طرح احوال پرسی با دانشجویان در آغاز سال تحصیلی اجرایی می‌شود

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم بر اجرای طرح احوال پرسی از دانشجویان توسط مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه ها در آغاز سال تحصیلی جدید تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، مجید صفاری نیا مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از ابلاغ سیاست‌های مراکز مشاوره برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: سیاست‌های مراکز مشاوره از ده روز قبل در پنج صفحه و در سه حوزه حمایت طلبی، سواد سلامت و مداخله به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است، در واقع این سیاست‌ها نتایج خروجی تمامی سمپوزیوم‌هایی است که از ابتدای سال برگزار شده بود.

وی ادامه داد: سمپوزیوم بازگشایی دانشگاه‌ها نیز با حضور و سخنرانی کلیدی جمعی از همکاران مرکز بهداشت و درمان در محل فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد؛ ما در خلال این سمپوزیوم، پژوهشی انجام دادیم که شامل پرسشنامه‌ای با حدود ۵۵ سوال بود و نوزده هزار پاسخ دهنده داشت. بر اساس این پژوهش، ۳۰ درصد دانشجویان ما عزیزان خودشان را از دست داده‌اند و بنابراین ما احتمالاً در زمان بازگشایی دانشگاه‌ها با پدیده سوگ مواجه خواهیم بود که این کار ما را دو چندان خواهد کرد. و دیگر اینکه تقریباً ۵۰ درصد دانشجویان به خصوص دانشجویان فنی نسبت به علوم انسانی، تمایل دارند که دانشگاه‌ها باز شود.

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم همچنین بر اجرای طرح احوال پرسی دانشجویان در آغاز سال تحصیلی توسط مراکز مشاوره تاکید کرد و افزود: همچنین دستور العمل پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس که بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت تهیه و تدوین شده است به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

براساس این گزارش، طرح احوال پرسی دانشجویان از زمان آغاز پاندمی کرونا، و با توجه به استمرار فعالیت‌های آموزشی دانشگاه‌ها به صورت مجازی به منظور تعامل مؤثر، پویا و ارتباط بیشتر دانشگاه با دانشجویان توسط متخصصان و کارشناسان مرکز مشاوره دانشگاه‌ها در قالب یک برنامه ساختاریافته و هدفمند از طریق تماس تلفنی با دانشجویان در آغاز سال تحصیلی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =