نحوه تشخیص رنگ خودرو با آهنربا

در هنگام خرید ماشین، یکی از روش هایی که می توانید تشخیص بدهید که رنگ خودرو فابریک است و یا نه خودرو رنگ شده است، استفاده از آهنربا است، اما چگونه ؟ با ما همراه باشید تا به شما نشان بدهیم، نحوه تشخیص رنگ با آهنربا به چه صورت می باشد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، هنگام فروش خودرو رنگ آن تاثیر بسیاری در قیمت آن دارد. به همین دلیل است که ممکن است برخی فروشنده ها، قبل از فروش خودرو آن را رنگ کنند. دقت کنید این اتفاق ممکن است بعد از تصادف ها و حتی تعویض اتاق نیز صورت بگیرد. بنابراین قبل از خرید خودرو دقت های لازم را از نظر رنگ شدگی آن، انجام بدهید. که بدانید خودرویی که خریداری می کنید قبلا تصادف جدی کرده و یا نه و یا حتی قبلا چه اتفاقی برایش افتاده است.

بیشتر بخوانید:

دلیل دیر روشن شدن خودرو چیست؟

نحوه تشخیص رنگ با آهنربا

یکی از راههای تشخیص رنگ خودرو استفاده از آهنربا می باشد. 

• در این روش می توانید از یک آهنربای ضعیف استفاده کنید. به این صورت که: یک آهنربای ضعیف بردارید. اگر بدنه خودروی شما از آهن و فولاد است با قراردادن آهنربا روی بخش های مختلف سطح آن، می توانید متوجه ضخامت رنگ شوید. جاهایی که ضخامت رنگ زیاد است آهنربا را جذب نمی کند یا اینکه قدرت جذب آن نسبت به نقاطی که رنگ فابریک دارد کمتر است. اگر این طور است خودرو رنگ شده است.

• یا می توانید در صورتی احتیاج از دستگاه های آهنربا مخصوص آن استفاده کنید. این روش به ضخامت رنگ ماشین مربوط می شود. مقدار رنگی که روی خودرو می زنند به ضخامت آن می افزاید و هر چه ضخامت بدنه ماشین بیشتر شود، خاصیت آهنربایی آن کمتر می شود. بنابراین قسمت هایی که رنگ شده اند نسبت به قسمت هایی که رنگ فابریک دارند، قدرت جذب کمتری دارد و خیلی راحت تر از خودرو جدا می شود.

برای انجام این روش می توانید از دستگاه های خاص تشخیص رنگ (آهنرباهای دیجیتالی، مخصوص تشخیص رنگ) استفاده کنید. نمونه هایی از این دستگاه ها را در تصاویر پایین می بینید. شما باید از سمت آهنربا، آن را به بدنه ماشین بچسبانید و سپس خیلی آرام آن را به سمت خودتان، بکشید. زمانی که آهنربا از بدنه ماشین جدا شد، عدد مقابل آن را در ذهن خود بسپارید، این کار را در چند جای بدنه انجام دهید، این یکی از انواع ساده ی این دستگاه است که در شکل زیر می بینید.

• نمونه ی دستگاه زیر را باید از طرفی که فلش زده یا به عبارتی قرمز رنگ است، دستگاه را به ماشین می زنیم. بعد هم آن را بکشید و اگر در بخش قرمز و اعداد بخش قرمز آهنربا جدا شد، یعنی که ماشین رنگ شده است.

اگر در بخش زرد جدا شد، یعنی ممکن است که خودرو رنگ شده باشد و اگر در بخش سبز جدا شد، به این معناست که خودرو شما رنگ ندارد و این رنگ اصلی خودرو است و تصادف نداشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =