واشنگتن اراده‌ای برای بازگشت به برجام ندارد

تیم اندرسون با بیان اینکه اراده‌ای از سوی واشنگتن برای بازگشت به توافقنامه 2015 دیده نمی‌شود، گفت: آنها فقط به دنبال اهرم فشار علیه ایران هستند و مزیتی برای خود در عادی‌سازی روابط با ایران نمی‌بینند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، با توجه به اخبار مثبتی که از سوی طرف‌های مختلف مذاکره کننده در وین بر سر توافق هسته‌ای به گوش می‌رسد، احتمال دستیابی به توافق بیشتر شده است. هر چند که هنوز جزئیاتی از چگونگی و محتوای توافق رسانه‌ای نشده است. البته هنوز تحلیلگرانی هم هستند که معتقدند که هنوز نباید دستیابی به توافق را قطعی دانست. دکتر «تیم اندرسون» -استاد دانشگاه در استرالیا و مدیر یک مرکز مطالعاتی در سیدنی- نیز جزء همین گروه از تحلیلگران است.

وی در مصاحبه‌ای که با گروه بین الملل ایسکانیوز انجام داد، اظهار کرد: به نظر من هیچ اراده‌ای از سوی واشنگتن برای بازگشت به توافقنامه 2015 وجود ندارد. آنها فقط به دنبال اهرم فشار علیه ایران هستند و هیچ مزیتی برای خود در این نوع «عادی سازی» با ایران نمی‌بینند. این تحلیلگر استرالیایی در پاسخ به سوالی در خصوص مخالفت رژیم صهیونیستی و برخی متحدان منطقه‌ای آمریکا با احیای برجام و تاثیر مخالفت آنها گفت: اسرائیل از هر نوع عادی‌سازی روابط آمریکا با ایران می‌ترسد. این امر به ترس آنها از عقب نشینی آمریکا از منطقه می‌افزاید.

دکتر اندرسون در انتها نیز با اشاره به نزدیکی روسیه و چین به مواضع ایران خاطر نشان کرد: روسیه و چین در حال حاضر به توافقات راهبردی با ایران چه به طور مستقیم یا از طریق سازمان همکاری شانگهای متعهد هستند. آنها هیچ علاقه‌ای به استفاده از موضوع هسته‌ای به عنوان اهرمی علیه ایران ندارند. اما هر دوی آنها تمایل دارند که ظاهر دیپلماتیک توافق 2015 را که بخشی از آن بودند، حفظ کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =