آغاز تجمیع دانشگاه خواجه نصیر از مهرماه/ ساختمان‌ دانشکده علوم در آستانه فروپاشی است

دبیر صنفی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی از انتقال دو دانشکده به پردیس رضائی‌نژاد خبر داد.

محمد مهدی حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از آغاز تجمیع برخی دانشکده‌های دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی خبر داد و اظهار کرد: موضوع تجمیع مراکز دانشگاه تقریبا از سال ۹۴ کلید خورد. در همین راستا نیز دانشکده‌های فیزیک و شیمی در سال تحصیلی جدید یعنی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ به پردیس رضایی نژاد در تهران پارس منتقل می‌شوند. البته دانشکده‌های هوا و فضا و ریاضی هم از سال‌های گذشته در این پردیس قرار داشتند. 

وی افزود: البته انتقال این دانشکده‌ها به پردیس مرکزی به صورت کامل انجام نشده است و هنوز آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و لوازم آنها در مکان‌ سابق پردیس‌ها باقی مانده است. 

دبیر کل صنفی دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی با بیان اینکه پردیس رضائی نژاد دانشگاه بسیار وسعت داشته و زمین‌های مناسبی در اطراف آن قرار دارد، گفت: بنابراین به نظر می‌رسد تجمیع دانشکده‌های این دانشگاه در آینده به راحتی امکان پذیر باشد. 

وی با اشاره به اینکه ساختمان‌های دانشکده علوم دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی که در محله سیدخندان واقع است، بسیار ناایمن بوده و در آستانه فروپاشی قرار دارد، گفت: امیدواریم قبل از وقوع حادثه‌ای ناگوار، این دانشکده نیز هر چه سریعتر به پردیس رضائی نژاد منتقل شود. 

حسنی ادامه داد: دانشکده‌های دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در پنج نقطه در سطح تهران پراکنده‌اند. این پراکندگی چند سالی است که به موضوع مهمی برای دانشجویان تبدیل شده؛ چرا که نگران سلامت خود هستند. از سوی دیگر نا امنی ساختمان‌ها باعث ایجاد نگرانی برای دانشجویان و خانواده‌های آنان شده است.

دبیر کل صنفی دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی در پاسخ به این پرسش که تجمیع دانشکده‌های دانشگاه خواجه نصیر چه مشکلاتی برای دانشجویان ایجاد خواهد کرد، گفت: به طور قطع این موضوع چالش‌هایی از جمله مسافت طولانی، هزینه‌های رفت و آمد، کم بودن وسیله حمل و نقل عمومی و دوری از مرکز شهر را برای آنها ایجاد خواهد کرد. البته از سوی دیگر این تجمیع باید صورت می‌گرفت؛ چرا که کاهش پردیس‌ها، هزینه‌های جاری دانشگاه را کاهش می‌دهد و همچنین ساختمان‌های جدید و ایمن سلامت دانشجویان را تضمین خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما از مسئولان دانشگاه خواجه نصیر درخواست داریم تا امکانات رفاهی و خدمات شهری را برای پردیس رضائی نژاد فراهم کنند تا دانشجویان به ویژه دختران کمتر با مشکلات حمل و نقل مواجه باشند؛ البته در میان استادان نیز اعتراضانی نسبت به این جا به جایی و نبود امکانات دارند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1154046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =