دانشجویان مشروط چگونه باید انتخاب واحد کنند؟

جزئیات انتخاب واحد دانشجویان مشروط در نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ثبت‌نام و انتخاب واحد بسیاری از دانشگاه‌های کشور با توجه به پایان امتحانات آغاز شده است. ممکن است برخی از دانشجویان نتوانسته باشند نمره مناسبی را از امتحانات کسب کندن و مشروط شده باشند. ایسکانیوز نحوه انتخاب واحد در نیمسال دوم تحصیلی را برای این دانشجویان بازگو کرده است.

دانشجویان مشروط چگونه باید انتخاب واحد کنند؟

بر اساس ماده ۱۸ آیین‌نامه آموزشی وزارت علوم، حداقل نمره قبولی در هر درس برای دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ۱۰ در نظر گرفته شده است.

دانشجویی که در هر نیمسال یک یا چند درس نمره قبولی کسب نکند چنان چه در نیمسال‌های بعدی، درس یا دروس مذکور را با نمره قبولی بگذراند، نمره یا تمام نمره‌های مردودی قبلی در ریز نمرات تحصیلی دانشجو، فقط ثبت و باقی می‌ماند اما این نمره‌ها در محاسبه میانگین کل دوره بی اثر و صرفا آخرین نمره قبولی در آن درس ملاک محاسبه میانگین کل دوره خواهد بود.

بر اساس تبصره ۲ این ماده، گذراندن دروس با استفاده از تبصره ۱، صرفا برای محاسبه میانگین کل دوره تحصیلی در هنگام دانش‌آموختگی است و مشروطی دانشجو در نیمسال‌های قبل را خنثی نمی‌کند.

تسهیلات این ماده شامل دانشجویانی که به دلیل تقلب و یا حکم کمیته انضباطی، نمره مردودی دریافت می‌کنند، نمی‌شود.

بر اساس ماده ۱۹ آیین‌نامه وزارت علوم، چنانچه میانگین نمرات دانشجو در هر نیمسال تحصیلی کمتر از ۱۲ باشد، دانشجو در آن نیمسال مشروط تلقی می‌شود و در نیم سال بعدی حداکثر می‌تواند تا ۱۴ واحد درسی انتخاب کند.

لازم به ذکر است علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم ۱۷ مهرماه اعلام کرد: مشروطی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ منجر به محدودیت تعداد واحدهای انتخابی دانشجو در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ نخواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1127985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =