هدف آشوب‌های اخیر حذف حشد الشعبی و ادغام آن در وزارت دفاع عراق است / هیچ کس نمی‌داند خواسته مقتدی صدر چیست

سعد المطلبی با بیان اینکه اولین هدف از آشوب‌های اخیر حذف و از بین بردن حشد الشعبی است، خاطر نشان کرد: گروهی می‌خواهند نیروهای بسیج مردمی را مجبور به دست برداشتن از مواضع سیاسی و اعتقادی خود کرده و از این طریق آنها را کنترل کنند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، در ادامه بحران سیاسی در عراق بر سر انتخاب نخست وزیر جدید طرفداران جریان صدر اخیرا در اعتراض به نامزدی محمد شیاع السودانی به عنوان نخست وزیر عراق ضمن آغاز آشوب‌های خیابانی و ایجاد هرج و مرج خواهان اجرای مطالبات رهبر این جریان شده‌اند. در آخرین دور تظاهرات که همین امروز و با هدف ممانعت از برگزاری جلسه پارلمان برگزار شد، حامیان جریان صدر دست به اعتراض در بغداد زده‌اند.

در همین راستا مصاحبه‌ای با آقای «سعد المطلبی» -از اعضای سابق شورای استانی بغداد و ائتلاف دولت قانون- انجام شد. از نظر این سیاستمدار عراقی بدون تردید یک خواست بین المللی و منطقه‌ای برای اجرای دو طرح در این کشور وجود دارد. به گفته وی، اولین هدف از آشوب‌های اخیر حذف و از بین بردن حشد الشعبی و ادغام آن در وزارت دفاع عراق است. وی افزود: هدف این است که نیروهای بسیج مردمی دست از مواضع سیاسی و اعتقادی خود بردارند و از این طریق بتوان آنها را کنترل نمود.

به اعتقاد المطلبی، موضوع دوم که اهمیت بیشتری نیز دارد، ایجاد اختلاف بین گروه‌های شیعی در عراق و درگیر کردن آنها با یکدیگر است. ایشان با بیان اینکه نیت عربستان سعودی، اماراتی‌ها ایجاد تنش و درگیری‌های بین شیعی است، خاطر نشان کرد: متاسفانه یک جریان سیاسی در عراق وجود دارد که خواسته‌اش تشدید تنش و ایجاد اعتراضات و تقابل نظامی است.

وی در پاسخ به این سوال که مهمترین مطالبه مقتدی صدر چیست، اظهار کرد: در واقع هیچ کس نمی‌داند که او چه چیزی می‌خواهد؛ او هر روز یک حرف می‌زند و در عراق کسی نمی‌داند که خواسته واقعی او چیست. المطلبی افزود: احتمالا یکی از خواسته‌های او این باشد که الکاظمی در قدرت بماند و همین وضعیت فعلی ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =