آموزش شیرینی پزی/ طرز تهیه حلوای سوهانی

حلوا سوهانی یکی از انواع حلواها می باشد که فوق العاده خوشمزه است و بافتی بسیار نرم و لطیف دارد. شما می توانید برای یک میان وعده خوشمزه یا مراسمات مذهبی خود و یا ایام ماه مبارک رمضان آن را تهیه کنید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حلوا سوهانی یکی از انواع حلواها می باشد که فوق العاده خوشمزه است و بافتی بسیار نرم و لطیف دارد. شما می توانید برای یک میان وعده خوشمزه یا مراسمات مذهبی خود و یا ایام ماه مبارک رمضان آن را تهیه کنید. در تهیه حلوا سوهانی از شیر استفاده شده که باعث می شود حلوا بافتی نرم داشته باشد. اما طرز پخت حلوا سوهانی با حلوای معمولی کمی متفاوت است زیرا از آرد گندم سبوس دار یا آرد سنگک برای تهیه آن استفاده می شود. اما حلوا سوهانی یکی از پر طرفدارترین حلواها می باشد زیرا طعم آن شبیه سوهان است و اگر دوست دارید طعم و مزه ای جدید از حلوا را تجربه کنید این حلوا را تهیه کنید و به دلخواه تزئین کنید.

مواد لازم برای تهیه حلوای سوهانی مجلسی

آرد سنگک ۱ پیمانه
شیر ۱/۲ پیمانه
روغن مایع ۳/۴ پیمانه
مواد لازم برای شهد حلوا
شکر ۱ پیمانه
شیر ۱پیمانه
گلاب ۱/۳ پیمانه
هل ۱/۴ ق چای خوری
زعفران به مقدار لازم

مرحله اول: تهیه شهد

ابتدا شکر و شیر را داخل قابلمه ریخته و هم بزنید،حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر حل شود ولی به جوش نیاید سپس در ادامه گلاب و هل و زعفران را به اندازه دلخواه اضافه کنید و بعد از ۱ الی ۲ دقیقه هم زدن، شعله را خاموش کنید.

مرحله دو: تفت دادن آرد سنگک

در ادامه آرد سنگک را الک کنید و یا می توانید از آرد گندم به همراه کمی سبوس گندم نیز استفاده کنید حالا آرد را سه بار الک کنید تا سبک شود سپس داخل تابه مورد نظر ریخته و به آن شیر و روغن مایع گفته شده را اضافه کنید و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه مواد را هم بزنید.

مرحله سوم: افزودن شهد

بعد از ۲۰ دقیقه حلوا به صورت خرده خرده درمی آید و دیگر انسجام ندارد که کاملا طبیعی است. پس به هم زدن ادامه دهید تا حلوا یکدست و روان شود و به رنگ سوهان دربیاید. این مرحله ممکن است ۲۰ الی ۳۰ دقیقه دیگر طول بکشد.

مرحله چهارم: افزودن شهد و تهیه حلوا سوهانی خوش طعم

سپس در ادامه شهد تهیه شده را اضافه کنید و مدام هم بزنید تا آب اضافی آن تبخیر شود و زمانی که به صورت گهواره تکان دهید گوشه ظرف جمع شود و دیگر به ظرف نچسبد. حالا حلوا سوهانی ما آماده شده است همان طور که ولرم است داخل دیس ریخته و با چنگال و مغزیجات دلخواه تزئین کنید.

کد خبر: 1135907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =