راه‌های درمان جوش‌های سر سفید

صرف نظر از اینکه چه نوع پوستی داشته باشیم، تقریبا همه ما با جوش‌های سرسفید آشنایی داریم. این نوع از جوش‌های پوستی به شکل برجستگی‌های ریز سفید یا گوشتی‌رنگ روی پوست صورت نمایان می‌شوند و دستکاری آنها اصلا عاقبت خوشی به دنبال ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، از متخصصان درخواست کرده‌ایم تا بهترین توصیه‌ها برای خلاص شدن از جوش‌های سرسفید را با ما در میان بگذارند. 

بیشتر بخوانید:

۸ راهکار غیر شیمیایی برای از بین بردن جوش‌های سر سیاه صورت

هرگز جوش‌های سرسفید را دستکاری نکنید 

پس از مواجه شدن با جوش سرسفید در سطح پوست صورت، بیشتر ما می‌خواهیم که این جوش‌ها را با دستکاری یا کندن از بین ببریم، اما چنین کاری اصلا ایده خوبی نیست. 

آکادمی درماتولوژی آمریکا می‌گوید که فقط متخصصان پوست‌ومو در صورت صلاحدید می‌توانند جوش‌های سرسفید را دستکاری کنند. بنابراین دستکاری کردن این جوش‌ها در خانه با این عوارض آزاردهنده‌ همراه خواهد بود: اسکار یا جای زخم دائمی آکنه، بروز جوش‌های شدیدتر و دردناک‌تر و حتی افزایش احتمال شکل‌گیری عفونت. پس به‌جای دستکاری جوش سرسفید، حتما برای پیگیری درمان با متخصصان پوست‌ومو مشورت کنید.

از محصولات حاوی ترکیبات مفید استفاده کنید 

برای مبارزه با جوش‌های سرسفید، روتین مراقبت از پوست شما باید برای مبارزه با آکنه تنظیم شود. بنابراین محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی ترکیبات قدرتمند مانند بنزوئیل پراکسید برای مبارزه با باکتری‌های آکنه‌زا باشند. 

برای اینکه بتوانید در این زمینه هوشمندانه‌تر و بهتر عمل کنید، بهتر است به متخصصان پوست‌ومو مراجعه کنید. با این‌حال، محصولات بدون نسخه برپایه بنزوئیل پراکسید می‌توانند به کنترل آکنه و کاهش عودهای آکنه کمک کنند. 

استفاده از لایه‌بردار شیمیایی مانند اسید سالیسیلیک هم گزینه دیگری برای مبارزه با جوش‌های سرسفید است. این ماده به‌خوبی سلول‌های پوستی مرده را از سطح پوست جدا می‌کند و لایه‌برداری ملایمی را برای روزنه‌های پوستی مسدودشده به انجام می‌رساند. 

البته بنزوئیل پراکسید و اسید سالیسیلیک می‌توانند خشکی پوست را تشدید کنند. بنابراین بهتر است که در استفاده از آنها با احتیاط عمل کنید و استفاده از آنها را به 2 تا 3 بار در هفته محدود کنید. افراد دارای پوست خشک هم باید از محصولات مرطوب‌کننده و آبرسان باکیفیت برای پیشگیری از خشکی پوست در این شرایط استفاده کنند. 

مرطوب‌سازی پوست را بیشتر کنید 

زمانی که می‌خواهید با جوش‌های سرسفید مبارزه کنید، باید به استفاده از مرطوب‌کننده آبرسان و باکیفیتی که با نوع پوست شما سازگار باشد، توجه ویژه‌ای داشته باشید. درواقع حفظ رطوبت پوست در سطح مطلوب و آبرسانی مداوم به آن برای مبارزه با جوش‌های سرسفید ضرورت دارد. 

باید برای ازبین‌رفتن جوش‌های سرسفید صبر داشته باشید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید مورد توجه شما باشد، این است که هرگونه تغییری در سطح پوست به گذشت زمان نیاز دارد. مبارزه با جوش‌های سرسفید هم شامل همین قاعده می‌شود. 

بعضی افراد توقع دارند که پس از گذشت 2 هفته دیگر هیچ خبری از جوش‌های سرسفید در سطح پوست آنها نباشد، اما حقیقت این است که باید برای ازبین‌رفتن این جوش‌ها بیشتر صبر کنید. براساس گزارش‌های آکادمی درماتولوژی آمریکا (AAD)، درمان جوش‌های سرسفید به 6 تا 8 هفته زمان نیاز دارد.

منبع:بهداشت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1159615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =