واکسیناسیون دانش آموزان بدون حضور والدین تخلف است

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در پروتکل های وزارت بهداشت و آموزش و پرورش واکسیناسیون در مدرسه وجود ندارد آن هم بدون حضور والدین باشد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد مهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درباره شایعه واکسیناسیون کودکان در مدرسه گفت: دستورالعمل وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون کاملا روشن است و بارها از رسانه‌ها عنوان شده است.

بیشتر بخوانید:

نمره دانش آموزان هم در رتبه بندی معلمان تاثیر دارد؟

وی ادامه داد: اصلا در پروتکل‌های وزارت بهداشت و آموزش و پرورش  واکسیناسیون در مدرسه وجود ندارد آن هم بدون  حضور والدین باشد.


گویا گفت: والدین دانش آموزان اگر تخلفی مبنی بر واکسیناسیون دانش آموزان مشاهده کردند حتما ادرس مدرسه را به وزارت بهداشت و آموزش و پرورش ازائه دهند تا به تخلف آنان رسیدگی شود.

گفتنی است پس بازگشایی مدارس در فضای مجازی و رسانه‌های معاند این ادعا شده بود به دانش آموزان پس از حضور در مدرسه واکسن کرونا تزریق می‌شود.

لازم به ذکر است کمال حیدری معاون درمان وزارت بهداشت در اواسط بهمن ماه سال گذشته آغاز واکسیناسیون کودکان بالای ۵ سال را ابلاغ و اظهار داشت: با توجه به موافقت وزیر بهداشت و نیز تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا، واکسیناسیون گروه سنی بالاتر از ۵ سال در کشور انجام می‌شود و انتظار داریم که والدین، نسبت به تزریق واکسن به فرزندان شأن اقدام کنند.

وی افزود: واکسن‌های مورد تأیید برای گروه سنی بالاتر از ۵ سال در کشور، پاستوکووک و سینوفارم است و میزان تزریق و فاصله بین دو نوبت، مشابه گروه‌های سنی بالاتر و بالغین است.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/

کد خبر: 1137173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =