کارگران همچنان در انتظار اصلاحیه مصوبه حق مسکن

نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه کارگران مشکلات متعدد دارند گفت: افزایش دستمزد نتوانست مشکلات معیشتی کارگران را حل کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمدرضا تاجیک, نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره مشکلات کارگران گفت:یکی از مشکلات کارگران ناقص بودن سامانه وزارت کار دربحث هدفمندی یارانه ها است. اطلاعات تعداد زیادی از کارگران به روز نیست و ناقصی دارد و این مسئله باعث اجحاف در حق آنها شده است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از کارگران به دلیل نقص در اطلاعات در طرح دریافت یارانه حذف شدند گفت:کارگران در بحث معیشت و مسکن هم مشکلات زیادی دارند.

بیشتر بخوانید:

واریز حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی کارگران و معوقات آن از اول مهر

 تاجیک با اشاره به تبصره دو ماده 41 قانون کار که مرتبط با سبد معیشت خانوار کارگری است بیان کرد: با استخراج و به دست آوردن سبد معیشت کارگران  از سوی کارشناسان وزارت بهداشت و انیسیتو تغذیه میزان کالری لازم و حداقل‌های مصرفی و اقلام لازم خوراکی و غیرخوراکی،  را برای تداوم فعالیت‌های روزمره محاسبه می‌کنیم.

عضو کارگری شورای عالی کار اظهار کرد: ما همه‌ساله حداقل‌ها را در نظر گرفتیم و همه‌ساله با شرکای اجتماعی خود در شورای سه جانبه کار تعامل کردیم و با این حال شکاف میان تورم و مزد آنقدر زیاد است که طرف کارگری هرچقدر هم انعطاف و تعامل و انعطاف به خرج دهد، بازهم به توافق نمی‌رسد.

 وی  با بیان اینکه دستمزد مصوب هرساله هرگز نمی‌تواند ماده 41 و تبصره دوم آن (سبد معیشت) را پوشش دهد گفت: درخواست افزایش حقوق مجدد را داشتیم چرا که با حذف ارزترجیحی میزان تورم بر روی کالاها روند صعودی داشت و این مسئله باعث ایجاد مشکل برای بخش زیادی از جامعه از جمله کارگران شد.در حالی که به مهر ماه نزدیک می شویم کارگران در تأمین هزینه های نوشت افزار هم مشکل دارند.البته این از آنجایی ناشی می شود که کارگران در تأمین سبد هزینه ها و معیشت دچار مشکل هستند.

 تاجیک افزود: همچنان منتظر ابلاغ اصلاحیه حق مسکن هستیم. درست است که مجلس نسبت به این موضوع واکنش نشان داد اما دولت هنوز هیچ اقدامی نکرده است و در شرایطی که مسکن برای کارگران هزینه زیادی دارد 100 هزار تومان رقمی نیست که در هزینه مسکن دیده شود اما چون مصوبه شورای عالی کار بود نباید حذف می شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1153302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =