افزایش سقط‌های غیرقانونی تبعات سیاست‌های غلط جمعیت

یک ماما عنوان کرد: اگر دسترسی به اقلام پیشگیری از بارداری بدون ارائه آموزش‌های لازم برای بهداشت جنسی، ممنوع شود نهایتا منجر به افزایش آمار ایدز و هپاتیت و سایر بیماری‌های مقاربتی خواهد شد.

سلیمه قاسمی؛ ماما در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درخصوص ممنوعیت ارائه رایگان اقلام پیشگیری از بارداری گفت: استفاده از این شیوه‌ها برای افزایش جمعیت صرفا از منظر آماری منجر به افزایش تعداد بارداری‌ها می‌شود اما این افزایش آمار بدون توجه به کیفیت بارداری‌ها و ارتقای سطح رفاه خانواده‌ها نتیجه مطلوبی که مسئولان می‌خواهند را نخواهد داشت.

بیماری‌های آمیزشی اولین دلیل ناباروری در دنیا / عواقب سیاست‌های صفر و صدی جمعیت

او ادامه داد: شرایط باید به گونه‌ای باشد که خانواده خود اختیار عمل در این حوزه داشته باشد و برای باردار شدن و نشدن خود تصمیم بگیرد. تحمیل کردن و گرفتن حق انتخاب نمی‌تواند به افزایش جمعیت کمک کند، این کارها راه به بی‌راهه رفتن است.

قاسمی عنوان کرد: شرایط ازدواج برای جوان‌ها مناسب نیست، روابط آزاد افزایش پیدا کرده و اگر دسترسی به اقلام پیشگیری از بارداری بدون ارائه آموزش‌های لازم برای بهداشت جنسی، ممنوع شود نهایتا منجر به افزایش آمار ایدز و هپاتیت و سایر بیماری‌های مقاربتی خواهد شد. امروز آمار ابتلا به اچ پی وی (زگیل تناسلی) بالاست و در صورت اعمال تصمیمات این چنینی این آمار بیشتر هم خواهد شد.

او اضافه کرد: یکی از تبعات این کار افزایش سقط‌های غیرقانونی است و این کار شاید استفاده از لوازم پیشگیری از بارداری را کم کند اما در مقابل مصرف قرص‌های سقط جنین را بیشتر می‌کند. این قرص‌ها از کدام مبانی وارد کشور می‌شوند که انقدر در دسترس هستند؟

قاسمی بیان کرد: برای افزایش جمعیت باید سطح رفاه را بیشتر کنند. زمانی که جوانان بیکار هستند و دغدغه اقتصادی دارند چطور می‌توانند به ازدواج و فرزندآوری فکر کنند؟ سطح بهداشت و وضعیت اقتصادی باید بهبود پیدا کند تا مردم تمایل به بچه‌دار شدن داشته باشند. کلید افزایش جمعیت رفاه، بهداشت و آرامش خانواده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1128860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نوراحمد IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      1 0
      تو این وضعیت اقتصادی جونا می ترسن ازدواج کنن چه برسه به بچه دار شدن