درد شدیدی که از نشانه‌های کلسترول بالاست

احساس فشار یا سفت شدن در ناحیه فک باعث ایجاد ناراحتی می شود و این درد یکی از هشدارهای بدن برای نشان دادن کلسترول بالاست.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کلسترول نوعی لیپید است. چربی ها و روغن ها جزء موادی هستند که همگی در دسته بندی لیپید ها قرار می گیرند اما شاید بدترین نوع آن کلسترول باشد که یک چربی حاصل از سلول های بدن است و در بخش داخلی غشای سلول قرار می‌ گیرد که شبیه به ماده کریستالی زرد رنگ می باشد که مقدار زیادی خون در آن وجود دارد و سطح بالای این ماده؛ باعث ایجاد نتایج جبران ناپذیر و خطرات بالا می‌ شود.

بیشتر بخوانید: 

تاثیر استرس بر کلسترول خون

کلسترول باعث ضخامت خون می گردد و در رگ ها رسوب می کند و باعث مسدود شدن آن ها خواهد شد. یکی از راههای مشکوک شدن به کلسترول بالا، علامت همراه با دردی است که در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک به آن اشاره شده است.

درد در ناحیه فک

احساس فشار یا سفت شدن در ناحیه فک باعث ایجاد ناراحتی می شود و ممکن است دردی حاد را در قسمت فک به وجود بیاورد که این درد باعث ایجاد جریان خون ضعیف قلب می گردد که در ناحیه قفسه سینه بیشتر احساس می شود و این درد یکی از هشدارهای بدن برای نشان دادن کلسترول بالاست.

عوارض و خطرات حاصل از کلسترول بالا

تجمع کلسترول زیاد در دیواره رگ ها باعث باریک شدن رگ ها یا مسدود شدن آن ها می شود. مسدود شدن رگ ها باعث سفت شدن و مسدود شدن جریان خون می گردد. خطر لخته شدن خون را مخصوصا به قلب و مغز افزایش می دهد و مشکلات جدی به بار می‌ آورد؛ بنابراین بسیار مهم است که مراقب سطح کلسترول خود باشید و آن را در حالت امن نگه دارید.

البته کار شما آن طور هم که فکر می کنید؛ راحت نیست. کلسترول بالا برعکس دیگر بیماری ها خیلی علامت مشهودی ندارد که بخواهیم دنبال آن بگردیم که به آن کشنده خاموش می گویند اما بعضی از علائم هستند که اگر دقت تان را بالا ببرید، می توانید متوجه آن شوید.

بیماری شریانی محیطی

کلسترول در رگ جمع می شود و درد زیادی را به وجود می‌ آورد. این وضعیت اگر شدت پیدا کند، به بیماری شریانی محیطی تبدیل می گردد که باعث ایجاد ناراحتی در دست و پا می شود و فعالیت‌ هایی مثل راه رفتن یا دویدن را دچار مشکل می‌ کند. اگر وضعیت خیلی شدید شود، ممکن است که فرد حتی پای خود را از دست بدهد و به همین دلیل باید سریع تر آن را پیگیری کرد.

تصلب شرایین

این وضعیت به خاطر تجمع مولکول های چربی داخل رگ و مسدودیت آن ها اتفاق می افتد که این مواد جمع شده شامل چربی ها، پسماند سلولی، کلسیم، فیبرین و کلسترول است و باعث ایجاد درد در ناحیه فک می‌ شود و حتماً باید علائم آن را پیگیری کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1126210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ولی اله جمال IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      4 0
      سلام درباره کلسترل بالا لطفا راهکار بدهید مبارزه با کلسترل چکار مفید است
      • ممصادق IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
        5 2
        یه قاشق چایی خوری لیمو عمانی و یک قاشق چایی خوری آویشن هر صبح ناشتا دم بدید و با عسل میل کنید تا ۲۰ روز.
    • کلهر JP ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      0 0
      مطلب جالب و جدیدی بود .مرسی