افزایش پذیرش در رشته‌های علوم پزشکی را در مجلس پیگیری می‌کرد. شنیده‌ها حاکی از آن بود این طرح با هدف تحصیل فرزندش در رشته پزشکی پیگیری می‌شد. از جمله دیگر حواشی این نماینده، می‌توان به افتتاح پرحاشیه در یکی از شهرهای سراب اشاره کرد که با حضور وی و مسئولان شهرستانی صورت گرفته بود.

وی ادامه داد: در چند ماه گذشته شواهد موجود حاکی از آن است که یکی از نمایندگان مجلس تصدی سید باقر نادری برای سمت معاونت آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی سراب را پیگیری می‌کند. در نهایت نادری ۲۴ شهریور ماه به عنوان سرپرست معاونت آموزش، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی سراب منصوب شد. شائبه‌هایی مبنی بر فعالیت سید باقر نادری در ستاد انتخاباتی یکی از نمایندگان مجلس وجود دارد. بسیاری از دانشجویان و مدیران دانشکده، انتصاب وی به عنوان سرپرست معاونت آموزش، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی سراب را به فعالیت در ستاد انتخاباتی نماینده مجلس نسبت می‌دهند.

معاونت دانشکده علوم پزشکی سراب به یک دانشجوی دکتری سپرده شده است

مدرک تحصیلی معاون دانشکده علوم پزشکی سراب یکی از مواردی است که دانشجویان نسبت به آن اعتراض دارند. دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشکده علوم پزشکی سراب در این باره گفت: مدرک کارشناسی نادری پرستاری و مرتبط با رشته‌های علوم پزشکی است، اما مدرک زیست شناسی مولکولی کارشناسی ارشد وی، ارتباطی با علوم پزشکی ندارد. وی دانشجوی دکترای تخصصی(P.h.D) است، چگونه ممکن است سرپرستی معاونت‌های دانشکده علوم پزشکی سراب به یک دانشجو واگذار شود؟ این موضوع بر خلاف آیین‌نامه انتصابات معاونان آموزشی و پژوهشی است.

وی افزود: شورای صنفی دانشجویان دانشکده علوم پزشکی سراب نسبت به انتصاب نادری به عنوان سرپرست معاونت آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی دانشکده اعتراض دارد؛ زیرا بر این باور است فردی که از اعضای هیئت علمی نیست، چگونه می‌تواند به عنوان معاون دانشکده به فعالیت بپردازد؟ بین اعضای هیئت علمی دانشکده، اعضای کارآمدتری بودند که می‌توانستند سکان هدایت معاونت دانشکده را بر عهده بگیرند. از طرفی نادری دانشجوی دکترای تخصصی بوده و پس از این انتصاب، سراب را به مقصد شیراز ترک کرده است. وی در چنین شرایطی چگونه می‌تواند مشکلات آموزشی، فرهنگی دانشجویی و پژوهشی دانشکده را مدیریت کند؟

ضرورت شفاف‌سازی در زمینه انتصاب نادری به عنوان معاون دانشکده علوم پزشکی سراب

شورای صنفی دانشجویان دانشکده علوم پزشکی سراب خواهان شفاف‌سازی‌های لازم در زمینه انتصاب نادری به عنوان معاون دانشکده است. عدوبند با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: شورای صنفی در صدد آن است که مشخص شود آیا این انتصاب با فعالیت‌های وی در ستاد انتخاباتی نماینده مجلس ارتباطی دارد؟ در غیر این صورت نادری باید برای سکانداری معاونت‌ دانشکده علوم پزشکی سراب توسط معاونت فرهنگی و آموزشی وزارت بهداشت تایید صلاحیت شود.

وی بیان کرد: شورای صنفی دانشکده علوم پزشکی سراب به همراه برخی از تشکل‌های دانشجویی، زمانی که گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر انتصاب نادری در دانشکده مطرح می‌شد، نامه‌هایی به رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، نماینده ولی فقیه استان آذربایجان شرقی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون آموزشی وزارت بهداشت ارسال کرده و و خواهان شفافیت لازم در زمینه انتصاب این فرد شدند.

چرای گوسفندان در محوطه خوابگاه دانشکده علوم پزشکی سراب

دانشجویان دانشکده علوم پزشکی سراب به موضوع انتقال دانشجویان به خوابگاه چهارصددستگاه اعتراض داشته و بر این باورند که این خوابگاه فاقد امکانات لازم است. دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشکده علوم پزشکی سراب با اشاره به وضعیت خوابگاه‌های این دانشکده اظهار کرد: خوابگاه حکیم دانشکده علوم پزشکی سراب در گذشته با کاربری بیمارستان تاسیس شده؛ اما در حال حاضر به عنوان خوابگاه دانشجویی فعال بوده و از محیط فیزیکی کافی نیز برخوردار است. در حال حاضر ۴۰۰ دانشجو در دانشکده علوم پزشکی سراب مشغول به تحصیل هستند. در گذشته که ظرفیت این دانشگاه از ۶۰ نفر فراتر نمی‌رفت، خوابگاهی در چهارصددستگاه به دانشجویان اختصاص داده شده بود که ۱۰ کیلومتر با دانشگاه فاصله داشت و فاقد امکانات لازم بود.

وی با ذکر مثالی یادآور شد: به عنوان مثال دانشجویان اعلام می‌کردند که گوسفندها برای چرا به محوطه این خوابگاه می‌آمدند. از طرفی ساختمان این خوابگاه قدیمی بوده و امکانات آن نیز استاندارد نبود. خوابگاه حکیم قرار است مجددا با پیگیری‌های سید باقر نادری به بیمارستان تبدیل شود، دانشجویان دانشکده علوم پزشکی سراب نسبت به این اقدام معترض هستند.

عدوبند بیان کرد: مسئولان دانشکده علوم پزشکی سراب به دانشجویان اعلام کرده‌اند ۲۷ هکتار زمین برای احداث خوابگاه خریداری شده که اما ما هنوز از مکان آن بی‌اطلاعیم. وعده خریداری زمین و احداث خوابگاه از سال‌ها پیش به دانشجویان داده می‌شود. در صورت احداث خوابگاه در زمین‌های جدید و انتقال دانشجویان به این خوابگاه، می‌توان مجددا از خوابگاه حکیم با کاربری بیمارستان استفاده کرد. دانشجویان تا زمان احداث خوابگاه جدید باید در خوابگاه چهارصددستگاه که که فاقد امکانات لازم است ساکن شوند. طبیعتاً اگر احداث خوابگاه جدید بیشتر از یک وعده بود، باید مکان دقیق احداث خوابگاه مشخص می‌شد ولی متاسفانه این اقدامی از سوی مسئولان در راستای مکان و شرایط تاسیس خوابگاه صورت نگرفته است. شورای صنفی خواهان شفافیت در زمینه چگونگی اسکان دانشجویان خوابگاهی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111581

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد حسین US ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      1 3
      سلام اتفاقا بر خلاف مطالب گفته شده در این مصاحبه در این چند ماهی دکتر نادری عملکرد بسیار مطلوبی از خود نشان دادند و ثابت کردند که شایعات گفته شده در بدو انتصاب ایشان همگی کذب و برخلاف واقعیت بوده است . ما دانشجویان از ایشان پوزش می طلبیم که در ابتدای انتصاب ایشان تحت تاثیر جریان های مخالف قرار گرفتیم و اقدامات ناشایست و نادرست انجام دادیم . انشالله که ایشان از ما بگذرند. امیدوارم ایشان نیز پیگیر مطالبات دانشجویان بمانند و باعث پیشرفت دانشکده بشوند و به مخالفان خود ثابت کنند که معاونی انقلابی و از نسل دانشجو هستند. جمعی از دانشجویان دانشکده علوم پزشکی سراب