کلاهبرداران شبکه شاد دستگیر شدند

رئیس پلیس فتا تهران از کشف پرونده کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریالی با سوء استفاده از شبکه آموزشی شاد خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ داوود معظمی گودرزی گفت: در پی مراجعه چندین نفر از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مبنی بر دسترسی غیرمجاز به حساب کاربریشان در شبکه اجتماعی تلگرام و کلاهبرداری از مخاطبان آنها، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد مجرمان با ایجاد چندین اکانت در شبکه شاد با نام اپراتور پشتیبان پیامی تحت عنوان حذف حساب کاربری برای کاربران ارسال کرده و افراد را ترغیب می‌کنند که جهت تایید هویت خود کد ۵ رقمی که از طریق پیامک برای آن‌ها ارسال می‌گردد را برای پشتیبان ارسال کنند.

سرهنگ گودرزی افزود: پس از ارسال کد برای سارقان توسط کاربران شبکه آموزشی شاد که عموما قشر نوجوان هستند این شیادان با دسترسی غیرمجاز به شبکه اجتماعی تلگرام افراد با سوءاستفاده از شماره تلفن و هویت آن‌ها اقدام به کلاهبرداری از مخاطبین شکات می‌کردند.  

به گفته این مقام سایبری این پرونده تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر شاکی داشته و تعداد شکات پرونده همچنان در حال افزایش است.

او گفت: افسران سایبری پلیس فتا پایتخت با بررسی همه جوانب پرونده و بکارگیری روش‌های فنی و علمی موفق شدند متهمان را در فضای مجازی شناسایی و پس از تشریفات قضایی هر دو مجرم را در محل اختفای خود در حاشیه تهران دستگیر کرده و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل کردند.

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اینکه این باند بیش از بیست میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، گفت: این مجرمان با سوءاستفاده از عدم آگاهی برخی از کاربران شبکه آموزشی شاد که بیشتر از طیف سنی نوجوانان بودند اقدامات مجرمانه خود را پیش برده بودند و زندگی شهروندان زیادی را بازیچه اهداف شوم خود قرار داده بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1147773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =