اعطای بورس تحصیلی به رتبه‌های برتر شاهد و ایثارگر کنکور

رئیس سازمان امور دانشجویان از اعطای بورس تحصیلی به رتبه‌های برتر شاهد و ایثارگر کنکور خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، هاشم داداش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان در نشست خبری صبح امروز از برگزاری نخستین جشنواره جایزه ملی سردار شهید سلیمانی در روز دوشنبه 24 بهمن ماه با حضور وزیر علوم در پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف شناسایی، تجلیل و اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های کشور و رتبه‌های برتر شاهد و ایثارگر کنکور سراسری و تحصیلات تکمیلی برگزار می‌شود.

دانشجویان دکتری چگونه می‌توانند از فرصت مطالعاتی وزارت علوم استفاده کنند؟

وی با بیان اینکه سازمان امور دانشجویان متولی امور دانشجویان کل کشور است و رسیدگی به امور دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز در وظایف این سازمان است، اظهار داشت: برمبنای مصوبات متعدد شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی برای انجام امور دانشجویان شاهد متمرکز شده‌ایم و بورس تحصیلی به رتبه‌های برتر شاهد و ایثارگر کنکور تعلق می‌گیرد.

داداش‌پور افزود: همچنین دوره ضیافت ایثار را هم در تابستان سال گذشته برگزار کردیم که این جشنواره در سه سطح ملی، منطقه‌ای و دانشگاهی ادامه می‌یابد، حالا هم جشنواره جایزه ملی سردار شهید سلیمانی برگزار می‌شود.

وی از اعطای بورس تحصیلی به رتبه‌های برتر شاهد و ایثارگر کنکور در این جشنواره خبر داد و گفت: اگر دانشجویان شاهد و ایثارگر می‌خواهند از این کمک هزینه تحصیلی برخوردار شوند، باید مشمول شرایط درنظر گرفته شده باشند، این جایزه برای مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری درنظر گرفته شده است.

به گفته داداش‌پور، داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم‌تجربی، فنی‌مهندسی و علوم‌انسانی باید رتبه زیر ۵۰۰ را در کنکور کسب کرده باشند؛ همچنین داوطلبان ۲ گروه آزمایشی دیگر یعنی هنر و زبان‌های خارجی باید رتبه زیر ۳۰۰ را کسب کرده باشند و این رتبه‌ها بدون درنطر گرفتن سهمیه کسب شده باشد، دانشجویان شاهد و ایثارگر باید بتوانند رتبه ۱ تا ۵ کدرشته انتخابی خود را به دست بیاورند. همچنین دانشجویان مقطع دکتری باید بتوانند رتبه ۱ تا ۳ را کسب کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: شرایط سختگیرانه‌ای برای تمام مقاطع تحصیلی درنظر گرفته‌ایم. از جمله اینکه اگر دانشجویان شاهد و ایثارگر بخواهند پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی آنها در نیمسال دوم سال تحصیلی ادامه داشته باشد، باید جزء ۲۰ درصد اول کلاس باشند. دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد نیز باید جزء ۱۰ درصد برتر باشند. دانشجوی ارشد دکتری نیز باید رتبه اول در کلاس را کسب کند.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه شرایط برای دانشجویان مقطع دکتری فقط محدود به کسب رتبه نخست در کلاس نیست، تصریح کرد: دانشجویان شاهد و ایثارگر مقطع دکتری باید تا پایان ترم سوم بتوانند آزمون جامع خود را سپری کنند و موضوع طرح خود را تا پایان اسفندماه سال دوم تحصیل خود ارائه دهند. 

وی گفت: این جایزه برای تمام رشته‌های تحصیلی است و رشته هدف‌داری وجود ندارد. ۱۹ دانشجو در مقاطع تحصیلی مشمول دریافت این جایزه شده‌اند. ۱۰ دانشجوی رشته‌های فنی‌مهندسی، ۵ دانشجوی رشته‌های علوم‌انسانی، ۲ دانشجوی هنر و ۲ دانشجو از سایر رشته‌ها، دریافت‌کنندگان این جایزه را تشکیل می‌دهند. ۱۰ نفر از ۱۹ نفری که مشمول دریافت این جایزه شده‌اند، زن هستند. همچنین ۹ نفر دیگر را مردان تشکیل می‌دهند.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: مبلغ کمک‌هزینه تحصیلی در مقطع کارشناسی، ۶ میلیون تومان است. دانشجویان کارشناسی ارشد مبلغ ۷ میلیون تومان و برای مقطع دکتری ۸ میلیون دریافت می‌کنند. 

وی اظهار کرد: خانواده شهدا و جانبازان ۲۵ درصد به شرط دارا بودن شرایط، مشمول دریافت این جایزه می‌شوند. این جایزه فقط در راستای آموزش است و مشمول خدمات رفاهی نمی‌شود. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1170456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =