آموزش شیرینی پزی/ راز و رمز خوشمزه شدن کاچی

کاچی یکی از دسرهای سنتی ایرانی است که بسیار مقوی بوده و برای خانم ها مفید می باشد. کاچی را می توان به عنوان صبحانه یا عصرانه و یا به عنوان یک دسر افطاری در سفره های غذاییتان بگنجانید. 

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کاچی یکی از دسرهای سنتی ایرانی است که بسیار مقوی بوده و برای خانم ها مفید می باشد. کاچی را می توان به عنوان صبحانه یا عصرانه و یا به عنوان یک دسر افطاری در سفره های غذاییتان بگنجانید. 

بیشتر بخوانید:

آموزش شیرینی پزی/ طرز تهیه حلوای سوهانی

آرد مناسب کاچی

کاچی در شهر های مختلف نام‌های متفاوت و شیوه پخت متفاوتی دارد. به طور کلی کاچی با آرد برنج یا گندم تهیه می شود. شما می توانید برای تهیه کاچی از هر دو آرد استفاده کنید.

الک کردن آرد

برای اینکه آرد شما گلوله گلوله نشود و کاچی طعم و شکل بهتری داشته باشد، آرد را الک کنید و داخل کاچی مورد استفاده قرار بدهید.

روغن کرمانشاهی

شما برای تهیه کاچی می توانید از روغن مایع و جامد استفاده کنید. برای مقوی شدن کاچی می توانید از روغن کرمانشاهی یا کره استفاده نمایید.

تفت دادن آرد

برای اینکه کاچی شما رنگ و طعم بهتری به خود بگیرد به تفت دادن آن دقت کنید. آرد را درون روغن کمی تفت دهید تا رنگش طلایی شود، نیاز نیست آرد را خیلی تفت بدهید تا کاملا تغییر رنگ بدهد. دقت کنید حرارت حتما باید ملایم باشد که همزمان با تغییر رنگ آرد خامی آن نیز گرفته شود. هر چه آرد تیره‌تر شود، رنگ کاچی شما تیره‌تر خواهد شد.

استفاده از عسل و شیره

برای تهیه شهد کاچی معمولا از شکر استفاده می کنند. داخل ظرفی شکر ریخته و آب ریخته و روی حرارت متوسط قرار داده تا شکر کاملا درون آب حل شود. می توانید به جای شکر از نبات کوبیده شده یا عسل یا شیره انگور، استفاده نمایید.

استفاده از شیر به جای آب

برای تهیه کاچی می توانید به جای استفاده از آب از شیر استفاده کنید تا در پایان کاچی خوشمزه تری داشته باشید.

زعفران برای خوشمزه کردن کاچی

اگر می خواهید کاچی خوش عطر و طعم تری داشته باشید درون شهد آن زعفران دم کرده بریزید. شما می توانید از زردچوبه هم داخل کاچی استفاده نمایید اما بهتر است برای خوشمزه شدن کاچی زرد چوبه را حذف و زعفران بیشتری داخل شربت استفاده کنید.

استفاده از هل و دارچین

برای خوشمزه شدن کاچی درون آن می توانید پودر هل و کمی دارچین بریزید اما در استفاده از دارچین زیاده‌روی نکنید زیرا سبب تیره شدن رنگ کاچی می شود. به جای ادویه می توانید از عرق هل و عرق دارچین هم داخل شربت استفاده کنید.

زنجبیل، رازیانه، زیره، فلفل سیاه و تخم گشنیز از دیگر ادویه هایی هستند که در برخی مناطق درون کاچی می ریزند.

گلاب برای خوش عطر کردن کاچی

برای خوش عطر کردن کاچی در ۱۰ دقیقه پایانی پخت گلاب را به قابلمه اضافه کنید.

استفاده از مغزیجات

برخی افراد درون کاچی از مغزیجات استفاده می کنند. در صورت استفاده از خلال بادام و پسته آنها را از قبل با آب یا گلاب خیس کنید تا نرم تر شوند. کرمانی‌ها برای افزایش انرژی و خاصیت دسر به آن چهار مغز اضافه می‌کنند.

استفاده از تخم مرغ

برای مقوی و انرژی زا شدن کاچی برخی افراد به آن تخم مرغ می افزایند. کاچی با تخم مرغ برای خانوم هایی که تازه فارغ شده اند بسیار مفید است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1136336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =