دانشگاه‌های جهان چگونه از دانشجویان متاهل حمایت می‌کنند؟

دانشگاه‌های چین، آمریکا و انگلستان از طریق اختصاص خوابگاه، بورسیه‌ها و کمک‌های مالی از دانشجویان متاهل حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشجو بودن یعنی شرکت در کلاس‌های دانشگاه، درس خواندن و امتحان دادن نیازمند تلاش و وقت گذاشتن است. این تلاش و اختصاص زمان برای دانشجویانی که متاهل هستند به مراتب سنگین‌تر و سخت‌تر هم می‌شود. به همین دلیل، اغلب دانشگاه‌های جهان برنامه‌هایی برای کمک به این دانشجویان طراحی کرده‌اند.

ازدواج به سبک دانشجویی/ از پیامک‌های تشویق‌ دانشجویان به ازدواج تا ماجرای خواستگاری در حیاط دانشگاه

از آنجایی که دانشجویان متاهل به کمک مالی نیاز دارند، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاهی برای حمایت از دانشجویان متاهل حمایت مالی است. کمک‌های مالی برای دانشجویان متاهل شامل کمک‌هایی از سوی دولت‌های فدرال و ایالتی، کالج‌ها و دانشگاه‌ها و سازمان‌های خصوصی است.

آمریکا

برخی دانشگاه‌های آمریکا به دانشجویان متاهل بورسیه تحصیلی می‌دهند. با این استدلال که ازدواج می‌تواند زندگی یک زن را تغییر دهد؛ چرا که اولویت‌ها و مسئولیت‌هایی جدید برای زنان به وجود می‌آورد. مسئولیت‌های ازدواج در گذشته به حدی زیاد بود که می‌توانست به معنای پایان تحصیلات عالی یک زن باشد. داشتن شغل تمام وقت، ازدواج، مسئولیت خانواده و مدیریت زمان و سرمایه از جمله عواملی هستند که می‌توانند مانع ادامه تحصیل زنان شود.

بورسیه‌ها و کمک‌های مالی می‌توانند تاثیر زیادی بر امکان ادامه تحصیل زنان متاهل داشته باشند. این بورسیه‌ها و کمک‌های مالی معمولا از سوی دانشگاه‌ها، سازمان‌های مذهبی، غیرانتفاعی و دولتی ارائه می‌شوند.

پل (pell) یکی دیگر از حمایت‌های مالی برای دانشجویان زن متاهل است به سطح درآمد خانواده بستگی دارد. به این معنا که اگر درآمد خانواده کمتر از ۳۰ هزار دلار در سال باشد، دانشجو واجد شرایط دریافت کمک پنج هزار و ۴۰۰ دلار در سال هزینه خواهد بود. این کمک هزینه بر اساس نیاز مالی دانشجو برای هزینه‌های آموزشی به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد اعطا می‌شود.

برنامه کمک هزینه تحصیلی تکمیلی فدرال هم یکی دیگر از کمک‌ هزینه‌هایی است که در اختیار زنان دانشجوی متاهل قرار می‌گیرد. حدود ۳ هزار و ۸۰۰ دانشگاه در این طرح شرکت می‌کنند.

اختصاص خانه به دانشجویان متاهل یکی دیگر از حمایت‌های دانشگاه‌هاست. برای مثال دانشگاه هاروارد یا ‌ام آی تی (MIT) خوابگاه در اختیار دانشجویان متاهل یا دارای فرزند قرار می‌دهد.

چین

برای جلوگیری از خروج استعدادهای چینی از استان آن‌هوئی چین، مسئولان پروژه کمک به ازدواج دانشجویی را آغاز کردند. معاونت منابع انسانی و تامین اجتماعی استان آن‌هوئی اعلام کرد: مجموعه فعالیت‌هایی را برای حفظ استعدادها در استان انجام می‌شود که از جمله آنها می‌توان به برگزاری معرفی آنلاین دانشجویان به یکدیگر، انتشار مجلات با موضوعاتی مانند عشق، ازدواج و خانواده و فراهم کردن فرصت‌هایی برای دانشجویان برای برقراری ارتباط و افزایش احتمال یک ازدواج موفق می‌توان اشاره کرد.

مشاور سیاسی استان آن‌هوئی در پاسخ به معاونت منابع انسانی و تامین اجتماعی اعلام کرد: اقدامات حمایتی را برای نگه‌داشت دانشجویان به وسیله اشتغال یا راه اندازی کسب و کار محقق شود.

انگلستان

دانشگاه بریستول در انگلیس هم خوابگاه در اختیار دانشجویان متاهل قرار می‌دهد. البته این خوابگاه‌ها فقط برای یکسال در اختیار دانشجویان و خانواده‌هایشان قرار می‌گیرند و پس از آن مسئولیت اسکان به عهده خود دانشجوست. 

اتاق‌هایی که این دانشگاه برای زوج‌های دانشجو درنظر گرفته است، فقط در شرایطی به متقاضیان کارشناسی داده می‌شود که هر دو نفر دانشجو باشند. این شرایط برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی آسان‌تر است. به طوری که این افراد می‌تواند درخواست اتاق دو نفره ثبت کنند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1165820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =