آموزش آشپزی / طرز تهیه انواع مختلف خوراک راگو غذای فرانسوی

خوراک راگو یک غذای خوشمزه فرانسوی است که با گوشت و سیب زمینی و سبزیجات مختلف تهیه میشود، در صورتی که خوراک راگو را با گوشت چرخ کرده درست کنید میتوانید آن را به عنوان سس پاستا هم استفاده کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، خوراک راگو یک غذای خوشمزه فرانسوی است که معمولا با ترکیب گوشت ، هویج ، لوبیا سبز و سیب زمینی تهیه میشود . خوراک راگو با گوشت یک غذای کامل محسوب میشود و میتواند پروتئین و ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین کند.

نکته مهم که برای تهیه خوراک راگو باید رعایت کنید این است که گوشت و سبزیجات باید نرم شوند ولی به هیچ عنوان فرم خود را از دست ندهند و له نشوند. خوراک راگو شباهت زیادی به خوراک لوبیا سبز خودمان دارد.

در انتهای مقاله طرز تهیه خوراک راگو با گوشت چرخ کرده و خوراک راگو با مرغ چرخ کرده را هم آورده ایم که معمولا به عنوان سس پاستا مورد استفاده قرار میگیرد ولی میتوانید از آن روی برنج هم استفاده کنید یا این که با نان میل نمایید.

 خوراک راگو با گوشت:

مواد لازم خوراک راگو با گوشت

گوشت مغز ران     ۳۰۰ گرم
هویج     دو عدد
سیب‌زمینی     سه عدد
لوبیا سبز     ۲۰۰ گرم
پیاز     سه عدد
رب گوجه‌ فرنگی     یک و نیم قاشق غذاخوری
آرد     یک قاشق مرباخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه     به مقدار لازم

 طرز تهیه خوراک راگو با گوشت

گوشت بدون استخوان را به قطعات 2 سانتی متری خرد کنید و بشویید.

قابلمه را روی حرارت گذاشته ، پیاز را خلالی خرد کرده با کمی روغن سرخ کنید و سپس گوشت را اضافه کرده تفت  دهید تا آب اضافه اش کشیده شود.

لوبیا سبز ، هویج و سیب زمینی را به قطعات 2 سانتی خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا نرم شود.

رب گوجه فرنگی ، نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه کرده و هم مخلوط کنید.

2 لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و حدود 40 دقیقه خوراک راگو با لوبیا سبز و گوشت را روی حرارت مالیم بپزید تا غلیظ شود.

برای افزایش غلظت خورک میتوانید در این مرحله آرد را در کمی روغن تفت دهید و سپس مقداری از آب راگو را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا آرد حل شود و کمی قبل از سرو به خوراک اضافه کرده و صبر کنید به غلظت مورد نظرتان برسد.

برای تهیه خوراک راگو با قارچ میتوانید قارچ را به قطعات 2 سانتی برش داده و 20 دقیقه آخر پخت به خوراک اضافه کنید که شکل خود را از دست ندهد.

منبع: بیتوته

لنتهل پیام/

کد خبر: 1116733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =