فواید یخ‌تراپی برای پوست صورت

در این مقاله با اثرات شگفت انگیز ماساژ یخ روی پوست آشنا خواهید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یخ تراپی یا ماساژ صورت با یخ یکی از روش های مفید برای افزایش طراوت و شادابی پوست همزمان با لیفت صورت است. 

بیشتربخوانید:

چند راه برای کسب زیبایی و سلامت بدون صرف هزینه

یخ تراپی یا یخ درمانی به معنی ماساژ صورت با یخ است ، زنان کره ای مدت ها است که از این روش برای سلامت پوست خود استفاده می کنند.

یخ تراپی به خصوص برای روزهای گرم سال که پوست دائم در حال عرق کردن است و احساس می کنید طراوت و شادابی گذشته را ندارد برایتان معجزه می کند. ماساژ یخ روی صورت ، جریان خون پوست صورت را تقویت کرده و پوست را جلا می دهد. 

در یخ درمانی، پوست برای چند دقیقه در معرض درمان سرد قرار می گیرد ، این تغییر دما و شوک سرمایی نسبی باعث بهبود لایه برداری پوست ، کاهش جوش های صورت شده و مزیت های فراوانی برای بهبود بافت پوست و جوانسازی پوست صورت دارد. 

فواید یخ تراپی پوست

ماساژ صورت یک روش بسیار ارزان و  ساده است که کاملا طبیعی است و بدون استفاده از مواد شیمیایی انجام می شود. 

از قرار دادن یخ روی پوست به طور معمول برای کاهش تورم با کاهش جریان خون ، کاهش درد با کاهش موقت فعالیت عصبی و تسریع بهبود عملکرد ترمیم بافت های پوست استفاده می شود. 

روشن کردن پوست با یخ تراپی

ماساژ یخ روی پوست گردش خون را بهبود می بخشد و باعث درخشندگی پوست می شود. مالیدن یخ روی صورت ابتدا رنگ های خونی را منقبض کرده و جریان خون را به سمت پوست کاهش میدهد ، بدنتان برای ایجاد تعادل ، گردش خون را افزایش میدهد که این کار در مدت زمانی کوتاه حجم خون زیادی به زیر پوست صورت می کشاند که به تسریع تغذیه و اکسیژن رسانی پوست کمک میکند و باعث روشن تر شدن پوستتان می شود. 

کاهش التهاب صورت با یخ تراپی

زمانی که آسیب دیدگی یا تورمی در بدن ایجاد می شود با ماساژ یخ التهاب را کاهش میدهد. یخ تراپی صورت هم همین کار را برای زیبایی پوست انجام می دهد. التهابات پوستی از قبیل آکنه و روزاسه با یخ تراپی تسکین پیدا میکنند. 

یخ تراپی برای لایه برداری پوست

یخ تراپی به جدا شدن بهتر لایه بیرونی سلولهای مرده از پوست و تحریک رشد سلولهای زیرین و جایزینی سریعتر لایه رویی پوست می شود. 

یخ تراپی برای کاهش پف صورت

سرما رگ های خونی را منقبض میکند و باعث تخلیه بهتر سیستم لنفاوی شده در نتیجه باعث کاهش پف پوست و سالم تر دیده شدن ظاهر پوست می شود.

یخ تراپی برای کاهش منافذ باز پوست

ماساژ صورت با یخ باعث کاهش منافذ پوست صورت می شود. همچنین با خاصیت تسریع لایه برداری که دارد باعث دهان باز کردن منافذی می شود که به دلیل ترشح بیش از حد چربی بزرگ شده اند.

به صور کلی باعث لطافت و صاف تر شدن پوست  می شود. بهترین زمان برای کاهش منافذ پوست با ماساژ یخ بعد از شستشوی صورت است. 

بهبود جذب محصولات مراقبتی با یخ تراپی

با ماساژ یخ ، محصولات مراقبت از پوست بهتر جذب می شوند و اثرشان تشدید می شود. اگر برای پوست خود سرم یا کرم های جوان کننده استفاده می کنید قبل از زدن سرم پوست رویش یخ بگذارید ، مویرگها منقبض شده و موجب ایجاد اثر کششی می شوند و باعث می شوند که سرم به عمق بیشتری نفوذ کند. 

کاهش پف زیر چشم با یخ درمانی

پف زیر چشم به دلیل تجمع مایعات اضافی زیر چشم ایجاد می شود. ماساژ یخ روی صورت خاصیت سفت  کنندگی و تحریک کنندگی داشته و به دفع بهتر سموم کمک میکند. برای کاهش پف زیر چشم میتوانید چند دقیقه کمپرس سرد را با فشار ملایم استفاده کنید.

استفاده از تکه های یخ حاوی چای و قهوه به دلیل وجود کافئین خاصیت منقبض کننده بیشتری داشته باعث کاهش بیشتر تورم می شوند. پژوهشی که در سال ۲۰۱۳ انجام شد ، نشان داد که کافئین میتواند به درون پوست نفوذ کند و گردش خون را افزایش دهد. 

میتوانید با چای بابونه و پارچه نخی کمپرس سرددست کنید و چند دقیقه روی چشم ها قرار دهید تا با تخلیهمایع اضافی جمع شده اطراف چشم ، ظاهر خسته چشم ها را از بین ببرد. 

منبع:سایت خبری بیتوته

انتهای پیام/

کد خبر: 1158291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =