برنامه دانشگاه صنعتی شریف برای تربیت کارآفرین چیست؟

دانشگاه صنعتی شریف با اجرای طرح سفیر کارآفرینی فرصتی برای آشنایی دانشجویان با فرصت‌های کسب‌وکاری محل زندگی خود و همکاری با دانشگاه‌های دیگر شهرها فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سفیر کارآفرینی پروژه‌ای است که دانشگاه صنعتی شریف در راستای توسعه کارآفرینی در سطح دانشجویان، اعضای هیئت علمی، کارمندان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه برگزار می‌کند.

هدف از این پروژه آشنایی دانشجویان این دانشگاه با فضای کسب و کاری محل زندگی خودشان، ایجاد و تقویت ارتباط بین مرکز کارآفرینی شریف و دانشگاه‌های کشور و ترویج فرهنگ کارآفرینی در سطح کشور توسط دانشجویان است.

مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف، سالانه ۲ دوره فراخوان در ابتدای هر ترم در دانشگاه برگزار می‌کند تا دانشجویان داوطلب بتوانند ثبت‌نام کنند. این فراخوان از طریق سایت و بنرهای دانشگاه اعلام شده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز فرم ثبت‌نام را تکمیل کنند.

اگر حداقل تعداد ثبت‌نامی‌ها به ۱۰ نفر برسد، مرحله دوم طرح یعنی مصاحبه برای غربالگری از بین افراد داوطلب انجام شده و افراد با تجربه کاری مناسب انتخاب می‌شوند. معمولا افرادی در مصاحبه تایید می‌شوند که سابقه کار اجرایی داشته و همچنین به صورت مداوم با برنامه‌های مرکز مرتبط باشند. سپس افراد انتخاب شده در دوره آموزشی ۱۰ ساعته با مجموعه مرکز کارآفرینی شریف و اقدامات آن آشنا می‌شوند و اطلاعات لازم برای برگزاری رویدادهای مرکز را کسب می‌کنند.

سفیر کارآفرینی یک ماه پس از دوره فرصت دارد که در شهر یا استان مورد نظر خود، تحقیقات میدانی و موقعیت سنجی انجام دهد و پس از آن 6 ماه فرصت دارد که تا حداقل یک رویداد برگزار کند. 

ارائه معرفی‌نامه، چهارمین مرحله این طرح است که دانشجو را به عنوان سفیر کارآفرینی دانشگاه شریف معرفی می‌کند. مسئول طرح سفیر هم تا پایان طرح همراه سفیر کارآفرینی خواهد بود.

سفیر موظف است پس از اتمام و برگزاری موفق یک رویداد در استان و شهر مورد نظر، گزارشی کامل تصویری و متنی به همراه عکس و فیلم به مسئول طرح سفیر در مرکز کارآفرینی تحویل دهد تا مستندسازی و انتقال تجربه به سفیران بعدی امکان‌پذیر باشد.

گفتنی است؛ مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف نخستین مرکز کارآفرینی در کشور است و فعالیت خود را از سال ۱۳۷۹ آغاز کرده است. این مرکز رسالت اصلی خود را افزایش روحیه کارآفرینی در دانشجویان، استادان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه تعریف کرده است. یکی از ویژگی‌های این مرکز همکاری با سایر نهادهای فعال در حوزه کسب و کارهای دانش‌بنیان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =