لابی‌گری در موسیقی عامل تغییر ذائقه نسل جوان / لزوم تشکیل کارگروه تخصصی

غلامرضا صنعتگر گفت: لابی‌گری‌هایی که در عرصه موسیقی وجود دارد در تغییر ذائقه نسل جوان و نوجوان بسیار موثر بوده است.

غلامرضا صنعتگر خواننده و آهنگساز کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره علت توجه نوجوانان و جوانان به موسیقی‌های نابهنجار اظهار کرد: این مسئله دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد، نسل جوان مهارت‌های زندگی را خوب نیاموخته و در عصری زندگی می‌کند که بمباران اطلاعاتی و اخباری وجود دارد و در یک جهش بی سابقه فضایی متفاوت بنام فضای مجازی ایجاد شده است که متاسفانه هیچ آموزش شایسته‌ای هم برای حضور در آن وجود نداشته و هنوز هم ندارد.

بیشتر بخوانید:

موسیقی در کشور به ابتذال کشیده شده / کسی به فکر هنر اول نیست

وی افزود: از طرفی اشعار و ترانه‌هایی سروده می‌شود که بسیاری از آنها سخیف و ضعیف و ضد ارزش‌های انسانی و اخلاقی و اجتماعی هستند و فاجعه از جایی شکل گرفته که شنیده شدن‌های مکرر و بی‌ضابطه گوش این نسل را به شنیدن این نوع موسیقی‌ها عادت داده است؛ موسیقی‌هایی که نه تنها به کسی آرامش نمی‌دهند بلکه باعث اضطراب و نگرانی و خشم و گاهی حتی خودکشی خواهند شد.

صنعتگر در پاسخ به این سوال که حمایت مسئولان از موسیقی چطور باید باشد، گفت: حتما باید یک کارگروه تخصصی تشکیل شود که متخصصان مختلفی از حوزه موسیقی، روانشناسی، ارتباطات و رسانه، جامعه‌شناسی و... در آن حضور داشته باشند و همه جانبه مسائل را بررسی کنند و راه‌حل‌های شدنی ارائه دهند. در وهله دوم از موسیقی‌های سالم حمایت شود و برای خوانندگان آثار ارزشمند که کارهایشان لطمه‌ای به روح انسان‌ها وارد نمی‌کند اجراهای بزرگ و در حد ملی در همه شهرهای کشور برگزار کنند و طوری برنامه‌ریزی شود که آثار خوب بسیار شنیده شود تا ذائقه جوانان به شنیدن صداها و آثار شایسته عادت کند.

آهنگساز همچنین با اشاره به وجود لابی‌گری در عرصه موسیقی اذعان کرد: بهرحال وقتی در مارکت موسیقی، افرادی دیده می‌شوند که بدون داشتن فاکتورهای لازم خوانندگی و صدا، کنسرت برگزار می‌کنند و  گاهی خروجی‌اش هم  حکایت از پلی بک دارد و یا استاندارد نیست لابی‌گری وجود دارد که اتفاقا همین مسئله در تغییر ذائقه نسل جوان و نوجوان بسیار موثر بوده است.

وی تاکید کرد: ما در زمینه موسیقی نیازمند تولید آثار مناسب با ترانه‌های فاخر هستیم که باید با حمایت مستقیم مسئولان مربوطه به صورت حداکثری پخش شود، ناگفته نماند که باید کارهایی ساخته شود که متناسب روحیه نسل جوان باشد که لطمه‌ای به روح و روان آنها وارد نکند.

صنعتگر در پایان تاکید کرد: موسیقی باید باعث آرامش شود، به انسان احساس امنیت بدهد و موجبات شادی را فراهم کند نه اینکه منجر به استرس و هیجان های کاذب و خطرناک شود. نکته‌ای که در این بین باید به آن توجه شود این است که برای ورود به این عرصه چارچوب های صحیح و سلامت تعریف شود و موقع کسب مجوز بررسی شود که آیا این موسیقی می‌تواند موجبات آرامش و امنیت و نشاط را فراهم کند اگر اینطور نیست نباید وارد بازار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1133397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =