بازگشت مجری جنجالی به تلویزیون / راه برای بازگشت سایر هنرمندان نیز هموار می‌شود؟

بازگشت فرزاد جمشیدی به عرصه اجرا این امید را ایجاد کرده که می‌توان منتظر بازگشت مجریان، بازیگران و حتی برنامه‌سازان و سریال‌سازان قدیمی به تلویزیون بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، در روزهای اخیر خبری منتشر شد مبنی بر اینکه فرزاد جمشیدی که مدت‌ها از عرصه اجرا دور بود با ویژه برنامه "باران" شبکه دو سیما به آنتن تلویزیون بازگشته است.

فرزاد جمشیدی مجری تلویزیونی است که سال‌ها پیش اجرای برنامه‌هایی همچون «یاد خدا» و «ماه خدا» را در شبکه یک بر عهده داشت و به واسطه اجرای خاص و قصه گونه‌اش به قلم زیبای خود به شهرت و محبوبیت رسید. او همچنین ریاست دفتر هماهنگی و سازماندهی مجریان صدا و سیما را هم عهده‌دار بوده‌است.

بیشتر بخوانید:

چرا تلویزیون محبوبیت را تاب نمی‌آورد؟ / بررسی دلایل حذف طهماسب، صحت و فردوسی پور

فرزاد جمشیدی

اما، جمشیدی با اجرای برنامه‌ای در رادیو ایران با نام «یاد خدا» در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۱ و شعرخوانی با شکایت از طرف مدعی العموم مواجه شد و پرونده‌ای علیه وی در دادسرای فرهنگ و رسانه تشکیل شد. در این پرونده دادستانی کل کشور به‌عنوان مدعی‌العموم از فرزاد جمشیدی شکایت کرده بود که این پرونده به دلیل صرف نظر کردن شاکی از شکایت خود، مختومه اعلام شده‌، البته وی پروندهٔ دیگری با طرف شاکی خصوصی داشت و با این پرونده مرتبط نبود که پس از رسیدگی رسمی در دی ۹۱، شاکی نیز در تیرماه ۱۳۹۲ رضایت خود را نسبت او اعلام کرد. همین مسئله باعث شد تا او سال‌ها از عرصه اجرا دور بماند، البته طبق گفته جمشیدی، او به هیچ عنوان در سازمان صداوسیما ممنوع التصویر نبوده؛ بلکه خطاب به سازمان نامه نوشته و صرفا از این سازمان دلخور بوده است.

به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین مشکلات صدا و سیما در سال‌های اخیر نداشتن یک چارچوب مشخص برای تولید برنامه‌های جذاب و پرمخاطب است و عملکرد سلیقه‌ای اصلی‌ترین چالش موجود صدا و سیما در این زمینه است، مسئله‌ای که شاید در شروع خیلی برنامه‌ها اهمیت چندانی نداشته باشد اما به مرور موجب ایجاد اختلاف بین تولید کننده برنامه و مدیران صدا و سیما می‌شود تا جایی که یکبار به خاطر پوشش به مجری تذکر می‌دهند اما در برابر برخی حاشیه‌سازی‌ها یا خطاها سکوت می‌کنند و همه این مسائل ناشی از نبودن یک چارچوب و قاعده مشخص و جاری یا حداقل اجرایی نشدن آن و در مقابل عملکرد سلیقه‌ای برخی مدیران صدا و سیما است.

اما نکته‌ای که در این بین قابل توجه است اینکه بازگشت جمشیدی به عرصه اجرا در دوره‌ای اتفاق می‌افتد که طبق گفته مسئولان، بازگشت چهره‌های محبوب به تلویزیون در دستور کار قرار گرفته تا جایی که پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما چندی پیش اعلام کرده بود: «در دوره جدید، اجازه نمی‌دهیم هیچ ظرفیتی هدر برود و از همه ظرفیت‌ها تا حد امکان صیانت و استفاده می‌کنیم. تمامی سرمایه‌های انسانی ما برای‌مان مهم و عزیزند و جای‌شان برای همیشه در رسانه ملی باز خواهد بود، اما این‌که در دوره تحولی جدید، در ارتباط با چهره‌ها امیدوارم بتوانیم صیانت خوبی از چهره‌ها داشته باشیم.»

تلویزیون

با بازگشت جمشیدی به تلویزیون انتظار می‌رود با سیاستی که رسانه ملّی این روزها در پیش گرفته، نام‌های دیگری از مجریان، بازیگران و حتی برنامه‌سازان و سریال‌سازان قدیمی نیز به گوش برسد، هنرمندان محبوبی که مردم همچنان منتظر بازگشت آنها به عرصه تلویزیون هستند.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا می‌توان به بازگشت مجریان دیگری همچون عادل فردوسی پور، ایرج طهماسب و سروش صحت نیز امیدوار بود یا خیر؟ هنرمندانی که هر یک در زمینه کاری خود از شهرت و محبوبیت ویژه‌ای برخوردار بوده و با اجرای برنامه‌ایی که بر عهده داشتند توانسته بودند خیل عظیمی از مخاطب را به سمت تلویزیون جذب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1143400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =