گلایه‌های خانم بازیگر از دستمزدهای ناچیز تلویزیون / شبکه نمایش خانگی ترجیح بسیاری از عوامل تولید

بازیگر سریال پس از باران ضمن انتقاد از عملکرد مسئولان گفت: متاسفانه صدا و سیما حمایت مالی از هنرمندان ندارد، در نتیجه آنها نیز جذب شبکه نمایش خانگی می‌شوند.

مهوش صبرکن بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره کیفیت سریال‌های تلویزیون اظهار کرد: چند سالی است کیفیت کارها تنزل پیدا کرده به یاد می‌آورم زمانی که یوسف پیامبر را کار می‌کردیم همزمان سریال مختار، در چشم باد و غیره نیز کار می‌شد و همگی با کیفیت بالا ارائه می‌شدند، اما اکنون چنین نیست.

وی با بیان اینکه باید دید چه اتفاقی افتاده که ساخت این دست سریال‌ها بسیار کم شده است، گفت: البته یکی از دلایلی که در این زمینه می‌توان مطرح کرد این است که متاسفانه از لحاظ مالی رسیدگی کامل به نویسنده‌ها نمی‌شود، در نتیجه آنها نیز متن‌های خود را به شبکه نمایش خانگی می‌برند که پول بهتری دریافت می‌کنند و این شبکه نیز توانسته مخاطب خود را داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

بازگشت مجری جنجالی به تلویزیون / راه برای بازگشت سایر هنرمندان نیز هموار می‌شود؟

صبر کن ادامه داد: به‌طور کلی می‌توان گفت که نویسنده و کارگردان خوب داریم ولی از آنجایی که حمایت مالی نمی‌شوند ترجیح می‌دهند جایی کار کنند که پول بهتری دریافت می‌کنند و مسئولین با ید به این مسئله بها دهند، در صورتی که چنین نیست و اهمیت کافی برای موضوع قائل نیستند.   

بازیگر سریال پس از باران با بیان اینکه نبود حمایت مالی در مورد بازیگران نیز صدق می‌کند، گفت: منِ بازیگر برای صدا وسیما کار می‌کنم اما با تهیه‌کننده طرف هستم وقتی به تهیه‌کننده مشکلاتم را مطرح می‌کنم و می‌گویم چرا دستمزدم را نمی‌دهی او نیز مشکل را گردن صدا و سیما می‌اندازد و می‌گوید که آنها بودجه‌ای در اختیارش قرار نداده‌اند و ما نمی دانیم که در این میان گناهکار اصلی کیست؟ و چه کسی باید در قبال منِ بازیگر که مدتی از وقتم را برای تولید یک اثر گذاشته‌ام باید پاسخگو باشد؟

صبر کن گفت: در گذشته وقتی کار می‌کردیم دستمزدمان را بلافاصله می‌گرفتیم و خستگی از تنمان در می‌رفت اما الان که کار می‌کنیم باید چندین ماه دنبال پولمان بدویم. این در حالی است که مدت فیلمبرداری بسیاری از سریال‌ها طولانی است و کلی باید درخواست کنی تا مبلغی را در اختیارت قرار دهند.

بازیگر سریال یوسف پیامبر با بیان اینکه این مسائل نه فقط برای من بلکه برای دوستان و همکارانمان نیز رخ می‌دهد، گفت: بهتر است صدا و سیما راه چاره‌ای برای مسئله پیدا کند تا عوامل تولید یک سریال با انگیزه بیشتری بر سر پروژه حاضر شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =