سطح زیر کشت گندم به بالای ۶ میلیون هکتار خواهد رسید

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: کشت گندم تا ۲۰ آذر ادامه دارد و برآورد می‌شود که سطح زیرکشت گندم به ۶ تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار برسد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عطااللّه هاشمی گفت: بنابر آخرین آمار بیش از ۸۰ درصد کشت گندم آبی و دیم در استان های کشور انجام شده است.

به گفته او، با توجه به پراکنش بارش در برخی استان ها، کشت دیم در شمال غرب و غرب انجام شده است، همچنین کشت آبی در استان های باقی مانده تا ۱۰ روز دیگر انجام می شود.

هاشمی با بیان اینکه کشت گندم تا ۲۰ آذر ادامه دارد، گفت: برآوردها حاکی از آن است که سطح زیرکشت گندم به ۶ تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار برسد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: هم اکنون مشکلی از لحاظ سطح زیرکشت گندم نداریم، تنها در خصوص تغذیه و کود مشکل داریم که به رغم پیگیری های صورت گرفته به خوبی تامین نشد.

او با بیان اینکه تا پایان سال ۲.۵ تا ۳ میلیون تن گندم وارد می شود، گفت: بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی، با استمرار بارش های مناسب در فصل زمستان و بهار انتظار می رود که در سال آینده نیازی به واردات گندم برای تامین نان کشور نداشته باشیم.

بنیاد ملی گندمکاران اعلام کرد که سامانه کشت قراردادی از لحاظ ارتباط بین ارگان های بانک کشاورزی، بیمه و شرکت خدمات حمایتی بدرستی اجرا نشد به طوریکه کشاورزانی که از اواسط مهر تا آبان نتوانستند در قالب کشت قراردادی کود پایه دریافت کنند، درحالیکه ما ملزم کرده بودیم که با ارائه گواهی، کود بصورت اعتباری داده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1162072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =