مضرات ماسک مو سولفات دار برای مو

زیبایی و سلامت موها تاثیر بسزایی در استایل و زیبایی ظاهر افراد دارد. ماسک مو از محصولاتی است که در سال‌های اخیر برای سالم نگه داشتن موها استفاده می‌شود، اما گاهی ماسک موهای سولفات‌دار ممکن است باعث آسیب به موها شوند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آنچه که در زیبایی ظاهری نقش بسیار حائز اهمیتی دارد، محافظت و مراقبت از موها است. در نتیجه توجه به طیف متنوعی از محصولات آرایشی و بهداشتی جهت رشد و تقویت موها می‌تواند بسیار کارساز و مؤثر باشد. خصوصیات تمامی ماسک‌های مو تقریباً مشابه یکدیگر است. برخی از افراد برای لطافت و ترمیم ساقه‌های موی خود به سراغ ماسک مو لورآل اصل هستند. این نوع ماسک به دلیل آنکه حاوی مواد مغذی و انواع ویتامین های مختلف است، به عنوان پرفروش ترین ماسک مو شناخته شده است. انتخاب ماسک  موی دارای سولفات روی، از دیگر راهکارهایی است که به ذهن برخی دیگر می‌رسدماسک موی دارای سولفات یا ماسک موی بدون سولفات؟

بیشتر بخوانید:

رز ماری چگونه به رشد مو کمک می کند؟

پیش از آنکه ماسک مورد نظرتان را خریداری کنید، در ابتدا باید بفهمیم که سولفات چیست و چه فواید یا مضراتی دارد. لازم به ذکر است که در تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی، مقدار مشخصی از مواد شیمیایی به کار می‌رود. سولفات از جمله مواد شیمیایی است که خاصیت پاکسازی را داشته و حتی در انواع صابون، خمیر دندان و شامپوهای مختلف استفاده می‌شود. در نتیجه ماسک موی دارای سولفات نه تنها ضرر و زیانی ندارد، بلکه باعث شفافیت و درخشندگی پوست و مو می‌شود.

 از آنجایی که سولفات در از بین بردن روغن بسیار مؤثر است، تنها ضرری که ماسک موی دارای سولفات می‌تواند داشته باشد، ایجاد خشکی در پوست سر است. به همین دلیل توصیه می‌شود که ماسک را به ریشه‌های مو نزنید. اگر به دنبال یک محصول با کیفیت هستید که علاوه بر شادابی موها، باعث تقویت و آبرسانی موها شود، نگران نباشید. ما به شما بهترین محصولات را معرفی می‌کنیم. از جمله محصولات پرفروش آرایشی و بهداشتی برای لطافت و نرمی موها می‌توان به ماسک مو شون با کیفیت اشاره کرد. این نوع ماسک مو علاوه بر خاصیت ترمیمی، هرگونه گره خوردگی در موهای وز را از بین می‌برد و به رطوبت رسانی ساقه‌ها کمک بسیاری می‌کند.

فواید ماسک مو

همانطور که گفته شد، ماسک موی دارای سولفات روی، خاصیت پاک کنندگی و همچنین ترمیم کنندگی بسیاری دارد. برخی از افراد با اینکه موهای زبر و خشنی دارند اما همچنان نگران قیمت بالای محصولات آرایشی و بهداشتی هستند. اما بسیاری از محصولات با توجه به کیفیت بالا، ارزش خرید بالایی را نیز با خود به همراه دارند. برای نمونه قیمت ماسک مو فولیکا در موتنرو بسیار بهینه و مقرون به صرفه است. شما می‌توانید این محصول را با قیمتی بسیار  مناسب که برای انواع موها سازگار است، خریداری کنید. صرف هزینه‌ای بهینه برای یک محصول با کیفیت دقیقاً همان چیزی است که بسیار می‌تواند نتیجه بخش باشد. در ادامه برای درک بهتر فواید ماسک مو، به برخی از فواید ماسک موی دارای سولفات روی اشاره می‌کنیم.

جلا و شفافیت

تا بحال دقت کرده‌اید که رنگ موهایتان کدر شده و نیاز به یک جلا دهنده تقویتی دارد؟ یا جنس موهایتان زبر و خشن شده و نیاز به یک پاک کننده قوی است که علاوه بر لطافت، درخشندگی موها را نیز برگرداند؟ تنها راهکار درمانی که می‌توانیم به شما پیشنهاد دهیم، استفاده از یک ماسک موی تقویتی است. شما می‌توانید به صورت یک روز درمیان و یا هفته‌ای یکبار از فواید ماسک مو برخوردار شوید.

خاصیت درمانی

استفاده از ماسک مو علاوه بر ایجاد نشاط و تازگی موها، خاصیت درمانی هم داشته و به فولیکول‌ و سلول‌های ساقه مو اجازه تنفس می‌دهد. درواقع می‌توان ماسک مو را به عنوان یک آبرسان و رطوبت رسان تقویتی معرفی کرد که می‌تواند ساقه‌های مو را تغذیه و از نو بازسازی کند. 

پیشگیری از شکنندگی موها

معمولاً بسیاری از خانم‌ها مخصوصاً آن دسته از افرادی که به طور معمول از رنگ‌های شیمیایی استفاده می‌کنند، دغدغه شکننده شدن موهایشان را دارند. راهکار ساده است. از ماسک مو استفاده کنید. استفاده از ماسک مو حداقل هفته‌ای یکبار تا حد امکان از شکننده شدن موها، ضعیف شدن تارها جلوگیری می‌کند.

موی خشک و آسیب دیده

فواید ماسک مو بی‌شمار است. به گفته متخصصان پوست و مو، تمام کسانی که دارای موهای خشک و آسیب دیده هستند حتماً باید از ماسک مو به عنوان یک روتین هفتگی استفاده کنند. از جمله ویژگی‌هایی که در تمامی ماسک‌های مو مشترک است، شامل رفع موخوره، براق کننده، رفع گره‌های مو، درخشان کننده، نرم کننده و همچنین ترمیم کننده‌ای مناسب است. ناگفته نماند که از ماسک مو در اغلب سالن‌های آرایشی قبل از هر گونه براشینگ و یا حتی کوتاهی استفاده می‌شود. تمام افرادی که تمایل دارند موهای سالم داشته باشند، یا به سلامت موهایشان فکر می‌کنند، انتخاب ماسک مو گزینه بسیار معقولانه‌ای است. 

جمع بندی

ماسک مو به عنوان یک نرم کننده بسیار قوی و مغذی نه تنها باعث بهبود ساختار موهای ضعیف می‌شود، بلکه نرمی و رطوبت را به موهای شما بازمی‌گرداند. در تمامی انواع ماسک‌های مو مواد مغذی شامل انواع ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، روغن‌های گیاهی مانند روغن ارگان، روغن بادام تلخ، روغن نارگیل و سایر مواد تقویتی به کار رفته است که در تقویت فولیکول‌ها و سلول‌های بنیادی ساقه‌های مو نقش بسیار موثری دارد. در نتیجه با استفاده منظم از ماسک مو می‌توانید برای همیشه موهایتان را از هرگونه آسیب احتمالی محافظت کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1155347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =