مجلس کمک کند ناترازی بودجه ۱۴۰۱ کاهش یابد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط سختی است، باید در مجلس کمکی صورت بگیرد تا ناترازی کاهش پیدا کند. برآوردها این‌طور بود که مصوبه صحن علنی نسبت به آنچه دولت در لایحه بودجه به مجلس ارائه کرد، افزایش سقف بودجه اتفاق بیفتد، چرا که درآمدهای پایدار ما درآمدهای خاصی هستند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در رابطه با تغییراتی که در روند بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور بر روی آن اعمال کرده است، گفت: پیش‌بینی ما همین بود که تغییرات مجلس در لایحه دولت برای بودجه ۱۴۰۱ زیاد باشد؛ اگرچه منتظر گزارشات نهایی ماندیم اما میزان مازاد منابع و مصارف و برآورد اعداد و ارقام اضافه شده توسط مجلس تا حدودی قابل پیش‌بینی بود.

بیشتر بخوانید:مجلس چالشی‌ترین بحث بودجه ۱۴۰۱ را در چند دقیقه تمام کرد

وی افزود: پیش از نهایی شدن مصوبه مجلس برای بودجه ۱۴۰۱ برآورد می‌کردیم که ناترازی نسبت به لایحه، حداقل به میزان ۲۵ درصد افزایش داشته باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی دولت می‌تواند از پس افزایش‌ها در اعداد و ارقام بودجه بربیاید؟ تصریح کرد: شرایط سختی است، باید در مجلس شورای اسلامی کمکی صورت بگیرد تا ناترازی کاهش پیدا کند. برآوردها این‌طور بود که مصوبه صحن علنی نسبت به آنچه دولت در لایحه بودجه به مجلس ارائه کرد، افزایش سقف بودجه اتفاق بیفتد، چرا که درآمدهای پایدار ما درآمدهای خاصی هستند که امکان دارد نتوانیم به برخی از این درآمدها برسیم.

پورابراهیمی افزود: پیش‌بینی من به عنوان یک کارشناس این بود که میزان ناترازی به وجود آمده نسبت به بودجه سال ۱۴۰۱ با توجه به مصوبات کمیسیون افزایش داشته باشد.

وی در خصوص تغییرات لایحه دولت در واکنش به اینکه آیا انتقاداتی که نسبت به دولت درباره تهیه و ساختار بودجه ۱۴۰۱ مطرح شده بود را تایید می‌کنید؟ گفت: بله، برخی از این انتقادات وارد است چراکه هم سقف تکالیف افزایش پیدا کرده و هم تغییرات احکام بیشتر شده است. به نظر می‌رسد بودجه سال ۱۴۰۱ شاید بیشترین تغییر حکمی نسبت به سنوات گذشته را داشته است.

انتهای پیام/ 

منبع: مهر

کد خبر: 1133327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =